2013-07-28, 23:34
  #2545
Medlem
H8reds avatar
Jag har annonserat en del i mina dagar.

Annonsering i tidning ger ingenting, online ger obetydligt mer än inget.
Citera
2013-07-29, 00:45
  #2546
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H8red
Jag har annonserat en del i mina dagar.

Annonsering i tidning ger ingenting, online ger obetydligt mer än inget.
Stämmer nog. Vi är i en övergångsperiod om x månader, Elektroniktidningen har nu enbart gått över till nätet, jag har nu glömt bort den.

Frågan är hur många med mig?
Citera
2013-07-29, 07:42
  #2547
Medlem
H8reds avatar
Elektroniktidningen verkar finnas kvar som månadsmagasin.
Citera
2013-07-29, 09:14
  #2548
Medlem
Rasseltasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Men en lika stor del beror nog på att politiker och journalister är så jävla överens. De går på samma fester, umgås privat, är med i samma föreningar, bor i samma kvarter, har samma politiska bakgrund.
En gång i tiden jobbade jag som vakt vid bl.a. politikers presskonferenser. Då blev jag vittne till just detta fenomen. Jag fick t.ex. se hur Lena Mellin på Aftonbladet stod och småpratade kamratligt med en känd politiker. Därefter startade presskonferensen och såväl politikern som Lena Mellin gick in i sina officiella roller där det gavs sken av att olika perspektiv anlades. När sedan konferensen var slut var de kompisar igen och umgicks socialt. Då gick det upp för mig hur korrupt detta system är.
Citera
2013-07-29, 09:47
  #2549
Medlem
MartinBrices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasseltass
En gång i tiden jobbade jag som vakt vid bl.a. politikers presskonferenser. Då blev jag vittne till just detta fenomen. Jag fick t.ex. se hur Lena Mellin på Aftonbladet stod och småpratade kamratligt med en känd politiker. Därefter startade presskonferensen och såväl politikern som Lena Mellin gick in i sina officiella roller där det gavs sken av att olika perspektiv anlades. När sedan konferensen var slut var de kompisar igen och umgicks socialt. Då gick det upp för mig hur korrupt detta system är.

Det går väl ändå ha viss förståelse för det då detvär en gemensam fiende man bekämpar. Rasism och borgerlighet skall bara inte få vinna, dessa människor stå inte för demokrati och då kan dom inte räkna med demokrati i kampen mot dessa.
Citera
2013-07-29, 09:51
  #2550
Medlem
henki420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasseltass
En gång i tiden jobbade jag som vakt vid bl.a. politikers presskonferenser. Då blev jag vittne till just detta fenomen. Jag fick t.ex. se hur Lena Mellin på Aftonbladet stod och småpratade kamratligt med en känd politiker. Därefter startade presskonferensen och såväl politikern som Lena Mellin gick in i sina officiella roller där det gavs sken av att olika perspektiv anlades. När sedan konferensen var slut var de kompisar igen och umgicks socialt. Då gick det upp för mig hur korrupt detta system är.

Menar du att Melin och politikern borde hata varandra privat för att de inte delar samma åsikt?
Citera
2013-07-29, 11:47
  #2551
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasseltass
Därefter startade presskonferensen och såväl politikern som Lena Mellin gick in i sina officiella roller där det gavs sken av att olika perspektiv anlades.

Vad är "Lena Melin" för något? I ett riktigt samhälle så skulle människan varit hushållerska eller dagisfröken för det skulle vara sysselsättningar som hon förhoppningsvis skulle ha förstånd nog till att syssla med.
Citera
2013-07-29, 16:02
  #2552
Medlem
Mikojans avatar
Ur Journalisten:

Citat:
Expressen startar guidade nyhetsturer
22 JUL, 2013 | På Expressens guidade busstur ”Headline Tours” i Stockholm får resenärerna se platser där stora nyhetshändelser inträffat. Bussturen går fredagar-söndagar under sommaren.
Kan det här vara ett sätt för döende medier att skaffa sig sidoinkomster så länge det går?

Självklart bussas folk bara runt i Stockholms innerstad. Annars hade varit realistiskt 2013, ja nästan dokumentärt, att åka till Husby, Alby, Rinkeby och få stenar och glåpord kastade efter sig. Ett och annat personrån hade säkert också gått att fixa.
Citera
2013-07-29, 16:25
  #2553
Medlem
DN:s förre chefredaktör bekräftar att det är tidningens stora annonstapp som är boven bakom tidningskrisen.

http://www.va.se/special/att-vanda-foretagskulturen-ar-svarast-529781

Citat:
Oavsett konjunktur har vi en strukturell nedgång. 1990 utgjorde annonsintäkterna mer än 80 procent av våra totala intäkter. I dag står läsarna för mer än 50 procent och det betyder att läsarna blir ännu viktigare.
Citera
2013-07-29, 17:26
  #2554
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Expressen startar guidade nyhetsturer
22 JUL, 2013 | På Expressens guidade busstur ”Headline Tours” i Stockholm får resenärerna se platser där stora nyhetshändelser inträffat. Bussturen går fredagar-söndagar under sommaren.

Haha om de har sjunkit så här långt vad blir i så fall nästa steg? Att producera godis och kläder med Expressen logo som ingen jävel kommer vilja köpa?
Citera
2013-07-29, 18:43
  #2555
Medlem
Moffegrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gavlip
Haha om de har sjunkit så här långt vad blir i så fall nästa steg? Att producera godis och kläder med Expressen logo som ingen jävel kommer vilja köpa?

Ja, kan man inte producera artiklar som folk vill läsa kanske godisbussar och glassbilar är det enda sättet att rädda det sjunkande skeppet på.
Citera
2013-07-29, 21:17
  #2556
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev
Ja, kan man inte producera artiklar som folk vill läsa kanske godisbussar och glassbilar är det enda sättet att rädda det sjunkande skeppet på.

Jag glömde visst att mina förutsägelser redan har blivit verklighet. Sydsvenskan har jag för mig har en "e-handel" där man kan köpa diverse ointressant bajs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in