2013-08-03, 14:12
Medlem
Men vänta nu.

Det är ett mindre krig inne på Berny och Elisa´s instagrams. Vad hände, var det Elisas kommentar "patt-lisa"? Hinner inte med här. (Fan, varför är det här så intressant att följa?)
Citera
2013-08-03, 14:17
Medlem
BlotGoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sery
Men vänta nu.

Det är ett mindre krig inne på Berny och Elisa´s instagrams. Vad hände, var det Elisas kommentar "patt-lisa"? Hinner inte med här. (Fan, varför är det här så intressant att följa?)

Hoho, jo jag håller med, började nästan garva åt bernys "allt är på topp" å sen (förståeligt) Es ilskna inlägg. Neh, berny har verkligen inte trovärdighet kvar längre.
Citera
2013-08-03, 14:26
Medlem
Är det bara jag som undrar hur den där Poffe orkar umgås med B och Patt-Fia om han nu varit nykter i tre år?
Citera
2013-08-03, 14:36
Avslutad
Varför måste Berny ta alla sina konflikter inför allmän beskådan? (nätet d.v.s.)

Sedan gnäller hon när folk har åsikter om hennes liv, men håll dina privata konflikter privata! Och om hon måste använda Internet som plattform så kan hon ju ta det i privata rum, t ex Skype.

Edit: Fast trollen matas ju (trollen being us )
Senast redigerad av GenesisP 2013-08-03 kl. 14:43.
Citera
2013-08-03, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Varför måste Berny ta alla sina konflikter inför allmän beskådan? (nätet d.v.s.)

Sedan gnäller hon när folk har åsikter om hennes liv, men håll dina privata konflikter privata! Och om hon måste använda Internet som plattform så kan hon ju ta det i privata rum, t ex Skype.
Det verkar som hon lever efter mottot "ser ingen så händer det inte". Jag tror att Bernys värsta beroende är att känna sig "relevant" hur mycket negativ uppmärksamhet och smutskastning det än genererar. Hon skulle verkligen behöva internetavgiftning. Ett liv utan facebook, instagram och blogg är också ett liv........... eller?
Citera
2013-08-03, 14:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hanochintejag
Det verkar som hon lever efter mottot "ser ingen så händer det inte". Jag tror att Bernys värsta beroende är att känna sig "relevant" hur mycket negativ uppmärksamhet och smutskastning det än genererar. Hon skulle verkligen behöva internetavgiftning. Ett liv utan facebook, instagram och blogg är också ett liv........... eller?

Den Berny Pålsson som finns nu hade aldrig kunnat existera för 20-30 år sedan. Internet är förmodligen hennes största och farligaste drog om man summerar hennes liv. Man kan ju ha Fb, blogg osv men vara mer restriktiv med vad man publicerar. Fast i hennes fall hade nog en total avhållsamhet varit bäst.
Senast redigerad av GenesisP 2013-08-03 kl. 14:50.
Citera
2013-08-03, 14:54
Medlem
Hon hade ju låst facebook under året på behandlingshemmet och bloggade bara sporadiskt för att sedan ta bort inläggen och säga att hon inte planerade att starta någon blogg just för att hon var tvungen att lära sig dra gränser i privatlivet. Sedan började hon svara på frågor på bilddagboken, men hävdade fortfarande att hon inte ville ha en blogg. Sen kom jhna in i bilden och då började bloggandet igen. Med syftet att de som följt henne i tio år skulle få lite svar på frågor och lite uppdateringar.

Ett halvår senare är det nakenbilder, offentliga bråk med vänner, dussintals uppdateringar om dagen på facebook och vidöppna chattliknande konversationer med sin flickvän. Sist men inte minst: dokusåpa.

Jag tycker synd om henne. Hon är torsk på internet. Hon kan inte "ta ett glas", då blir det hela flaskan.
Citera
2013-08-03, 15:20
Medlem
litendockas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crazy_man1989
Berny har aldrig utgjort något "hot" mot familjen, hon kan nämligen inte skada mig mer än vad hon har gjort även fast dem nya anklagelserna börjar bli sista spiken i kistan även för min familj trots att en del än så länge inte vet om detta.

Utifrån vad du skrivit här i tråden tycker jag att det verkar högst sannolikt att du faktiskt är Bernys bror. Jag tänkte bara nämna att Berny själv har lagt ut både namn och bild på vad jag antar är den lilla flickan som du nämnde tidigare i tråden. Jag ska inte länka till detta eller säga var denna information finns men om du vill kan jag PM:a dig adressen dit så att du själv kan se om det faktiskt är hon och eventuellt vidta åtgärder för att få uppgifterna om henne borttagna.
Citera
2013-08-03, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litendocka
Utifrån vad du skrivit här i tråden tycker jag att det verkar högst sannolikt att du faktiskt är Bernys bror. Jag tänkte bara nämna att Berny själv har lagt ut både namn och bild på vad jag antar är den lilla flickan som du nämnde tidigare i tråden. Jag ska inte länka till detta eller säga var denna information finns men om du vill kan jag PM:a dig adressen dit så att du själv kan se om det faktiskt är hon och eventuellt vidta åtgärder för att få uppgifterna om henne borttagna.
Vilken liten flicka? den "lilla flickan" är väl Berny själv? eller har jag missat något nu?
Citera
2013-08-03, 15:33
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanochintejag
Hon hade ju låst facebook under året på behandlingshemmet och bloggade bara sporadiskt för att sedan ta bort inläggen och säga att hon inte planerade att starta någon blogg just för att hon var tvungen att lära sig dra gränser i privatlivet. Sedan började hon svara på frågor på bilddagboken, men hävdade fortfarande att hon inte ville ha en blogg. Sen kom jhna in i bilden och då började bloggandet igen. Med syftet att de som följt henne i tio år skulle få lite svar på frågor och lite uppdateringar.

Ett halvår senare är det nakenbilder, offentliga bråk med vänner, dussintals uppdateringar om dagen på facebook och vidöppna chattliknande konversationer med sin flickvän. Sist men inte minst: dokusåpa.

Jag tycker synd om henne. Hon är torsk på internet. Hon kan inte "ta ett glas", då blir det hela flaskan.

Helt perfekt sammanfattat. Att hon verkade ha skakat av sig det värsta bekräftelsebehovet var också den största anledningen till att jag, och många med mig, trodde att hon för första gången var på väg "åt rätt håll" den här gången.
Citera
2013-08-03, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Eller så är det vad Berny vill att vi ska tro. Varför ens underteckna ett riktigt fysiskt brev med "Ella74".

Hej! Det var jag som skrev brevet. Som jag tidigare skrivit så är jag syster till Berny och jag heter Elisabet Larsson. Jag använde den adress hon är skriven på (enligt upplysning.se) Naturligtvis skrev jag mitt riktiga namn i brevet. Jag skrev ella74 också eftersom hon hade haft svårt att förstå vem det var verkade det som. Jag skrev sammanfattningsvis att jag tycker det är helt otroligt hur hon kan göra så här mot vår familj - lögner och fasansfulla anklagelser som inte har någon sanning i sig. Framförallt är jag/vi oroliga för våra föräldrar och deras hälsa att behöva uppleva fler sådana här fasansfulla anklagelser. Jag är mycket orolig hur de ska klara av det. Jag tycker också det är väldigt konstigt det hon skriver om Opus Dei, då vi hade långt ifrån så mycket kontakt som hon vill påskina- Jag är orolig att oskyldiga människor blir drabbade pga att hon har hittat en bra "story" som kan sälja och ge uppmärksamhet. Jag är såklart också ledsen då chanserna att få en bra kontakt med henne igen verkar mycket små. Jag förstår ärligt talat inte varför hon vill göra så här. Jag känner mig ledsen och kränkt. Jag hoppas ändå att hon tar sitt förnuft till fånga och använder sin goda förmåga att skriva till något bättre.
Citera
2013-08-03, 17:21
Avslutad
Så då kom brevet till Bernys läkares adress? På Upplysning.se står ju samma adress som på Ratsit. Eller har hon ändrat adressen till hans efter att brevet kom till hennes lägenhet?

Edit: Och om innehållet i brevet är det som ella74 säger, så fattar inte jag varför Berny påstod att hon reagerade kraftigt, fick hemsk ångest och stod och skakade osv. På henne lät det som om brevet innehöll anthrax. Det ter sig ändå ganska naturligt att skriva så som ella74 skrev i brevet, om man ser på händelseförloppet.
Senast redigerad av GenesisP 2013-08-03 kl. 18:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in