2013-08-04, 23:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Artikeln verkar borttagen nu men det som stod där, som polisen sagt, var att de misstänkta setts på Kabelvägen/området vid tiden för försvinnandet. Inte att de setts vid själva klädbranden men i området där omkring.

Svårt att återge när artikeln verkar vara borta. Men det som blev min egen spontana reaktion av artikeln, var just det att eftersom de misstänkta bor däromkring, är det ju inte så konstigt att de observerats i området så nånting måste ju ha gjort att man lade märke till dem på nåt sätt.

Det fetade
Är det någon annan som har sett denna artikel eller innehar sådan information ?
Citera
2013-08-04, 23:52
Medlem
Peaceans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ragatha
Här kommer min version som JAG tror mest på.

Efter PT's samtal med AJ blir PT fly förbannad för att AJ ska pussa hans son godnatt, han tänker bege sig in till Trollhättan för att ge AJ på käften. Tror inte att PT's släkt försökt hindrat honom utan hjälpt honom dit alternativt har han tagit bil själv dit när dom somnat. AJ har farit från IF o hon är ensam med sin son när PT anländer (han kan säkert koden om sådan finns, annars går nog IF ner o öppnar), han är jävligt sur och uppretad o klappar till IF så fort han kommer in i entrén, varvid hon börjar blöda men PT skiter i det utan släpar upp henne i lägenheten och där går han bananas på henne.

Därefter ser han att AJ har sin ryggsäck med kläder kvar hos IF, vilket ger han en ide om hur han kan sätta dit AJ för det hela. Han slänger in IF's kropp i bilen o drar iväg. Samtidigt är DB o FH o bränner sin bil på Hunneberg (olyckligtvis, om den inte verkligen är ärligt stulen). Under dessa 5 veckor har PT kunnat dumpa kroppen mellan IF's bostad o Götene, om ni kollar vägen så ser ni att även den går via Grästorp. Några dagar efter att MP har letat o DB o FH sitter häktade o AJ är lyst så passar han på att åka iväg i närheten av DB's bostad för att bränna AJ's kläder, därför MP o polis inget hittat för det gjordes i efterhand.

Frågan är vad hade PT för bil och vems? släkting?
PT nämner inte ett skit om IF på sin FB heller, däremot verkar han dejta någon annan dam och samtidigt må jävligt dåligt, samvetet som gnager???

Detta är bara hur JAG tror att det gått till och inget annat än min egna spekulation.

Jag kan delvis köpa din spekulation men jag tror i så fall att AJ var kvar på platsen eller fått reda på vad PT gjort. Kanske ringer PT ringer AJ och berättar. Eller så blir det bråk mellan AJ och PT på platsen och att I*a går emellan och blir knivskuren av misstag. AJ åker dit i vilket fall som helst med hans meritlista. Enda alternativet för AJ är att dumpa kroppen. FH och DB kommmer dit Volvon. Men vad som har hänt i lägenheten får vi nog aldrig veta om ingen erkänner.

Men jag är ganska övertygad att DB, FH och AJ är dom som har tagit hand om kroppen. Det är mycket som pekar på det. AJ verkar flippa när som helst så det är mycket troligt att han är GM

Om din teori stämmer, att dom är okyldiga så kan det förklara varför dom häktade mår så dåligt och att AJ är så övertygad att rentvå sitt namn. Kanske SB vet vad PT har gjort och blir därför hotad.... han kan veta något. Det var ju någon som golat i Trollhättan tidigare.... vem var det? SB? DB skrev om det påfejjan...

Den tekniska bevisningen kan förhoppningsvis ge en del svar, hoppas det inte dröjer för länge. Jag tror ändå att farbror blå har rätt gubbar. Kanske tillkommer någon mer innan detta är klart...
Senast redigerad av Peacean 2013-08-04 kl. 23:57. Anledning: stavfel
Citera
2013-08-04, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trollet2000
"Hela helgen".......det var inte säkert om det var bara fredag och lördag.

Sett någon nyfiken kanske som åkte iväg.

Anledningen till att mc:n är borta måste vara att det finns bevis på den.

Är MCn borta? Finns det någon efterlysning på den? Hur vet du att den är försvunnen? Varifrån kommer det?
Citera
2013-08-04, 23:57
Bannlyst
Oj Oj Oj

40 000 inlägg sen i fredags tjötar alla om färgen på örngottet m.m är detta bara ett sätt att få kontakt med andra människor?

Jag är säker på att GM någon gång efter 02.30 på Lördagen dumpade kroppen i vatten med väskor fyllda av sten sedan eldade dom bilen på väg hem (Grästorp/ Jönköping) efter någon dag for en av tomtarna ut och eldade nåt dom glömt.

Dom som sitter vet hemligheten men vad tjänar dom på att gola?.Åklagaren har bevis men knappast Id@s kropp.

Mitt tips dom dumpade kroppeni vatten innan Hunneberg
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Sen vet vi (i a f inte jag) om någon uppgift blivit fel. Är bilden på MC:n rätt? Är uppgiften att de såg en rödvit MC rätt?

Jag skulle inte stryka det 100% utan att veta men inte heller dra slutsatsen att de sett hans MC.

Om man kraftigt repar (tex välter eller kraschar) en röd mc så kan det se ut om vita fält...
Citera
Medlem
IroniskJags avatar
Citat:
Sen vet vi (i a f inte jag) om någon uppgift blivit fel. Är bilden på MC:n rätt? Är uppgiften att de såg en rödvit MC rätt?

Jag skulle inte stryka det 100% utan att veta men inte heller dra slutsatsen att de sett hans MC.

Det finns grannar med mc också.. Bla. En vit-röd custom cykel om det kan vara den de sett.. Men den borde inte kunna blandas ihop med AJ's yamaha 600 diversion som är helröd med plastkåpor isåfall skulle det vara som att blanda ihop en bubbla med en limousine
Citera
2013-08-04, 23:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Är MCn borta? Finns det någon efterlysning på den? Hur vet du att den är försvunnen? Varifrån kommer det?

Det har PMats ut till diverse deltagare i tråden, mig inkluderat. Ingen vet och därför är det fullt möjligt.
Citera
2013-08-05, 00:00
Medlem
Angående kardanvägen eller inte så ligger det ju en hel del industrier längs denna väg. Byggnader som dygnet runt ronderas av väktare. Chansen att bli observerad där mitt i natten är ju betydligt större än genom ett villaområde. Fortsatte man dessutom längs med hela kardanvägen åker man ju förbi utanför G4S kontor där det finns folk dygnet runt. Skumma bilar längs kardanvägen finns det stor chans att en väktare lagt märke till...
Citera
2013-08-05, 00:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Oj Oj Oj

40 000 inlägg sen i fredags tjötar alla om färgen på örngottet m.m är detta bara ett sätt att få kontakt med andra människor?

Jag är säker på att GM någon gång efter 02.30 på Lördagen dumpade kroppen i vatten med väskor fyllda av sten sedan eldade dom bilen på väg hem (Grästorp/ Jönköping) efter någon dag for en av tomtarna ut och eldade nåt dom glömt.

Dom som sitter vet hemligheten men vad tjänar dom på att gola?.Åklagaren har bevis men knappast Id@s kropp.

Mitt tips dom dumpade kroppen i vatten innan eldningen påHunneberg

Alla som flyr lämpar av lasten längs flyktvägen !
Citera
2013-08-05, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IroniskJag
Det finns grannar med mc också.. Bla. En vit-röd custom cykel om det kan vara den de sett.. Men den borde inte kunna blandas ihop med AJ's yamaha 600 diversion som är helröd med plastkåpor isåfall skulle det vara som att blanda ihop en bubbla med en limousine

Intressant. Även de som inget kan om motorcyklar brukar kunna skilja på glidare och andra mc. Undrar hur uppgiftslämnaren uttryckte sig.
Citera
2013-08-05, 00:02
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Visst kan vi acceptera det, men jag är fortfarande nyfiken på hur många fönster som vetter mot cykelbanan ?
Men eftersom du är så openminded så räknade jag åt dig. Det är ca. 60 på ett hus. Jag räknar med att minst 30 st på andra huset har sikt över cykelbanan.

Det har nämnts att man bara kan se fordonet i 2-3 sekunder från fönster, men jag är tveksam till att någon har tittat genom alla 90, vad tror du ?
Men du är ju bara för mycket med alla inlägg om att räkna fönster. Att du inte tröttnar på att be mig räkna!? Räkna alla fönster längs hela Tunhemsvägen istället, plus fönstren INNAN du ens når Tunhemsvägen och så gör du en beräkning på sannolikheten att någon tittat ut och brytt sig i något av alla förbaskade fönster. Det tar väl ett tag, men återkom när du är klar. Eller så skiter du i det och nöjer dig med att det finns flera möjliga färdvägar oavsett hur mycket du räknar. Jag svarar verkligen inte en gång till.
Citera
2013-08-05, 00:03
Medlem
Chiltons avatar
Citat:

A.J äger följande:
SYJ 508 - YAMAHA XJ 600
Fordonstatus: Avställt (2013-06-05)
Fordonsår: 1998
Trafik första gången i Sverige (2008-09-24)
Och ja, bilden här är på A.J:s MC
https://anonfiles.com/file/cf8c8c27404b9d2eba8c8f2bdf9c96e3
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in