2013-07-29, 21:22
  #2557
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gavlip
Jag glömde visst att mina förutsägelser redan har blivit verklighet. Sydsvenskan har jag för mig har en "e-handel" där man kan köpa diverse ointressant bajs.
Ja då, den vedervärdiga Göteborgspesten a.k.a Hjörnes magasin har även den startat upp en e-handel med en massa överprissatt skräp. Någonting "västsvensk design" och liknande för att kunna lägga på en tusenlapp på priset...
Citera
2013-07-29, 21:25
  #2558
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Ur Journalisten:


Kan det här vara ett sätt för döende medier att skaffa sig sidoinkomster så länge det går?


Känns som att det är sista desperata steget innan man som journalist ger upp helt och åker ner till Danmark och prostituerar sig.
Citera
2013-07-29, 21:36
  #2559
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maltemannen
Känns som att det är sista desperata steget innan man som journalist ger upp helt och åker ner till Danmark och prostituerar sig.

Vad finns det för jobbalternativ för utblottade, avdankade journalister?
Citera
2013-07-29, 21:51
  #2560
Medlem
Tokfaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gavlip
Haha om de har sjunkit så här långt vad blir i så fall nästa steg? Att producera godis och kläder med Expressen logo som ingen jävel kommer vilja köpa?
Jag tycker att det är lovvärt att de gör sitt bästa för att hitta en alternativnytta för "humankapitalet" som de har kvar. Från totalt inkompetent propagandist till bussguide. Ett riktigt älgakliv till karriärsteg för de flesta journalister.
Citera
2013-07-30, 00:39
  #2561
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gavlip
Vad finns det för jobbalternativ för utblottade, avdankade journalister?
Taxichaffis alternativt Donken.
Citera
2013-07-30, 10:33
  #2562
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gavlip
Vad finns det för jobbalternativ för utblottade, avdankade journalister?

Städjobben är redan tagna, så där har de inget att hämta.
Citera
2013-07-30, 11:32
  #2563
Medlem
Blixtmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tombox
Städjobben är redan tagna, så där har de inget att hämta.
De får väl "wallraffa" som prostituerade.
Citera
2013-07-30, 11:45
  #2564
Medlem
StigAllans avatar
Antagligen sitter agendaspridandet så hårt i deras skallar att följden av att anställa en exjournalist blir förstörd stämning på arbetsplatsen.
Besserwisserattityden försvinner lika lite ur en journalist som en våldtäktsneger skulle bli snäll bara för att han passerar Sveriges gräns.

Att anställa en arbetslös journalist måste vara den största felrekryteringen man kan göra, värre än en analfabetisk somaliekärring med burka!
Citera
2013-07-30, 15:39
  #2565
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gavlip
Vad finns det för jobbalternativ för utblottade, avdankade journalister?

Jag funderade på att dra iväg ett mail till GP och se om det fanns några journalister som kunde tänka sig att komma hem till mig och fixa i trädgården.

Men sen insåg jag att en journalist sannolikt skulle fortsätta i sina invanda spår och ta död på alla nyttoväxter och göda ogräset istället.

Men då journalister gillar att förstöra det som andra byggt upp kanske rivningsbranschen kunde vara något?
Citera
2013-08-03, 13:19
  #2566
Medlem
Arons avatar
http://www.shellstationer.se/sommarerbjudande

Citat:
Om du tankar minst 30 liter får du köpa GB-klassikerna 88:an, GB Sandwich, Lakritspuck och Nogger för 10:- styck (max fem vid varje tanktillfälle) samt att vi bjuder på Aftonbladet. Om du dessutom tankar ner vår app (gör en uppdatering om du redan har den), ger vi dig 25 öre rabatt per liter varje gång du tankar.


slå till vet ja
Citera
2013-08-03, 13:29
  #2567
Medlem
White Christmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aron
http://www.shellstationer.se/sommarerbjudande

slå till vet ja

På radion sa de att om man tankar på Preem så får man en ExpoPressen. Undrar om man kan tacka nej eller om man blir påtvingad tidningen.
Citera
2013-08-03, 13:58
  #2568
Medlem
Arons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av White Christmas
På radion sa de att om man tankar på Preem så får man en ExpoPressen. Undrar om man kan tacka nej eller om man blir påtvingad tidningen.


hur mycket skulle man tanka för att få det erbjudandet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in