2013-07-24, 17:01
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IroniskJag
Finns också velanda gård som ligger i Åsaka (en av dom största gårdarna häromkring med mycket jaktmark, skog och åkrar)

Hmm har inte just Åsaka varit på tal i tråden tidigare?
Citera
2013-07-24, 17:02
Medlem
John-Waynes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jag trodde det var det Velanda, men det är alltså vid ett annat Velanda fynd har gjorts.
Enligt min källa är det Velanda/Trollhättan
Citera
2013-07-24, 17:02
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino

Ja? Det som på Quarrels karta är gioves place?
Citera
2013-07-24, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Snälla AB kan ni fiska (makrill) fram i vilket land AJ befinner sig?

Enklast är kanske att polisen kollar hans kontouttag. Då ser de var han befinner sig och plockar ut gaget från aftonbladet.
Citera
Medlem
silbersky007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuchsbau
Ja, eller så önskar du att det är så. Jag tror mer på polis och åklagare än på dig och att "polisen har kissat på sig". Hur gammal är du? Kiss och bajs-humor brukar gå över efter 13...

jag önskar att polisen jobbar mer 3 veckor har gått och dem leker fortfarande , polisen kunde väl spåra teletrafiken även den första dagen han var INNE . det gällde människorov / mord
Citera
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Har man inte plikt att höra av sig till Polisen om man fått reda på/delgivits att man är häktad ?

Att ringa Aftonhoran och gråta om långa restider är så genomskinligt, efter 1:a vetskapen borde han kontaktat sin advokat som skulle rått honom att kontakta Polisen.

Och som grädde på moset så stängs hans Facebook ner dagen innan häktningsförhandlingarna. Vilken slump
Jag tror advokaten blåljuger om sin kontakt med klienten.

Nej han har ingen plikt att höra av sig, om han inte gör det så blir han hämtad, om de hittar han förstås.

Så oväntat, undrar vad oddsen ligger på att han skyndsamt ska ta sig hem så att polisen kan avfärda honom och hans felaktigt häktade vänner, som inte ens klarar av att lämna en likadan historia.

Han vet att när han väl är hemma så dröjer det månader innan han får återuppleva dagsljuset på någon rastgård på Kumla. Därför finns det inga skäl alls för honom att skynda sig hem utan istället kommer han förmodligen att ta vara på alla de dagar han kan i frihet innan han grips.

Om polisen vetat var han var hade de kunnat vänta tills de hade koll på honom innan de begärde honom anhållen och sedermera häktad. Jag tror att Kling och Klang i Jönköping som man sade sig ha så god hjälp av har brustit i sin bevakningen av den misstänkte mördaren och nu är man rädd att han kommer att gå under jorden i något annat land.

Hans mamma har förmodligen bidragit med en liten reskassa så han kan hålla sig undan ett tag.

Undrar var han befinner sig, i EU eller i Asien.
Citera
Medlem
dodeesoss avatar
Citat:

14000 inlägg senare har varenda rotvälta i hela trestadsområdet nämnts.
Citera
2013-07-24, 17:04
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Ja? Det som på Quarrels karta är gioves place?

Precis, där hade vi det!
Citera
2013-07-24, 17:06
Medlem
silbersky007s avatar
Olika bevis

Anledningen till att rubriceringen nu ändrats från människorov till mord är att man inte längre finner det troligt att 23-åringen kan hittas vid liv.

– Med hänsyn till den blodmängd vi hittat i lägenheten och att det gått så lång tid utan att hon kontaktat anhöriga finns ingen sannolikhet att hon är i livet.

Bevisningen som hittills finns mot 36-åringen är bland annat vittnesmål om skrik och duns från lägenheten och en brottsplatsanalys som säger att kvinnan utsatts för kraftigt våld.

De två sedan tidigare häktade männen, misstänkta för skyddande av brottsling, har fortsatt att sättas under press av polisen.

– Jag kan inte kommentera exakt vad de sagt i sina förhör. Men jag kan säga att de inte lämnat samma uppgifter om vad det är som har hänt.

Har de olika historier?
– Ja.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17183420.ab
Citera
2013-07-24, 17:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Här är den andra:
http://kartor.eniro.se/m/nl58r

Ligger inom räckhåll för GM, nästan på "fyllevägen" mellan Trollhättan o Grästorp

Finns också något som heter Velanda Sand
http://kartor.eniro.se/m/nl5sg
Citera
2013-07-24, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Under förstoringsglas sa du, hmm...

"När Aftonbladet når 36-åringen efter häktningsförhandlingen uppger han att han befinner sig på semester.

– Jag kunde inte närvara vid förhandlingen i och med att jag var i ett annat land när jag fick reda på det.

Nu försöker jag hitta bästa transportmedlet för att ta mig hem och reda ut det här en gång för alla så att jag kan bli lämnad i fred sedan, säger han.

36-åringen uppger att han omedelbart kommer försöka inställa sig vid polisstationen i Trollhättan.

– Det är inte lätt att bara ta sig hundratals mil bara på någon dag. Det kommer väl ta ett par, tre dagar innan jag kan ta mig hem."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17183420.ab

Djävligt stort förstoringsglas om det här stämmer.

Luktar och stinker betänketid lång väg.
Han försöker bara vinna tid för att lägga en förnekelse strategi.
Naturligtvis ser rättsapparaten igenom hans utdragande av rättsvisan.

Stå upp som en man AJ och bete dej inte som den ynkrygg du är !!
Erkänn ditt brott !!!!
Citera
2013-07-24, 17:09
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Precis, där hade vi det!

https://www.flashback.org/sp44305250

Fast vet inte om polisen letade nånting där då? Undrar hur nära den här bonden bor det här stället?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in