2013-08-05, 01:01
Medlem
purplegirl78s avatar
Oj.. Jag har läst så många inlägg nu om kardanväg, kabelväg, cykelväg..

Undrar dock, AJ's mc, jag skulle kalla den vinröd och ev svart, inte röd-vit. Men om det stämmer att det kan vara vita fält efter skada på ena sidan så är det väl ändå en halvdan iakttagelse? Nämns hans packlåda tro?

Någon som har möjlighet att kolla branddammen? Jag har frågat i ett tidigare inlägg om någon hört AJ spekulera om ev dumpplats vid ev mord..

Jag har vikt mina örngott så sen jag va 17 och flyttade hemifrån så ålder har inget med vikande att göra. Kanske könet. En kvinna viker troligtvis prydligare än en man fast det är bara min erfarenhet.
Citera
2013-08-05, 01:03
Bannlyst
Vem kör omkring med en död kropp i onödan?

Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Börjar du inlägg så där så vet man faktiskt inte hur man ska bemöta dem. The big picture försöker vi väl alla bidra till att tydliggöra.
Förstår inte riktigt vart du vill komma men jag tror inte att de inhandlat material på det sättet, när de lämnat en överblodig lägenhet med ett ensamt barn kvar i som de inte vet om det gallskriker eller inte och alla andra omständigheter som att AJ var känd att ha varit där med henne under natten.
Då har man bråttom och handlar inte material, tror jag.

Men det du skrev förut, hon är dumpad så fort som möjligt efter att de åkte iväg och innan bilbranden, det är jag rätt övertygad om, men var??

Denna tråd de gånger jag har läst handlar bara om persedlar som har eldats brandplats ett och två.

Jag gissar så klart som alla andra men jag tror inte kroppen ens ligger i närhetan.

Varför tror jag så? Jo en död kropp dumpar man först sen gör man sig av med bevisen.
Senast redigerad av Bejrut 2013-08-05 kl. 01:05. Anledning: rubrik
Citera
2013-08-05, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Det känns som max 5 - 6 personer som vanligt vis aldrig skriver i denna typ av trådar gör inlägg var 5 e min varför? Vill dom skriva så mkt att intressanta frågeställningar försvinner? Har du inget håll käft och lär!
Jag har varit med här sedan 2004 Prio ett för mig är att ge trovärdiga tips och the big picture

Har polisen kollat upp nattöppna mackar där man kan köpa väskor eller ryggsäckar och flera meter med högtalarsladd och tändvätska?

Det tog nog knappast 45 min efter blodet som syntes i trapphuset 06.30 tills Idas kropp var sänkt i vatten.
Hela Trollhättan är full av vatten sen körde dom bilen full med i blod längs flyktvägen och tände på.

Ett hemskt brott där gärningsmannen ändå hade 4-5 tim på sig att fundera hur han skulle göra.

Min tanke är så klart att detta var något GM hade räknat med som värsta scenario om han inte fick henne (Ida)

Alltså detta var inget han gjorde i stundens infall. . ?

Enda macken som numera har öppet dygnet runt är Shell borta vid nissegymnasiet. dom har kanske lite tändvätska men mest skräpmat, godis och dricka. Inte som dom gamla hederliga mackarna med biltillbehör.
Polisen tankar väl fortfarande där också så ganska vanligt med poliser där och har man DB's lättigenkännliga nuna så vill man nog inte stöta på en polis någonstans.
Citera
2013-08-05, 01:04
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Denna tråd de gånger jag har läst handlar bara om persedlar som har eldats brandplats ett och två.

Jag gissar så klart som alla andra men jag tror inte kroppen ligger ens i närhetan.

Varför tror jag så? Jo en död kropp dumpar man först sen gör man sig av med bevisen.

Men skriv inte som du gjorde då "håll käft och lär".
Citera
2013-08-05, 01:12
Bannlyst
Citat:
Men skriv inte som du gjorde då "håll käft och lär".

Det var verkligen inte riktat till dig, jag tror tutten vi kallade Polisen för det på 80- Talet Tuut tuut kommer dyka hela kanalen i det snaraste, ligger hon på det mest troliga dumpstället och dom inte kollat blir massmedia inte lätta att tas med.

Sen hur kan dom elda i skogen när det rådde eldnings förbud om kroppen var i närheten?
Citera
2013-08-05, 01:16
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Det var verkligen inte riktat till dig, jag tror tutten vi kallade Polisen för det på 80- Talet Tuut tuut kommer dyka hela kanalen i det snaraste, ligger hon på det mest troliga dumpstället och dom inte kollat blir massmedia inte lätta att tas med.

Sen hur kan dom elda i skogen när det rådde eldnings förbud om kroppen var i närheten?

Oavsett så försöker vi alla luska och vrida på det som finns att tillgå som är fakta och bevis och därutöver fylla ut med teorier som kan bilda en händelsekedja och färdväg och vart hon är dumpad.
Tråden är full av meningsskiljaktigheter och det en del tycker är troligt avfärdar andra som ointressant osv.

Tråden behöver rätas upp, styras upp och tills vi inte har nåt mer konkret av fakta att gå på, lär den snurra vidare :/

Id* kan vara precis vart f*n som helst, ju
Citera
2013-08-05, 01:17
Medlem
Citat:
Är det ditåt också, det hållet, som den där branddammen ligger?
Google Maps, Kardanvägen 72 kan du titta. Någon skrev att området har blivit inhägnat men en del av hägnet är trasig och man kan ta sig till dammen.
Citera
2013-08-05, 01:19
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Google Maps, Kardanvägen 72 kan du titta. Någon skrev att området har blivit inhägnat men en del av hägnet är trasig och man kan ta sig till dammen.

Jo, nu vet jag vart den är, den var ju på tapeten långt bak i tråden men, är det kameraövervakat lär de misstänkta veta om det och kanske inte stanna där för att dumpa.

Herrejiiii, vart är hon?? :/
Citera
2013-08-05, 01:22
Medlem
Citat:
Jo, nu vet jag vart den är, den var ju på tapeten långt bak i tråden men, är det kameraövervakat lär de misstänkta veta om det och kanske inte stanna där för att dumpa.

Herrejiiii, vart är hon?? :/
Är du säker att området är kameraövervakat?
Citera
2013-08-05, 01:25
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Är du säker att området är kameraövervakat?

Det var nån som sade det för några sidor sen.
Citera
2013-08-05, 01:27
Medlem
bokfodrals avatar
Hur visste DB att bilen brunnit? Jag ber om ursäkt för att jag tar med det här inlägget om det bara är jag som är förvirrad och så.
När skrev han inlägget på facebook? För han fick ju ta bort det igen, verkade det som och som nån sade, han hade försagt sig på facebook, var det för just detta kanske?

https://www.flashback.org/sp44275234
Citera
2013-08-05, 01:34
Medlem
Citat:
Oj Oj Oj

40 000 inlägg sen i fredags tjötar alla om färgen på örngottet m.m är detta bara ett sätt att få kontakt med andra människor?

Jag är säker på att GM någon gång efter 02.30 på Lördagen dumpade kroppen i vatten med väskor fyllda av sten sedan eldade dom bilen på väg hem (Grästorp/ Jönköping) efter någon dag for en av tomtarna ut och eldade nåt dom glömt.

Dom som sitter vet hemligheten men vad tjänar dom på att gola?.Åklagaren har bevis men knappast Id@s kropp.

Mitt tips dom dumpade kroppeni vatten innan Hunneberg

♒ Klart att det är så gick till, i princip. Annars går inte det pressade tidsschemat ihop. Det finns dessutom hur många varianter på temat som helst. Kroppen kan exempelvis ha dumpats tillfälligt vid en kajkant på Stallbacka industriområde och knopats fast med en förankringslina i en passande punkt. På natten kommer sedan en båt med aktersnurra och släpar ut kroppen till den slutliga dumpningsplatsen... Det finns hur många varianter som helst, även i flera steg. För den som redan har tänkt färdigt och som har rekat området. För den som kan anlita medhjälpare som kniper käft. Det är bara blodslaskandet som får det hela att se taffligt ut. De misstänkta är långt ifrån korkade. Fast allt bygger på att kroppen inte återfinnes. I så fall brakar det samman. Corpus delicti. Då är det inte längre ett indiciemål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in