Citat:
Ja men då hade jag fel då och Rudolf har verkligen sagt det som VV påstår. Det förändrar dock inget nämnvärt då det är så att dessa värden bara är uppskattningar och inget som man kan veta säkert med tanke på att mänskliga test förstås är uteslutna. Rudolf skriver också att det rör sig om en människa som är frisk och intelligent. En tränad människa kan hålla andan i upp till 22 min och om det är fallet så bör man bara vara utsatt för förgiftning genom huden vilket också tar längre tid innan det är dödligt. Rudolf skriver ju också att det kan ta "a few minutes" innan man dör av 10,000 ppm absorberat genom huden så det är väl knappast otänkbart att man kan överleva upp till 5 min om man klarar av att hålla andan och har väldigt bra fysik.
http://www.huffingtonpost.com/2012/11/16/breath-world-record-stig-severinsen_n_2144734.html
http://www.huffingtonpost.com/2012/11/16/breath-world-record-stig-severinsen_n_2144734.html
Tänk vad bekvämt det är när man kan plocka russinen ur kakan, som du gör, och "glömma bort" allt annat som skulle tala mot dina idiotiska påståenden.
För det första, hur många av människorna som kom till dessa förintelseläger var vältränade, välgödda, avslappnade och välmående på alla vis?
Hur många av dem som föstes in i gaskamrarna hade fått chansen att under anpassade och rofyllda förhållanden ligga och goa till sig och göra sig beredda på att hålla andan? Hur lätt är det att göra det bland mängder av andra som står och trängs och funderar vad som händer i en gaskammare?
Hålla andan i 22 minuter.... Ja, det är världsrekordet, av en person som uppges ha 20% större lungkapacitet än normalt, som får ligga och acklimatisera sig, preparera sig för uppgiften att hålla andan länge, samt att han fick inandas REN syrgas i lungorna vilket uppgavs ge minst 10 minuter extra tid bara det.
Man måste vara en totalt idiotiskt förintelseförnekare om man anser att det skulle på minsta sätt vara relevant för hur länge vanliga människor, vilka sannolikt inte var vare sig vältränade eller välgödda, eller avslappnade utan antagligen stressade svältfödda efter dagar på tågtransporter utan mat och vatten. De erbjöds knappast att ta ett djupt andetag med ren syrgas på tröskeln in till gaskammaren....
Man får tydligen göra det.
Det rör sig alltså fortfarande om ungefärliga lågt satta gränsvärden för vad som är dödligt för människor, vilket mina källor också har visat och vilket du inte har något svar på. Så ja, 270-300 ppm är direkt dödligt i meningen att man kan dö av det inom relativ kort tid men det betyder inte att det alltid är så, för alla personer under alla omständigheter.