2013-08-03, 23:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Min allra första tanke var myrar. Det borde väl vara svårt att hitta kroppen där. Det lär ju finnas lite av den varan på Hunneberg.

Hullsjön surrar runt i skallen på mig kanske inte i men i närheten.

Måste medge att detta är svårt och att jag är kass på det.

Hullsjön ligger helt öppet i princip i alla riktningar, och hus runtom.
Frekvent besökt av ornitologer, samt är ganska grund.

Det finns minst 20 andra sjöar som är mycket bättre i området.
Citera
2013-08-03, 23:06
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peacean
Troligtvis denna modell? Fast svart

https://anonfiles.com/file/7e9cd9bfb1b9e44ee2c8988b59fee4e6
Ja, eller 4 dörrars modellen utan flak.

http://www.blocket.se/horby/Chevrolet_Blazer_S10_4x4_47813719.htm?ca=15&w=3
Citera
2013-08-03, 23:08
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Visst. Direkt efter att ha dumpat Idas kropp, hem till DB, stärka sig med en öl, komma på att man måste göra sig av med blodiga kläder och blodig bil, och ut igen. Ad hoc-planering.

Men, om vi skulle ta med tanken att AJ knallat hem till mamman och hämtat hennes bil, kan tafflighets-AB kommit efter med Id* i bilen och sen har de dumpat henne nånstans i Stallbacka innan bränderna?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IroniskJag
Men polisen måste väl kollat morsans bil.. Alltså dom har ju gjort husransakan eftersom AJ är skriven där och även bilen innefattas väl där?
Jag tror också AJ haft fri tillgång till bilen när han varit i Trollhättan men det känns långsökt att ta mammas bil när DB och FH hade massor av bilar att välja på
om man lånar ut bilen till nån utan körkort så ryker ens eget.
Så morsan har nog inte lånat ut bilen till AJ, och så dum i huvudet kan väl inte ens han vara så han äventyrar morsans körkort
Citera
Medlem
Hur långt är det mellan I*as hem och DBs hem?
Och hur långt mellan I*as hem och AJs mamma?
Citera
2013-08-03, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Hur värderar du SAR-skrifts uppgifter om en mycket sen tidpunkt för bilbranden?

Varför inte helt enkelt fråga någon eller några personer som bor längs den aktuella vägsträckan? Jag gissar på att polisen inkluderade ett relativt brett stråk av sidovägar när de knackade dörr. Veckorna efter midsommar är folk i rörelse från tidig morgon till sent på natten. Hundpromenader, bönder som vandrar längs sina åkertegar, moppepojkar & hästflickor m.m.
Senast redigerad av SAR-skrift 2013-08-03 kl. 23:42.
Citera
2013-08-03, 23:10
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lovefree
På måndagen. Kom körandes på gräset/stigen och genade mellan bostaden och kardanvägen
Just det där tycker jag är intressant!! Detta är ju precis utanför BO:s hus, men man kan/får inte köra där med motorfordon för att ta sig till Kardanvägen. Kardanvägen är ju bästa vägen bort från BO:s bostad då ingen bor längs den vägen och därifrån är det raka spåret mot både Hunneberg, Grästorp eller Stallbackabron. Varför kör denne motorcyklist där när det inte är på en gata? Det kan vara så att det var just den vägen som FH, DB och AJ for från platsen på lördag natt och att AJ återvände dit för att reka så inget av värde låg kvar på marken. Något man tappat och ville hitta helt enkelt. Ett blått örngott tex..?
Citera
2013-08-03, 23:10
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Hullsjön ligger helt öppet i princip i alla riktningar, och hus runtom.
Frekvent besökt av ornitologer, samt är ganska grund.

Det finns minst 20 andra sjöar som är mycket bättre i området.

Jo, det har man berättat för mig i tråden och då har jag börjat att tänka Igelsjön. Hullsjön var vad jag tänkte som nr 2 efter myrar om jag stod där med en kropp som måste bort.

Som tur är så var det inte jag som stod där för då hade jag suttit i "brummen" nu.
Citera
2013-08-03, 23:12
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Så morsan har nog inte lånat ut bilen till AJ, och så dum i huvudet kan väl inte ens han vara så han äventyrar morsans körkort

Han bryr sig inte om det. Hon har lånat ut den till han förut.
Citera
2013-08-03, 23:13
Medlem
Eiraliciouss avatar
Citat:

Hahahaha nej precis..!
Han kan spöa skiten ur brudar och va brutal nazist o troligtvis mördare men att låna mammas bil..!
Nej där går nog gränsen...eller INTE.
Precis som att han helt plötsligt skulle få ett samvete då
Citera
2013-08-03, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Nej, erfarenheten av SKL är att det kan ta ett tag innan man vet svar på den frågan, men det är anmärkningsvärt att hitta en bränd tröja av samma typ som AJ använt så nära DB:s hem. Läsbarheten på papperslapparna visar vidare att det inte kan ha regnat allt för många gånger mellan branden och fyndet (vi har haft torka i drygt 3 veckor direkt efter mordet...)

EDIT: Närhet i tid och rum gör att man bör satsa på att BP2 har med mordet att göra tills SKL vet bättre.

Självklart!
Det vore onekligen ett jävla sammanträffande om det INTE skulle ha med brottet att göra.
En fråga ang tröjan, har inte sett alla bilder som länkats men gick det att se några spår av Barca loggan på det som fanns kvar av den?
Citera
2013-08-03, 23:14
Medlem
Citat:

Skulle inte förvåna mig om de har ett sånt där fint mamma/son-förhållande där hon är lite rädd för han. Inte för att han ska slå henne men för att han ska skrika och idiotförklara henne. Han har säkert egna bilnycklar till hennes bil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in