2013-08-03, 22:54
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, Idas bostad -> Kabelvägen -> Brandplats 2 -> Brandplats 1 -> Hem. De hade bråttom, inga utflykter.

Det bara kom upp spontant när jag läste ditt inlägg. Ihop med det tänket vi hade nyss, att man stirrat så mycket på en grön volvo att man kanske missat att en annan, röd ev. med dragkrok osv, volvo varit i farten.

Men, det är säkert som du säger, de visste hur mycket blod det var i bostaden, de vet hur de drällt i porten säkert osv, så de visste att de kunde ha blåljusen i nacken exakt när som helst.
Citera
2013-08-03, 22:55
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftihuvudet
DB har på måndagen anmält att den försvann på söndagen.
Anmälan kom in söndagen den 30:e.
Citera
2013-08-03, 22:57
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Visst. Direkt efter att ha dumpat Idas kropp, hem till DB, stärka sig med en öl, komma på att man måste göra sig av med blodiga kläder och blodig bil, och ut igen. Ad hoc-planering.

Glöm bara inte att den som är blodig förmodligen även är blodig på kroppen så minst en i sällskapet måste duscha direkt efter ankomst till DB/BP2, iofs räcker det att DB och FH tar var sin bil till BP1...
Citera
2013-08-03, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Är jag i behov av dylikt, eller till vem?
Du skrev att vi alla skulle tänka oss in i hur vi skulle aggerat om vi lyckats med konststycket att göra någon död/halvdöd. Mitt svar är: Ringt ambulans....det är vad jag skull gjort, alltså måste jag försöka leva mig in i hur någon annan skulle tänkt. Inte hur jag själv skulle agerat för så har GM uppenbarligen inte resonerat
Citera
2013-08-03, 22:58
Bannlyst
Citat:
Visst. Direkt efter att ha dumpat Idas kropp, hem till DB, stärka sig med en öl, komma på att man måste göra sig av med blodiga kläder och blodig bil, och ut igen. Ad hoc-planering.

Ja, man kan tänka sig snabb dusch, litet saftkalas och nya kläder.
Någon slags skydd på minst förarplatsen på Volvon behövs. Hoppas sådana rester kan hittas i vraket.
Hoppas DBs hus har undersökts med forensisk lupp...
Citera
2013-08-03, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trollet2000
Ingen här verkar veta något om mc:n
Men det finns saker som talar för att den försvann samtidigt som IF.

Vad jag aldrig lyckats få klart för mig, har den försvunnit? Kan mycket väl tänka mig att den står där AJ parkerat den, polisen vet var den är, men ser den som ointressant. Teoretiskt så kan man väl hänga ett lik över tanken, men köra omkring på det sättet, nej nej nej.... glöm det, och ja, jag kör motorcykel själv.
Citera
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Jag har en känsla av att DB och ev FH brände sina kläder i bilen men att AJ bestämt sig för att elda sina separat som en envis "försiktighetsåtgärd", eller om DB fick det uppdraget.
Citera
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bastuban
En god vän utförde en resa med suspekt bil och utan körkort i cirka 40 mil. Givetvis utan tidspress men ändå på E20, dagtid.
Jag kan föreställa mig att den första halvtimman är värst, sedan känns det nog "i hamn".
Nätterna är kända för att vara polisfria på den mellersta östkusten i alla fall.
Jag förstår in paranoian över upptäckt som råder i tråden.

Paranoian i tråden kan bero på feltänk som du säger om risken för poliskontroll... Men det finns en annan aspekt och det är att entren är full med blod och att Cl*ff vet att AJ varit hos Id*. Alltså är risken överhängande att Farbror Blå står och väntar hos DB om man inte är snabb nog.
Citera
2013-08-03, 23:01
Medlem
Lavettens avatar
Citat:
Är jag i behov av dylikt, eller till vem?
Troligtvis svar på detta:
Citat:
vad hade jag gjort om jag varit GM?
Citat:
Ursprungligen postat av Nissa
För mig är svaret skitenkelt... Ringt ambulans.....
Jag funderar själv på vad jag skulle gjort. Man sitter här och känner sympati för offrets anhöriga men när väl något sådant här händer vet jag inte om det är samvetet eller självbevarelsedriften som tar över.

Om det är MTGM som gjort detta är de troligtvis varken bekymrade över fängelsetid eller samvete.
Citera
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Du får gärna andas hur mycket du vill om mig som psykopat. Jag tycker det bara är trevligt att få en reaktion. Samtidigt vill jag att säga att det kanske inte bara ska tänkas i en bana. Om du spräcker din bubbla hur tänker du då?
Man ska inte låsa sig vig ett scenario, utan försöka skapa en tankegång utifrån sig själv.
Jag vill att alla i länken ska tänka, vad hade jag gjort om jag varit GM?

Min allra första tanke var myrar. Det borde väl vara svårt att hitta kroppen där. Det lär ju finnas lite av den varan på Hunneberg.

Hullsjön surrar runt i skallen på mig kanske inte i men i närheten.

Måste medge att detta är svårt och att jag är kass på det.
Citera
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Kan det inte vara så att AJ varit hos DB och bytt/lånat rena kläder och att detta sker efter kroppsdumpning? AJ drar och DB förväntas bränna kläderna då han inte vill ha dem hemma hos sig.

Möjligt om AJ tagit motorcykeln till DB.
Citera
2013-08-03, 23:04
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etnisal
Men är det ens bekräftat att brandplatsen ÄR kopplad till brottet? Antar att den misstänkta tröjan kommer att analyseras av SKL, men möjligheten finns ju fortfarande att det inte är AJ's.
Eller har jag missat något? :-) Än så länge är det väl bara spekulationer?
Vore visserligen en riktigt downer om det visar sig att det inte finns några DNA att tillgå på den..

Nej, erfarenheten av SKL är att det kan ta ett tag innan man vet svar på den frågan, men det är anmärkningsvärt att hitta en bränd tröja av samma typ som AJ använt så nära DB:s hem. Läsbarheten på papperslapparna visar vidare att det inte kan ha regnat allt för många gånger mellan branden och fyndet (vi har haft torka i drygt 3 veckor direkt efter mordet...)

EDIT: Närhet i tid och rum gör att man bör satsa på att BP2 har med mordet att göra tills SKL vet bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in