2013-08-03, 23:15
Medlem
Bastubans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Paranoian i tråden kan bero på feltänk som du säger om risken för poliskontroll... Men det finns en annan aspekt och det är att entren är full med blod och att Cl*ff vet att AJ varit hos Id*. Alltså är risken överhängande att Farbror Blå står och väntar hos DB om man inte är snabb nog.

Det är sant.
Men finns det verkligen skäl för de misstänkta att (i dåvarande situation) tro att sådana kopplingar skulle göras så snabbt? Jag menar från AJ till DB, givetvis är AJ huvudmisstänkt från start men Aina skulle rikta zoom-ögat på hans närmaste vänner på en gång? Redan första timman efter upptäckt? Av den lokala nytto-idioten på station? Det är ju inte precis Beck vi har att göra med i THN antar jag.
Ja, jag vet inte.
Läser tråden lite sporadiskt och det verkar som många satt sig fast vid vissa föreställningar bara.
Men jag hoppas du RDY och resten är på rätt bana.
Citera
2013-08-03, 23:16
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etnisal
Självklart!
Det vore onekligen ett jävla sammanträffande om det INTE skulle ha med brottet att göra.
En fråga ang tröjan, har inte sett alla bilder som länkats men gick det att se några spår av Barca loggan på det som fanns kvar av den?

Jag vet inte hur barcaloggan ser ut. Sök på tröjsammanställning så ser du alla foton på tröjan... Det finns någon utlagd runt 22 på tröjan av annan person. Den finns nog inte på tröjsammanställningen tyvärr...
Citera
2013-08-03, 23:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Ja, man kan tänka sig snabb dusch, litet saftkalas och nya kläder.
Någon slags skydd på minst förarplatsen på Volvon behövs. Hoppas sådana rester kan hittas i vraket.
Hoppas DBs hus har undersökts med forensisk lupp...
Varför skydd i Volvon? Idas kropp placerades i Volvon. Allt blev blodigt. Den som var minst blodig körde den andra bilen. Stanna på vägen, dumpa Ida. Hem till DB, dusch, klädbyte, kaffe och kakor. Tänka. Kläder och Volvo måste brännas. Ut med två bilar till brandplats 2, bränn. Tillbaka till brandplats 1, bränn. Två mans jobb, inget blodspill. Nästan. Lite blod har kommit på Volvons klädsel, transfererats över på föraren som när han satte sig i den andra bilen blodade ner den lite grand. Den bilen vill jag undersöka med Bluestarsprutan i högsta hugg.
Citera
2013-08-03, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bastuban
En god vän utförde en resa med suspekt bil och utan körkort i cirka 40 mil. Givetvis utan tidspress men ändå på E20, dagtid.
Jag kan föreställa mig att den första halvtimman är värst, sedan känns det nog "i hamn".
Nätterna är kända för att vara polisfria på den mellersta östkusten i alla fall.
Jag förstår in paranoian över upptäckt som råder i tråden.

Det förstår inte jag heller. Har hunnit med många mil i mitt liv (men brukar hålla mig med ett anständigt åkdon). Senast jag blev stoppad i en poliskontroll var tidigt 80-tal. Platsen var Sturkö och anledningen var jakt på eventuella sovjetiska grodmän.
Visst måste det fresta på nerverna att åka omkring med en död människa i bilen, men risken att stoppad av polis är väldigt liten om man uppför sig.
Citera
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Just det där tycker jag är intressant!! Detta är ju precis utanför BO:s hus, men man kan/får inte köra där med motorfordon för att ta sig till Kardanvägen. Kardanvägen är ju bästa vägen bort från BO:s bostad då ingen bor längs den vägen och därifrån är det raka spåret mot både Hunneberg, Grästorp eller Stallbackabron. Varför kör denne motorcyklist där när det inte är på en gata? Det kan vara så att det var just den vägen som FH, DB och AJ for från platsen på lördag natt och att AJ återvände dit för att reka så inget av värde låg kvar på marken. Något man tappat och ville hitta helt enkelt. Ett blått örngott tex..?

Mycket möjligt att så oskyldigt som möjligt åka runt där och reka läget och kolla så att allt var som det skulle och som de lämnat det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Just det där tycker jag är intressant!! Detta är ju precis utanför BO:s hus, men man kan/får inte köra där med motorfordon för att ta sig till Kardanvägen. Kardanvägen är ju bästa vägen bort från BO:s bostad då ingen bor längs den vägen och därifrån är det raka spåret mot både Hunneberg, Grästorp eller Stallbackabron. Varför kör denne motorcyklist där när det inte är på en gata? Det kan vara så att det var just den vägen som FH, DB och AJ for från platsen på lördag natt och att AJ återvände dit för att reka så inget av värde låg kvar på marken. Något man tappat och ville hitta helt enkelt. Ett blått örngott tex..?
Jag har också tänkt på att dem kan ha tagit den vägen för att synas så lite så mojligt i trafiken. Postade även en bild tidigare i tråden där jag markerade ut vart det sitter en övervakningskamera ute vid vägen som tillhör ett företag som ligger rätt nära I'as hem. Den kanske sett bilen köra förbi.
Senast redigerad av Lovefree 2013-08-03 kl. 23:21.
Citera
2013-08-03, 23:19
Medlem
Eiraliciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Skulle inte förvåna mig om de har ett sånt där fint mamma/son-förhållande där hon är lite rädd för han. Inte för att han ska slå henne men för att han ska skrika och idiotförklara henne. Han har säkert egna bilnycklar till hennes bil.

Nja, jag tror nog mer att han är en liten pojke i deras relation.
Mamma kommer o räddar han ur problem, hotar att varje gg ska va den sista.
Förmodligen den komplexa relationen till henne som är en del av orsaken till hans störda kvinnosyn, brukar ju slå slint på gossar som haft psykfall till mödrar.
Inte för att jag säger att det är såhär, utan det är enbart en teori baserad på alltför många liknande typer.
Och ja A.J. får ursäkta, jag tror inte ett dyft på att han vore särskilt speciell.
Han faller säkerligen i generaliserad jord.
Citera
2013-08-03, 23:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Visst. Direkt efter att ha dumpat Idas kropp, hem till DB, stärka sig med en öl, komma på att man måste göra sig av med blodiga kläder och blodig bil, och ut igen. Ad hoc-planering.

Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Jag hävdar att de kan ha varit nakna eller i alla fall i kallingar från BP2 till DBs hus. Men sedan kan det även vara så att någon duschar medan någon eldar på BP2. Jag tycker att om BP2 kommer före BP1 så måste man räkna med att de är tämligen spårfria visuellt sett efter besöket på BP2/DBs hus. Annars måste vi tänka fram en tredje brandplats, vilket vi iofs har talat om och jag har fört på tal, men jag är starkt skeptisk till den platsen som brandplats.

Citat:
Ja, man kan tänka sig snabb dusch, litet saftkalas och nya kläder.
Någon slags skydd på minst förarplatsen på Volvon behövs. Hoppas sådana rester kan hittas i vraket.
Hoppas DBs hus har undersökts med forensisk lupp...

Fast allt faller ju på att RDY säger att BP1 var varm vid 14-tiden den 1/7 ?!
Drack di mer än saft, somnande och fick vänta till nästa natt ?
Citera
2013-08-03, 23:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Fast allt faller ju på att RDY säger att BP1 var varm vid 14-tiden den 1/7 ?!
Drack di mer än saft, somnande och fick vänta till nästa natt ?
Varför inte?
Citera
2013-08-03, 23:22
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lovefree
Jag har också tänkt på att dem kan ha tagit den vägen för att synas så lite så mojligt i trafiken. Postade även en bild tidigare i tråden där jag markerade ut vart det sitter en övervakningskamera ute vid vägen som tillhör ett företag som ligger rätt nära I'as hem. Den kanske sett bilen köra förbi.
Har du tipsat polisen om den kameran??
Citera
2013-08-03, 23:24
Bannlyst
Citat:
Varför skydd i Volvon? Idas kropp placerades i Volvon. Allt blev blodigt. Den som var minst blodig körde den andra bilen. Stanna på vägen, dumpa Ida. Hem till DB, dusch, klädbyte, kaffe och kakor. Tänka. Kläder och Volvo måste brännas. Ut med två bilar till brandplats 2, bränn. Tillbaka till brandplats 1, bränn. Två mans jobb, inget blodspill. Nästan. Lite blod har kommit på Volvons klädsel, transfererats över på föraren som när han satte sig i den andra bilen blodade ner den lite grand. Den bilen vill jag undersöka med Bluestarsprutan i högsta hugg.

Det fetade, därför skydd.
Ja här finns omfattande risk för kontaminering. Polisen lär få rekvirerar ett par fat Bluestar för att reda ut alla bonneraggarbilar som finns i ägp hos DB/FH...
Citera
2013-08-03, 23:25
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Varför inte?
Då borde de lämnat volvon vid brandplats 2? För den kan ju inte varit hos DB eller. Kanske hos FH?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in