2013-08-02, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skoll
Ja men då hade jag fel då och Rudolf har verkligen sagt det som VV påstår. Det förändrar dock inget nämnvärt då det är så att dessa värden bara är uppskattningar och inget som man kan veta säkert med tanke på att mänskliga test förstås är uteslutna. Rudolf skriver också att det rör sig om en människa som är frisk och intelligent. En tränad människa kan hålla andan i upp till 22 min och om det är fallet så bör man bara vara utsatt för förgiftning genom huden vilket också tar längre tid innan det är dödligt. Rudolf skriver ju också att det kan ta "a few minutes" innan man dör av 10,000 ppm absorberat genom huden så det är väl knappast otänkbart att man kan överleva upp till 5 min om man klarar av att hålla andan och har väldigt bra fysik.

http://www.huffingtonpost.com/2012/11/16/breath-world-record-stig-severinsen_n_2144734.html

Tänk vad bekvämt det är när man kan plocka russinen ur kakan, som du gör, och "glömma bort" allt annat som skulle tala mot dina idiotiska påståenden.

För det första, hur många av människorna som kom till dessa förintelseläger var vältränade, välgödda, avslappnade och välmående på alla vis?

Hur många av dem som föstes in i gaskamrarna hade fått chansen att under anpassade och rofyllda förhållanden ligga och goa till sig och göra sig beredda på att hålla andan? Hur lätt är det att göra det bland mängder av andra som står och trängs och funderar vad som händer i en gaskammare?

Hålla andan i 22 minuter.... Ja, det är världsrekordet, av en person som uppges ha 20% större lungkapacitet än normalt, som får ligga och acklimatisera sig, preparera sig för uppgiften att hålla andan länge, samt att han fick inandas REN syrgas i lungorna vilket uppgavs ge minst 10 minuter extra tid bara det.

Man måste vara en totalt idiotiskt förintelseförnekare om man anser att det skulle på minsta sätt vara relevant för hur länge vanliga människor, vilka sannolikt inte var vare sig vältränade eller välgödda, eller avslappnade utan antagligen stressade svältfödda efter dagar på tågtransporter utan mat och vatten. De erbjöds knappast att ta ett djupt andetag med ren syrgas på tröskeln in till gaskammaren....
2013-08-02, 22:18
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Du? Såvida du inte kan visa upp den där källan.

EDIT: Hittade det ursprungliga inlägget där du refererar till ett inlägg av bagge1 vilket jag helt glömt bort.
Eller kort och gott, du borde gå ner på knä och göra en pudel.
TRE gånger krävdes det innan du fattade att du är och förblir en som har NOLL koll trots att man gång på gång visar dig en text.
Kalla andra för pajasar när man gör bort sig totalt gång på gång på gång.

/VV
2013-08-02, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Tänk vad bekvämt det är när man kan plocka russinen ur kakan, som du gör, och "glömma bort" allt annat som skulle tala mot dina idiotiska påståenden.

Diskussionen har pågått över flera dagar och jag har annat att stå i, är inte så lätt att hålla reda på allt.

Citat:
För det första, hur många av människorna som kom till dessa förintelseläger var vältränade, välgödda, avslappnade och välmående på alla vis?

Det kan jag inte uttala mig om då det inte fanns några förintelseläger för dem att komma till. De flesta som kom till koncentrationslägren var nog i ganska gott skick med tanke på att det inte rådde brist på mat förrän i krigets slutskede.

Men var vet jag, kanske det är som överlevaren Moshe Peer säger att barn står emot bättre

Citat:
Hur många av dem som föstes in i gaskamrarna hade fått chansen att under anpassade och rofyllda förhållanden ligga och goa till sig och göra sig beredda på att hålla andan? Hur lätt är det att göra det bland mängder av andra som står och trängs och funderar vad som händer i en gaskammare?

Inte svårare än annars, hur så? Det kanske är ett avancerat moment för dig men för de flesta andra välfungerande människor så är det inte direkt så att man behöver en ansats för att hålla andan. Men du kanske menar att det utvalda folket är anatomiskt annorlunda från resten av oss? Lite mer heliga och mer gaskänsliga?

Citat:
Hålla andan i 22 minuter.... Ja, det är världsrekordet, av en person som uppges ha 20% större lungkapacitet än normalt, som får ligga och acklimatisera sig, preparera sig för uppgiften att hålla andan länge, samt att han fick inandas REN syrgas i lungorna vilket uppgavs ge minst 10 minuter extra tid bara det.

Det står inget i artikeln om att syrgasen som han andades in skulle ha ökat hans förmåga att hålla andan med 10 min. Vad får du det ifrån? Är du kanske inte bara motorexpert och glöggkännare utan även dykarproffs?

Låt oss för argumentets skull reducera tiden till 2-5 min vilket bör ta hänsyn till både de normala och de mycket vältränade, det skulle fortfarande vara tillräckligt för att tillåta någon att överleva den första tiden i en gaskammare även med höga koncentrationer av HCN.

Citat:
Man måste vara en totalt idiotiskt förintelseförnekare om man anser att det skulle på minsta sätt vara relevant för hur länge vanliga människor, vilka sannolikt inte var vare sig vältränade eller välgödda, eller avslappnade utan antagligen stressade svältfödda efter dagar på tågtransporter utan mat och vatten. De erbjöds knappast att ta ett djupt andetag med ren syrgas på tröskeln in till gaskammaren....

Desperation och att kämpa mot döden borde väl säkert ha gett dem en extra boost eller hur? Dessutom så är det bara trams att de skulle ha varit svältfödda och halvdöda när de kom dit såvida du inte kan bevisa det.
2013-08-02, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Eller kort och gott, du borde gå ner på knä och göra en pudel.
TRE gånger krävdes det innan du fattade att du är och förblir en som har NOLL koll trots att man gång på gång visar dig en text.
Kalla andra för pajasar när man gör bort sig totalt gång på gång på gång.

/VV

Trams då, jag har ju alltid rätt till slut

Du är bara sur för att era patetiska försök att svärta ner Rudolf visade sig vara förgäves och att ni fick slå till snöplig reträtt som vanligt.

Dessutom så får jag det bara till att du har postat källan till Rudolf uttalande en gång tidigare den 26 för en vecka sedan. Om jag sårat dina känslor genom att inte komma ihåg detta så får jag väl be om ursäkt men det var trots allt ett tag sedan och när det är så här långa diskussioner så är det svårt att hålla alla detaljer färska i minnet
2013-08-02, 23:37
Medlem
Citat:
Diskussionen har pågått över flera dagar och jag har annat att stå i, är inte så lätt att hålla reda på allt.

Det kan jag inte uttala mig om då det inte fanns några förintelseläger för dem att komma till. De flesta som kom till koncentrationslägren var nog i ganska gott skick med tanke på att det inte rådde brist på mat förrän i krigets slutskede.

Men var vet jag, kanske det är som överlevaren Moshe Peer säger att barn står emot bättre

Inte svårare än annars, hur så? Det kanske är ett avancerat moment för dig men för de flesta andra välfungerande människor så är det inte direkt så att man behöver en ansats för att hålla andan. Men du kanske menar att det utvalda folket är anatomiskt annorlunda från resten av oss? Lite mer heliga och mer gaskänsliga?

Det står inget i artikeln om att syrgasen som han andades in skulle ha ökat hans förmåga att hålla andan med 10 min. Vad får du det ifrån? Är du kanske inte bara motorexpert och glöggkännare utan även dykarproffs?

Låt oss för argumentets skull reducera tiden till 2-5 min vilket bör ta hänsyn till både de normala och de mycket vältränade, det skulle fortfarande vara tillräckligt för att tillåta någon att överleva den första tiden i en gaskammare även med höga koncentrationer av HCN.

Desperation och att kämpa mot döden borde väl säkert ha gett dem en extra boost eller hur? Dessutom så är det bara trams att de skulle ha varit svältfödda och halvdöda när de kom dit såvida du inte kan bevisa det.

Det finns ju gott om vittnesmål och annat som styrker att det oftast var mycket svåra förhållanden på tågen till dessa läger, ofta utan mat och vatten i dagar, ingen toalett o s v. Det kan bara vara "okänt" för en förintelseförnekare.

Citat:
Since 2000, the German has continued to set new marks. He normally preps for an event by not eating for at least five hours prior in an effort to slow his metabolism and then filling his lungs with pure oxygen, which can add more than 10 minutes to his time (he once held the record for static apnea without pure oxygen at 10:12). For now, though, Sietas owns the record — which means he can breathe a bit easier for a while.

Read more: http://newsfeed.time.com/2012/06/05/german-diver-sets-breath-holding-record-22-minutes-22-seconds/#ixzz2aqkOs4O5
2013-08-02, 23:42
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ja men då hade jag fel då och Rudolf har verkligen sagt det som VV påstår. Det förändrar dock inget nämnvärt [...]
Näe! Det tro fan det, att det skulle förändra någonting för dig!?
Hur skulle du kunna bedriva förintelseförnekelse om du låter argument och fakta som inte passar din ideologiska grundval påverka dig!?
2013-08-03, 00:00
Medlem
Citat:
Det finns ju gott om vittnesmål och annat som styrker att det oftast var mycket svåra förhållanden på tågen till dessa läger, ofta utan mat och vatten i dagar, ingen toalett o s v. Det kan bara vara "okänt" för en förintelseförnekare.

Det finns även vittnesmål från överlevare som överlevde gasningar genom att andas genom nyckelhålet i dörren

Kom igen nu, något bättre bevis måste du väl ha? Vi pratar ju trots allt om det mest väldokumenterade folkmordet i mänsklighetens historia, eller hur?

Vad gäller din artikel så är det säkert så att syrgasen gör en stor skillnad men om vi nu skulle acceptera att man behöver prep time genom att inte äta för att kunna klara av att hålla andan så borde ju judarna enligt dig ha klarat sig alldeles utmärkt

Citat:
Since 2000, the German has continued to set new marks. He normally preps for an event by not eating for at least five hours prior in an effort to slow his metabolism and then filling his lungs with pure oxygen

http://newsfeed.time.com/2012/06/05/german-diver-sets-breath-holding-record-22-minutes-22-seconds/#ixzz2aqkOs4O5
Senast redigerad av Skoll 2013-08-03 kl. 00:02.
2013-08-03, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Näe! Det tro fan det, att det skulle förändra någonting för dig!?
Hur skulle du kunna bedriva förintelseförnekelse om du låter argument och fakta som inte passar din ideologiska grundval påverka dig!?

Tyst på dig, man ska inte uttala sig om saker som man inte förstår
2013-08-04, 11:07
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Detta är irrelevant för frågan. Vad som är relevant är att DU är inkapabel att komma med någon som heslt belägg för att 300 ppm är absolut dödligt inom några minuter för alla som utsätts för det. Jag har däremot har kommit med två stycken olika källor för att det krävs betydligt högre doser än så om man ska vara säker på att dö inom några minuters tid. Detta är inget som du klarar av att bemöta trots att jag gång på gång har presenterat bevis för det. Faktum är att din källa inte på något ställe bemöter invändningarna mot att 300 ppm skulle vara direkt dödligt och den presenterar inte den minsta bevis för det. Jag är inte intresserad av att ödsla någon som helst mer tid på dig och ditt infantila svammel förrän du bemöter detta, helt oavsett hur många gånger du duckar för mina invändningar och repostar samma sak.

Tja tanke på du har skrivit på de sista sidorna. Så inte konstigt att du missar våra "belägg" efter som du glömmer hela tiden det.

Så har du missat några länkar här en av dem : http://www.cdc.gov/niosh/docs/81-123/pdfs/0333.pdf

Där menar man att 270 ppm är direkt dödligt.
Givetviss har du rätt om exponeringstiden och hur hög. Men det är långt under de 300 ppm..

135 ppm 30 min
180 ppm 10 min
270 ppm 0 min : ser du detta?? 270 ppm < 300 ppm. Så hur många minuter är det då på 300 ppm ?

Så ska jag behöva upprepa saker gång på gång? och du gnäller jag upprepa mig! Man får tydligen göra det.
2013-08-04, 11:49
Medlem
Citat:
Det finns även vittnesmål från överlevare som överlevde gasningar genom att andas genom nyckelhålet i dörren

Kom igen nu, något bättre bevis måste du väl ha? Vi pratar ju trots allt om det mest väldokumenterade folkmordet i mänsklighetens historia, eller hur?

Vad gäller din artikel så är det säkert så att syrgasen gör en stor skillnad men om vi nu skulle acceptera att man behöver prep time genom att inte äta för att kunna klara av att hålla andan så borde ju judarna enligt dig ha klarat sig alldeles utmärkt

http://newsfeed.time.com/2012/06/05/german-diver-sets-breath-holding-record-22-minutes-22-seconds/#ixzz2aqkOs4O5

Du visar ännu en gång att du är en simpel förintelseförnekare som inte drar dig för att förvränga kända fakta för att försöka vända det till en poäng för dina påståenden.

Du begriper alltså inte att en i övrigt välfödd vältränad och välmående elitutövare som fastar i ynka 5 timmar före en av denne medveten och välplanerad prestation, på inga vis kan jämföras med under bl a vapenhot tvångshämtade och tvångsdeporterade människor som i många fall redan var ansatta av brist på mat och sen trängs in i överfyllda godsvagnar i vilka de utan att veta vad som väntar dem, tvingas resa i oftast ren misär utan nog med vatten eller mat ingen toalett, inte plats nog för alla att sitta, i flera dagar i stekande värme. Fan, det var ju väldigt vanligt att många i vagnarna helt enkelt inte klarade resan utan dog p g a dessa hemska förhållanden.

Sen när de väl kommer fram så är de knappast i harmoniskt skick och då ska de selekteras och det gapas och skriks åt dem, och de får sen trängas in i ett rum utan att veta vad som egentligen kommer att ske.

Detta anser du alltså är det samma som när en välmående elitidrottsman tar en 5 timmar fasta innan ett evenemang ska starta....
2013-08-04, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Tja tanke på du har skrivit på de sista sidorna. Så inte konstigt att du missar våra "belägg" efter som du glömmer hela tiden det.

Så har du missat några länkar här en av dem : http://www.cdc.gov/niosh/docs/81-123/pdfs/0333.pdf

Där menar man att 270 ppm är direkt dödligt.
Givetviss har du rätt om exponeringstiden och hur hög. Men det är långt under de 300 ppm..

135 ppm 30 min
180 ppm 10 min
270 ppm 0 min : ser du detta?? 270 ppm < 300 ppm. Så hur många minuter är det då på 300 ppm ?

Så ska jag behöva upprepa saker gång på gång? och du gnäller jag upprepa mig! Man får tydligen göra det.

Föga förvånande så förstår du inget men gör du ändå aldrig Det rör sig alltså fortfarande om ungefärliga lågt satta gränsvärden för vad som är dödligt för människor, vilket mina källor också har visat och vilket du inte har något svar på. Så ja, 270-300 ppm är direkt dödligt i meningen att man kan dö av det inom relativ kort tid men det betyder inte att det alltid är så, för alla personer under alla omständigheter.

Du kan liksom sluta posta siffror på att 300 ppm och liknande är direkt dödligt, Rudolf själv gör det på sidan 180 i Rudolf Rapporten och tar även upp de andra värdena på vad som är dödligt över längre tid.
Senast redigerad av Skoll 2013-08-04 kl. 20:20.
2013-08-04, 20:12
Medlem
Citat:
Du visar ännu en gång att du är en simpel förintelseförnekare som inte drar dig för att förvränga kända fakta för att försöka vända det till en poäng för dina påståenden.

Du begriper alltså inte att en i övrigt välfödd vältränad och välmående elitutövare som fastar i ynka 5 timmar före en av denne medveten och välplanerad prestation, på inga vis kan jämföras med under bl a vapenhot tvångshämtade och tvångsdeporterade människor som i många fall redan var ansatta av brist på mat och sen trängs in i överfyllda godsvagnar i vilka de utan att veta vad som väntar dem, tvingas resa i oftast ren misär utan nog med vatten eller mat ingen toalett, inte plats nog för alla att sitta, i flera dagar i stekande värme. Fan, det var ju väldigt vanligt att många i vagnarna helt enkelt inte klarade resan utan dog p g a dessa hemska förhållanden.

Sen när de väl kommer fram så är de knappast i harmoniskt skick och då ska de selekteras och det gapas och skriks åt dem, och de får sen trängas in i ett rum utan att veta vad som egentligen kommer att ske.

Detta anser du alltså är det samma som när en välmående elitidrottsman tar en 5 timmar fasta innan ett evenemang ska starta....

Du missar helt poängen, Rudolfs exempel om att överleva 10 000 ppm i 5 min var mer av teoretisk natur om vad som var mänskligt möjligt och inget som han applicerade direkt på de påstådda människorna i de påhittade gaskammarna. Det är alltså helt irrelevant för diskussionen huruvida dessa människor kunde överleva 10 000 ppm i 5 min eller inte även om det så klart inte hade kunnat uteslutas att någon av dem skulle ha kunnat prestera så bra någon gång.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in