Citat:
Ursprungligen postat av
Ragatha
Här kommer min version som JAG tror mest på.
Efter PT's samtal med AJ blir PT fly förbannad för att AJ ska pussa hans son godnatt, han tänker bege sig in till Trollhättan för att ge AJ på käften. Tror inte att PT's släkt försökt hindrat honom utan hjälpt honom dit alternativt har han tagit bil själv dit när dom somnat. AJ har farit från IF o hon är ensam med sin son när PT anländer (han kan säkert koden om sådan finns, annars går nog IF ner o öppnar), han är jävligt sur och uppretad o klappar till IF så fort han kommer in i entrén, varvid hon börjar blöda men PT skiter i det utan släpar upp henne i lägenheten och där går han bananas på henne.
Därefter ser han att AJ har sin ryggsäck med kläder kvar hos IF, vilket ger han en ide om hur han kan sätta dit AJ för det hela. Han slänger in IF's kropp i bilen o drar iväg. Samtidigt är DB o FH o bränner sin bil på Hunneberg (olyckligtvis, om den inte verkligen är ärligt stulen). Under dessa 5 veckor har PT kunnat dumpa kroppen mellan IF's bostad o Götene, om ni kollar vägen så ser ni att även den går via Grästorp. Några dagar efter att MP har letat o DB o FH sitter häktade o AJ är lyst så passar han på att åka iväg i närheten av DB's bostad för att bränna AJ's kläder, därför MP o polis inget hittat för det gjordes i efterhand.
Frågan är vad hade PT för bil och vems? släkting?
PT nämner inte ett skit om IF på sin FB heller, däremot verkar han dejta någon annan dam och samtidigt må jävligt dåligt, samvetet som gnager???
Detta är bara hur JAG tror att det gått till och inget annat än min egna spekulation.
Jag kan delvis köpa din spekulation men jag tror i så fall att AJ var kvar på platsen eller fått reda på vad PT gjort. Kanske ringer PT ringer AJ och berättar. Eller så blir det bråk mellan AJ och PT på platsen och att I*a går emellan och blir knivskuren av misstag. AJ åker dit i vilket fall som helst med hans meritlista. Enda alternativet för AJ är att dumpa kroppen. FH och DB kommmer dit Volvon. Men vad som har hänt i lägenheten får vi nog aldrig veta om ingen erkänner.
Men jag är ganska övertygad att DB, FH och AJ är dom som har tagit hand om kroppen. Det är mycket som pekar på det. AJ verkar flippa när som helst så det är mycket troligt att han är GM
Om din teori stämmer, att dom är okyldiga så kan det förklara varför dom häktade mår så dåligt och att AJ är så övertygad att rentvå sitt namn. Kanske SB vet vad PT har gjort och blir därför hotad.... han kan veta något. Det var ju någon som golat i Trollhättan tidigare.... vem var det? SB? DB skrev om det påfejjan...
Den tekniska bevisningen kan förhoppningsvis ge en del svar, hoppas det inte dröjer för länge. Jag tror ändå att farbror blå har rätt gubbar. Kanske tillkommer någon mer innan detta är klart...