2013-08-03, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Gällande DBs bil:

Har denna frågan fått något svar, någon ?

DB har på måndagen anmält att den försvann på söndagen.
Citera
2013-08-03, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IroniskJag
Du får väl söka på husrannsakan, det finns länkade artiklar m.m.

Det ger inte så mycket tyvärr, det är många som tror och sett poliser hemma hos än den ene, än den andre. Är ett någon som vet,
Citera
2013-08-03, 22:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Luftihuvudet
DB har på måndagen anmält att den försvann på söndagen.

Intressant, vet du vilken tidpunkt/klockslag han angivit ?
Citera
2013-08-03, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Just nu är jag nog lika förbryllad som alla andra här, över hur "taffligheten AB" lyckats dölja en kropp i över en månad

Jag instämmer. Jag har ingen avvikande åsikt på något ätt. Är möjligtvis lite avundsjuk på de som medverkar här och är bekanta med herrarna.
Citera
2013-08-03, 22:49
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Så nakna då till BP1 ? DBs hus ligger ju på vägen...

Ida>Kabelvägen>DB>BP2>BP1>Hem ?
Visst. Direkt efter att ha dumpat Idas kropp, hem till DB, stärka sig med en öl, komma på att man måste göra sig av med blodiga kläder och blodig bil, och ut igen. Ad hoc-planering.
Citera
2013-08-03, 22:50
Medlem
Bastubans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av upstepper
Hur långt är du beredd att köra med ett lik i bagageluckan, lite onykter dessutom,
bilen kanske inte helt ok?
Hur långt kör du därefter med samma bil som är kontaminerad av bevis, DNA, blod etc?
"En bra bit"... innnebär ungefär antal kilometer???

En god vän utförde en resa med suspekt bil och utan körkort i cirka 40 mil. Givetvis utan tidspress men ändå på E20, dagtid.
Jag kan föreställa mig att den första halvtimman är värst, sedan känns det nog "i hamn".
Nätterna är kända för att vara polisfria på den mellersta östkusten i alla fall.
Jag förstår in paranoian över upptäckt som råder i tråden.
Citera
2013-08-03, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Du får gärna andas hur mycket du vill om mig som psykopat. Jag tycker det bara är trevligt att få en reaktion. Samtidigt vill jag att säga att det kanske inte bara ska tänkas i en bana. Om du spräcker din bubbla hur tänker du då?
Man ska inte låsa sig vig ett scenario, utan försöka skapa en tankegång utifrån sig själv.
Jag vill att alla i länken ska tänka, vad hade jag gjort om jag varit GM?

Jag gjorde ju det, dock med förbehållet att AJ är gm, kan inte tänka ut någon annan än honom ens utanför bubblan.

"Om hon inte är dumpad i vatten med sänke (dels för svårigheten att hitta henne och för att undvika liklukt) så är det "bästa" jag kan tänka ut att dumpa henne vid en väg där det inte är promenadstråk. Om jag kommer körande med en bil och ser ett gäng fåglar kalasa på något så tänker jag inte att det är en människa, utan en grävling eller något annat djur. Problemet här är ju att andra bilar också kan komma farandes och se vad du håller på med (menar då en större väg där man aboslut inte promenerar i vägkanten) så risken är större än vid något dolt område intill vatten. Jag vill tro att de hittills bara haft en enorm tur vad gäller gömmandet av I*a, annars blir det nog svårt att hitta henne."

Men var? Nej, alla förslag som redan finns i tråden är tänkbara. Där kan jag inte bidra med något som slår det som redan skrivits. Som jag skrev så hoppas jag att de hittills bara haft tur. Har svårt att förstå om de inte haft j-ligt bråttom och i panik gjort sig av med allt, men det är ju jag det.

Kan du komma med vad du själv tror om du tänker dig in i detta inifrån? Eller har jag missat att du redan gjort det?
Citera
2013-08-03, 22:51
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grotrocken
Om FH bor i närheten av Kabelvägen kan de ha varit där för att hämta något, tex brännbar vätska, och sedan åkt till DB där de bytte kläder. På vägen dit kan de ha gjort sig av med saker. De kanske kom vägen som går från Åsaka till Trökörna och vidare till FHs hus så att de körde Kabelvägen från öst till väst. Sedan har jag läst någonstans om att det observerats en skåpbil på Kabelvägen under natten ihop med en annan bil (ev. fraktbilen). Har FH tillgång till någon bil i sitt arbete?

Just ja, en skåpbil ca 50 km från Thn och nån med målade armar hade synts i den + nån grön volvo?
Citera
2013-08-03, 22:52
Medlem
Peaceans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
1990 Svart 4x4 skåp.130hk diesel. 2830kg. Import så det finns ingen modellbeteckning.
Troligtvis en Blazer?
Eller K2500 eller liknande. Kan dubbelhytt gå under skåp?

Troligtvis denna modell? Fast svart

https://anonfiles.com/file/7e9cd9bfb1b9e44ee2c8988b59fee4e6
Citera
2013-08-03, 22:53
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Kabelvägen är lång... Om Id* dumpats längs den varför då elda så nära DBs hus? Åk en km till på kabelvägen och elda där om du dumpat kroppen på kabelvägen...

Min magkänsla säger kräftdammen men ett annat sinne säger Marinafall...

Kan det inte vara så att AJ varit hos DB och bytt/lånat rena kläder och att detta sker efter kroppsdumpning? AJ drar och DB förväntas bränna kläderna då han inte vill ha dem hemma hos sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Jag tycker inte det är så nära... Däremot är brandplats 2 anmärkningsvärt nära DBs hus. Jag håller med dig i att det är förnuftigt att hålla stora avstånd, men avståndet till DBs hus visar att gärningsmännen värderat närhetsrisken annorlunda än du och jag gör. Jag påstår inte att min hypotes innebär att de agerat dumt eller smart. Jag bara antar att tidspressen förmodligen flåsat dem i nacken...

Men är det ens bekräftat att brandplatsen ÄR kopplad till brottet? Antar att den misstänkta tröjan kommer att analyseras av SKL, men möjligheten finns ju fortfarande att det inte är AJ's.
Eller har jag missat något? :-) Än så länge är det väl bara spekulationer?
Vore visserligen en riktigt downer om det visar sig att det inte finns några DNA att tillgå på den..
Citera
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Så nakna då till BP1 ? DBs hus ligger ju på vägen...

Ida>Kabelvägen>DB>BP2>BP1>Hem ?

Jag hävdar att de kan ha varit nakna eller i alla fall i kallingar från BP2 till DBs hus. Men sedan kan det även vara så att någon duschar medan någon eldar på BP2. Jag tycker att om BP2 kommer före BP1 så måste man räkna med att de är tämligen spårfria visuellt sett efter besöket på BP2/DBs hus. Annars måste vi tänka fram en tredje brandplats, vilket vi iofs har talat om och jag har fört på tal, men jag är starkt skeptisk till den platsen som brandplats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in