2013-08-03, 00:36
Medlem
doris123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av transparent113
En grej jag tycker är jävligt märklig när det gäller B&E är hur de kommenterar varandras inlägg på olika communitys.
Typ såhär:
B: Jag älskar dig min finaste bästaste älskade flickvän som jag älskar och tycker är typ ba sååå bäst
(14 sekunder senare)
E: jag älskar dig mer. Du är den bästa som finns puttinutt yadiyada finnsalltiddärfördig osv osv
(7 sekunder senare)
B: Du är ännu bättre. Jag finns alltid för dig och jag älskar dig min underbara flickvän. Vimotvärlden yadiyada

Vad fan, sitter de bredvid varandra med varsin dator och chattar med varandra?

men det är "just for show" tror att hela deras "förhållande" är nåt slags PR-trick för att emma ska få fler porrgubbar till hennes blogg och för att berny ska få mer bekräftelse kanske, i dont know.. men nåt sånt. annars hade dom aldrig skyltat med det sådär
Citera
2013-08-03, 01:35
Medlem
sinfons avatar
Utdrag av vad Elisa skriver om Berny på skvallerbloggen:

Citat:
Vårt bråk ja, tragisk historia. Om jag skriver vad som hände kommer jag säkert ångra det men samtidigt så har Berny och jag gått vidare. Hittat ett bra sätt att kommunicera på och är vänner, trots att vi inte setts på.... Ja jeez, hur många år som helst. Jag vill åka och hälsa på henne, hålla om henne och prata allvar. Emma har jag dock inte så höga tankar om då hon jobbar inom porrbranschen, vilket det absolut inte är något fel på. Men det påminner mig om en mycket destruktiv tid i mitt liv då jag mer eller mindre blev tvingad till våldsporr... Och det har jag sagt till Berny, att jag mår psykiskt dåligt av att se deras amatörporrbilder tex.

... Jadu, om man säger som så att de hon gjorde mot mig går inte förlåta,'och jag har inte förlåtit henne även om hon verkligen bett om ursäkt. Men jag är ändå glad att hon vill be om en riktig ursäkt. Jag accepterar den, så kan man säga.

Ja, vi har känt varandra väldigt länge ja. Jag vet att hennes familj är religiös och att pappan är någon form av tokig präst, men jag har inte hört ett skvatt om det hon plötsligt tar upp nu. Eller jag vet ärligt talat knappt vad det är. Hon säger att det är "för mycket" att berätta eftersom det pågått så länge tydligen. Men som svar NEJ jag har aldrig hört ett skvatt om det. Funderat själv på om det är någon form av psykos. Förut var det förhör varje dag och nu verkar hon mest festa med patt-lisa...

Haha, svårt att inte digga henne ändå
Citera
2013-08-03, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkskal
jag hittade detta svar på en kommentar på Bernys blogg och skulle gärna vilja höra hennes lillebrors kommentar angående det hela. så Crazyman, eller vad du nu kallar dig för, vad säger du?

"....Vi hade många samtal om mitt sociala arv. Men det betyder inte att jag har ärvt mina föräldrars och brors störning (En psykopats dotter) , han släpade runt på mina böcker och min dator för att jag skulle kunna skriva. Och det jag och Nicklas delade- det han förstod av mig det var precis allt, allt det dåliga och allt det bra, och jag likadant med honom.

Men visst, jag har lärt mig mycket negativt av av att växa upp med psykopat. Nicklas lärde sig en hel del han också- efter att ha sett min familj på nära håll. Det var min så kallade mor som gjorde oss hemlösa. Eftersom jag var ett hot mot familjen. Hon betalade hyresvärden som jag bodde svart hos i andrahand att slänga ut mig och Nicklas på tio minuter i Stockholmsvintern. ..."

Har tyvärr inte mycket att komma med när det gäller Bernys och Niklas relation, känner inte heller att det är min sak att kommentera.

Det jag kan kommentera när det gäller lägenheten så var den enda anledningen till att Berny kunde få den lägenheten att mina föräldrar lånade ut pengar till henne för att betala den. Hon bodde nämligen hemma under en period på runda slängar ett år.

Hon hade blivit utkastad från en lägenhet i Aspudden tror jag det var och då fick hela familjen åka dit tillsammans med hyresvärden för att rensa ut och städa.

Berny har aldrig utgjort något "hot" mot familjen, hon kan nämligen inte skada mig mer än vad hon har gjort även fast dem nya anklagelserna börjar bli sista spiken i kistan även för min familj trots att en del än så länge inte vet om detta. Förresten om någon har sett bilder på lägenheterna Berny bott i så vet ni varför hon blev utkastad.
Citera
2013-08-03, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyperexium
Bra poäng. För tillfället är det en enda stor röra för människor som läser Bernys blogg och därmed kan ju vissa faktiskt goda avsikter bli helt kontraproduktiva i kaoset. Hon bör göra följande i vilket fall som helst (och du vet ju vem jag är, Berny):

1: Ta foto på brevet från "Ella74" (som har föreslagits tidigare här av någon) och publicera detta på din blogg (oavsett hur knasigt du ansåg att det var).. då får folk en liten hint om att det faktiskt kan vara så att du har skumt folk efter dej.

2: Berätta vad din lillebror (?) senast sa till dej ang hans "visit" här inne OM du nu pratade med honom (?) och vad du anser om hans inställning till det hela (och åter igen en uppmaning till den sk brodern att skriva i denna tråden igen så att vi kan "bekanta oss" lite mer med dej).

Utifrån den incidenten att jag faktiskt hörde hur Bernys morsa resonderade (var villig att dela med sej utav hennes eget benso till sin egen dotter och sannolikt gjorde detta dagen efter) så lät ju inte hennes trovärdighet generellt som förälder "supertoppen" och jag kan bara spekulera i hur det sett ut i det förflutna där angående den prylen. Att något skumt har pågått generellt i hela hennes familj håller jag därmed inte som alltför otroligt om jag också räknar in en religiös stark faktor i det hela OCH en detalj som jag för tillfället håller helt privat (pga jag inte har total insikt i den).

OT:

En stark religiös faktor? De flesta i familjen är inte praktiserande katoliker mer än Jul och möjligen Påsk vilket många kanske kan förstå då det är pappas jobb.

Jag har inte pratat med Berny sen hon ringde och sa att Niklas var död. Så vi har inte haft någon som helst kontakt om hennes nya "fantasier". Jag skulle gärna vilja se någon hantera att ha Berny som sin dotter och vara en superförälder. Du säger att du träffade min pappa, du skriver i ett tidigare inlägg att han såg sliten och trött ut och lät bitter.

Nu vet jag inte vilket år det här var, så jag kan nog inte vara säkert på exakt varför men jag ska spekulera. Bernys överdoser, självmordsförsök, psykbesök och allt annat smått och gott kan ha satt sina spår, vilket du säkert förstår om du vänder på saken.
Citera
2013-08-03, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doris123
det finns ju alltid två sidor av ett mynt.
tror ni inte att det kan vara så att bernys lillebror kommer in i tråden och dementerar det här med rättegång etc, för att "skydda" familjens anseende? tänk om det berny påstår är sant, att hennes pappa är psykopat och vad det nu innebär? självklart att han skulle komma in här och skriva då, och det verkar lite som att alla tror direkt på det lillebrorsan skriver, fast egentligen har han ju inte någon som helst credibility. eller?

visserligen är det konstigt att "brevet från pålssons" kunde levereras till henne för jag tror knappast hon gett dom sin adress om hon nu är rädd för dom och hatar dom.. det här är så förvirrande, vem säger sanningen?

Doris123, om du hade tänkt över hur Sveriges rättssystem hade sett ut hade du även insett att du kan kontrollera om det finns en pågående rättegång där Berny är inblandad. Dra iväg ett mail till tingsrätterna i Sverige så kommer du få svar på frågan om jag är här för att "skydda" familjens anseende.Gör gärna det, jag har tänkt på att göra det själv för att se vad "R" verkligen handlar om. Hennes personnr hittar du enkelt via Ratsit.

Min "credability" kommer av Berny själv som genom åren och böckerna alltid sagt att jag funnits där så det får kanske människor att undra varför jag inte längre står bakom min syster i det hon säger och numera även ifrågasätter henne relativt offentligt.

Jag vill göra det här klart, jag har aldrig sagt att ingen i min familj har gjort fel och jag räknar in Berny där och har alltid gjort. Problemet med Bernys fantasier är ju det väldigt enkla, om Berny utgjorde ett "hot" och vi var någon form av sekt med makt pengar och inflytande där vi absolut inte ville att vår "agenda" skulle uppdagas för människor så hade väl bloggen varit nedstängd och Berny inlåst?
Citera
2013-08-03, 02:15
Medlem
sinfons avatar
"En psykopats dotter" borde kanske heta "En psykopat till dotter".
Citera
2013-08-03, 09:38
Medlem
Berny har skrivit på sin Facebook att hon i princip säger upp kontakten med Elisa pga henne skvaller (i mina ögon snarare en förklaring) i skvallerbloggen/här på flashback. Den som vinner mest på det uppbrottet är nog Elisa snarare än Berny.

Citat:
Vissa vänner som man känt och älskat sedan vi var fjorton år och som säger sig älska mig älskar tydligen att skvallra om mig mer i äckliga forum. Jag har sällan känt mig så sviken. Fy fan vad du sviker en som älskar dig äkta och djupt.
Du får nog hitta något annat att skvallra om än att uppdatera flashback om hur jag förändrats efter att vi setts. För vi ses aldrig mer.

Tack för denna tid. Jag hoppas du skäms. Men jag önskar dig ändå ett bra liv för som sagt jag älskar dig verkligen.
Senast redigerad av ManiDrama 2013-08-03 kl. 09:41.
Citera
2013-08-03, 10:31
Medlem
Hon har också lagt upp bilder på instagram som hintar om hennes besvikelse.
Och det gör mig bara så trött, bilderna hon har lagt upp kunde lika gärna handlat om Berny själv.
Jag vet ingenting om vad Berny gjort mot Elisa men i egenskap av att ha träffat en och annan hemlös narkoman kan man ju bara föreställa sig och ärligt talat... Elisa har kanske inte förlåtit, men ändå släppt in Berny i sitt liv igen trots allt hon gjort - om någon skulle säga upp kontakten borde det vara Elisa. För som tidigare skrev, den som förlorar på det här är B, inte E.
Jag ser inte heller det E skrivit som skvaller utan som en förklaring på saker vi redan vet om, hon bidrar inte direkt med något nytt. Eller var det kommentaren om Patt-Lisa som fick B att se rött? Ingen får ju någonsin kritisera B och det är nog därför hon reagerar som hon gör för Elisa har inte skvallrat på något forum, hon har bidragit på bloggen och det verkar hon också ha gjort för att hon har tröttnat på hur människor ser henne efter att B har hängt ut henne för hela svenska folket och att alla drar E över samma kant som B.
Alltså; jag tolkar Elisas båda inlägg mer som ett försvarande av sin egen roll i det hela än att dom är skrivna för att hänga ut eller skvallra om Berny, hon sitter nog inne på betydligt smaskigare skvaller. Och om B tyckte detta var nog för att säga upp kontakten bör hon verkligen tänka över hur HON behandlar sin familj (i denna innebörd: änglafamiljen och dyl, inte den biologiska, där har hon hundra påstådda anledningar) och sina vänner och vara jävligt glad över att hon har en enda person kvar i sitt liv.

Näe, det har var en liten hyllning till Elisa som jag absolut inte tycker ska skämmas och om B nu säger upp kontakten för att E skrivit ur sin synvinkel (precis som B gjorde i boken!) tycker jag E bör släppa på lite som faktiskt ÄR skvaller
Senast redigerad av Jomika 2013-08-03 kl. 10:37.
Citera
2013-08-03, 11:06
Medlem
Well, Berny förlorar MASSOR med trovärdighet med tanke på att inte ens hennes äldsta vänner hört talas om Opus dei-snacket förr och att hon dessutom misstänker psykos. Om inte hennes bästa vänner tror på henne, varför ska någon annan göra det? Kanske också bidragande orsak till Bernys reaktion.

För övrigt tycker jag att det som Elisa berättar är helt sjukt. HUR kan man skriva en bok som inkluderar sina vänner med deras riktiga namn och inte någon gång i samband med utgivningen ringa upp och bara "Hej jag har skrivit en bok som ska ges ut, ja, tack, skitkul, är så lycklig, dream come true, mm, nej men det är en självbiografi och du är med. Är det okej?" Allvarligt talat. Jag har alltid utgått från att hennes vänner och familj fått godkänna manus och att figurera med sina riktiga namn. Helt jäkla stört. Och ja, förstår om Berny blir ledsen över att hon kallar hennes flickvän för patt-lisa och säger att hon inte tror på hennes berättelse om övergrepp, men som någon skrev: att hänga ut "detaljer" utan att fråga gjorde ju Berny iochmed boken och genom att sköta deras relation så jäkla offentligt.

Precis som Berny och Emma verkar leva sitt förhållande genom facebook! Det är det som är min främsta anledning till att inte kunna ta deras förhållande seriöst överhuvudtaget. ALLT ska ju visas upp och vara for show. Det känns helt ärligt som att de använder varandra som språngbrädor i sina respektive "karriärer".

Förresten, apropå nakenbilderna så begriper jag ännu mindre. När Berny la upp dem på bloggen skrev hon typ: "Jag har inga problem med min kropp och att leva ut min sexualitet. Fotosessionen var kul och jag gillar bilderna." Vilket enligt mig ger en bild av att det var i syfte att vara lite småkinky "skojiga" sexuella bilder. Sedan får hon en massa kommentarer där nästan alla säger något i stil med "tycker dessa bilder är obehagliga och uttrycker ett arv a sexuella övergrepp". Sedan lägger Berny upp bilderna på instagram och när då Elisa skriver typ "sexigt!" så svarar Berny: "Nu är ju inte vitsen och tanken med dessa bilder att det ska vara sexiga. Utan anspelar på min bakgrund och en massa känslor osv. Detta är inte porrbilder utan berättar något."

Är det bara jag eller verkar det som hon ändrar inställning till bilderna inom loppet av några timmar?

(End of rant. Sorry.)
Citera
2013-08-03, 12:16
Medlem
sinfons avatar
Håller med. Elisa är bara öppen och ärlig, och det är pinsamt att Berny inte kan fixa det efter allt hon har gjort. Vem FAN är hon att komma och ställa krav på integritet liksom.
Jag undrar om det finns någon person som B har känt irl längre än ett halvår som hon inte någon gång sårat/svikit/behandlat illa.

Kommer ni förresten ihåg de märkliga "traumasessionerna" med Bengt, den uppenbart distanslöse läkaren hon bodde hos direkt efter hemlösheten? Jag börjar undra om det inte var där allt det här började. Precis som flera av er har antytt så rör det sig antagligen om skapade minnen.
Citera
2013-08-03, 12:26
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crazy_man1989
En stark religiös faktor? De flesta i familjen är inte praktiserande katoliker mer än Jul och möjligen Påsk vilket många kanske kan förstå då det är pappas jobb.

Tjena! Bra att du kunde höra av dej igen. Jo, jag skrev "en stark religiös faktor" pga er pappa (eftersom jag inte hört något annat om din identitet så får jag anta att du de facto är den yngsta brodern) uppenbarligen försökte bygga upp en egen församling av något slag? Är detta något du kan bekräfta för detta är något som Berny nämnde en gång i tiden (kan placera det i tiden före 2005 åtminstone) som en hyfsat neutral detalj men sa då i samband med det att han blivit väldigt bitter när det inte funkade (jag minns dock inte idag om det fanns med detaljer ang "bitter" på vilket sätt).

Citat:
Jag har inte pratat med Berny sen hon ringde och sa att Niklas var död. Så vi har inte haft någon som helst kontakt om hennes nya "fantasier". Jag skulle gärna vilja se någon hantera att ha Berny som sin dotter och vara en superförälder. Du säger att du träffade min pappa, du skriver i ett tidigare inlägg att han såg sliten och trött ut och lät bitter.

Nu vet jag inte vilket år det här var, så jag kan nog inte vara säkert på exakt varför men jag ska spekulera. Bernys överdoser, självmordsförsök, psykbesök och allt annat smått och gott kan ha satt sina spår, vilket du säkert förstår om du vänder på saken.

Utifrån grävande i min meritförteckning så ska detta vara antingen sommaren 2005 eller 2006. Nu när jag försöker komma ihåg vad som hände i mitt liv för övrigt så lutar det helt klart mer åt sommaren 2005. Självklart är jag kapabel att "vända" på situationen ang det intrycket jag fick utav er pappa för på den tiden så var det endast ett kort konstaterande utifrån en ca 10 minuters lång bilfärd i hans bil (jag minns idag inte märket på bilen men jag minns att han hade en Jesus-ikon på sin nyckelknippa till bilnycklarna vilket jag inte reagerade speciellt mycket på för jag visste ju om att han var religiös.. det är endast en detalj som fastnat i minnet), jag satte således inte in det i något speciellt sammanhang för jag hade ingen anledning till att göra det. Jag ska också säga det att efter mitten utav ca 2007 har min kontakt med Berny endast varit sporadisk pga jag flyttade ganska långt ifrån Stockholm (har således aldrig träffat Nicklas eller varit i Göteborg osv när hon och Jonas å resten bodde där).

Det finns mer saker jag funderar på men jag återkommer med det när jag kan formulera det på något bra sätt.
Senast redigerad av Hyperexium 2013-08-03 kl. 12:45.
Citera
2013-08-03, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Kommer ni förresten ihåg de märkliga "traumasessionerna" med Bengt, den uppenbart distanslöse läkaren hon bodde hos direkt efter hemlösheten?
Det hade jag glömt.

Jag tvivlar inte på att Berny själv tror på sin berättelse och upplever den som sann, men detta börjar mer och mer likna fallet Ulf. Såg om Hannes Råstams reportage nyligen och det är riktigt obehagligt hur det här börjar likna det fallet. MEN med t ex Knutby i bagaget så är man ju rädd att inte ta en sådan berättelse på allvar, för det har ju visat sig att sådana saker sker ibland. Får hoppas att rättsväsendet har så mycket inblick att de kan göra en vettig bedömning av trovärdigheten.
Senast redigerad av hanochintejag 2013-08-03 kl. 12:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in