2013-08-05, 00:36
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolk
Angående brandammen så ligger det ju en kontorsbyggnad precis intill denna.
Byggnaden syns inte på satelitbilden på googlemaps men kollar man streetwiev så syns den tydligt.
Hade hon dumpats där så hade hon nog vart funnen redan.
Ja då hade ju antagligen den kontorsanställde som stod i fönstret den natten, ringt och tipsat polisen. Eller hur menar du? Alltså, jag vet inte om denna plats är mer/mindre rimlig än någon annan, men hur menar du med att hon isf borde vara funnen? Står de där i fönstret på kontoret om nätterna?
Citera
2013-08-05, 00:39
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Kan vi säga så länge att det inte finns någon information om att GM setts på Kabelvägen ?
Annars blir det lätt en sk. trådsanning, och det är ingen förtjänt av.
Tiden kommer visa om ditt minne stämmer.

Ja, det låter bra!
Citera
2013-08-05, 00:39
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Då har vi ytterligare en anledning till att inte ta cykelbanan.
Snabbaste vägen till Stallbackabron är den vägen. Vad blir ditt motargument då? Helst kan du strunta i att svara.
Citera
2013-08-05, 00:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Ja då hade ju antagligen den kontorsanställde som stod i fönstret den natten, ringt och tipsat polisen. Eller hur menar du? Alltså, jag vet inte om denna plats är mer/mindre rimlig än någon annan, men hur menar du med att hon isf borde vara funnen? Står de där i fönstret på kontoret om nätterna?

Eftersom det finns ett obekräftat rykte att AJ planerat att dumpa någon i denna dammen så skall den självklart kollas.

Men jag är rätt säker på att den händelsen kom från den tiden branddammen inte låg på inhägnad mark, jmf. satellit vs. streetview.
Citera
2013-08-05, 00:42
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Oja, nu är vi helt överens, längden är 100 meter, den kan även vara 150 meter om man tar från hörnet.
Men jag har gått där hundratals gånger och jag går inte 100 meter från Margaretavägen till vändplan på Kardanvägen. Vet inte hur du har mätt för det stämmer inte. Vi är inte överens men jag ska nu logga ut. Ajöken fröken!
Citera
2013-08-05, 00:43
Medlem
Citat:
Snabbaste vägen till Stallbackabron är den vägen. Vad blir ditt motargument då? Helst kan du strunta i att svara.

Samma som du fått i ett antal inlägg tidigare, och jag lovar, detta är mitt sista svar till dig.
Citera
2013-08-05, 00:44
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Eftersom det finns ett obekräftat rykte att AJ planerat att dumpa någon i denna dammen så skall den självklart kollas.

Men jag är rätt säker på att den händelsen kom från den tiden branddammen inte låg på inhägnad mark, jmf. satellit vs. streetview.
Mycket möjligt.
Citera
2013-08-05, 00:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Mmm, för nu har jag googlat i tusen minuter men hittar inte nånting som stämmer med det, varför tas artiklar bort för?? Baah!!

Det känns som max 5 - 6 personer som vanligt vis aldrig skriver i denna typ av trådar gör inlägg var 5 e min varför? Vill dom skriva så mkt att intressanta frågeställningar försvinner? Har du inget håll käft och lär!
Jag har varit med här sedan 2004 Prio ett för mig är att ge trovärdiga tips och the big picture

Har polisen kollat upp nattöppna mackar där man kan köpa väskor eller ryggsäckar och flera meter med högtalarsladd och tändvätska?

Det tog nog knappast 45 min efter blodet som syntes i trapphuset 06.30 tills Idas kropp var sänkt i vatten.
Hela Trollhättan är full av vatten sen körde dom bilen full med i blod längs flyktvägen och tände på.

Ett hemskt brott där gärningsmannen ändå hade 4-5 tim på sig att fundera hur han skulle göra.

Min tanke är så klart att detta var något GM hade räknat med som värsta scenario om han inte fick henne (Ida)

Alltså detta var inget han gjorde i stundens infall. . ?
Citera
2013-08-05, 00:50
Bannlyst
Citat:
Men jag har gått där hundratals gånger och jag går inte 100 meter från Margaretavägen till vändplan på Kardanvägen. Vet inte hur du har mätt för det stämmer inte. Vi är inte överens men jag ska nu logga ut. Ajöken fröken!

Nej du har rätt, det är 101 meter. http://kartor.eniro.se/m/n7Zmz
Och ca. 90 fönster.

Natti natti.
Citera
2013-08-05, 00:53
Medlem
Citat:

Har AJ arbetat för något företag längs Kardanvägen? Det är ju inte så att random person känner till en branddamm i ett industriområde och det är inte direkt en plats man rör sig vid utan att ha ett ärende där.
Citera
2013-08-05, 00:54
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Det känns som max 5 - 6 personer som vanligt vis aldrig skriver i denna typ av trådar gör inlägg var 5 e min varför? Vill dom skriva så mkt att intressanta frågeställningar försvinner? Har du inget håll käft och lär!
Jag har varit med här sedan 2004 Prio ett för mig är att ge trovärdiga tips och the big picture

Har polisen kollat upp nattöppna mackar där man kan köpa väskor eller ryggsäckar och flera meter med högtalarsladd och tändvätska?

Det tog nog knappast 45 min efter blodet som syntes i trapphuset 06.30 tills Idas kropp var sänkt i vatten.
Hela Trollhättan är full av vatten sen körde dom bilen full med i blod längs flyktvägen och tände på.

Ett hemskt brott där gärningsmannen ändå hade 4-5 tim på sig att fundera hur han skulle göra.

Min tanke är så klart att detta var något GM hade räknat med som värsta scenario om han inte fick henne (Ida)

Alltså detta var inget han gjorde i stundens infall. . ?

Börjar du inlägg så där så vet man faktiskt inte hur man ska bemöta dem. The big picture försöker vi väl alla bidra till att tydliggöra.
Förstår inte riktigt vart du vill komma men jag tror inte att de inhandlat material på det sättet, när de lämnat en överblodig lägenhet med ett ensamt barn kvar i som de inte vet om det gallskriker eller inte och alla andra omständigheter som att AJ var känd att ha varit där med henne under natten.
Då har man bråttom och handlar inte material, tror jag.

Men det du skrev förut, hon är dumpad så fort som möjligt efter att de åkte iväg och innan bilbranden, det är jag rätt övertygad om, men var??
Citera
2013-08-05, 00:58
Medlem
Citat:

Nä men jag är ganska övertygad om att intrånget på området hade märkts på ett eller annat sätt. Släpmärken och åverkan på staket?
Tror dessutom att området är Tv-övervakat, har för mig att det sitter en sån skyllt på grinden iallafall.

Om AJ tänkt dumpa någon där tidigare så var det garanterat innan tomten bebyggdes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in