Resultat: Ska man se riktiga filmer på Youtube?
Ja
50,00%
16 röster
Nej
50,00%
16 röster
2013-07-29, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skez
Så på senare tiden, några månader tillbaka, har jag haft problem med laddning på YouTube. Det är enbart YouTube jag har detta problem med, alltså inte t.ex. SoundCloud, Vimeo, Wimp och andra streamingtjänster.

Har testat det mesta för att fixa det men till ingen nytta. Ska försöka komma ihåg allt jag gjort;
Bytt DNS
Blockat någon YouTube IP för att få bättre throttle (?)
Bytt webbläsare
Kört deras HTML5 version av spelaren

En hel del mer som jag tyvärr inte kommer på just nu eftersom jag haft detta problem väldigt länge nu.

Sedan nån vecka tillbaka har YouTube börjat ställa in mina videos på 144p som default eftersom jag antar dem tror jag har dålig hastighet (30 ner och typ 6 upp brukar jag ligga på när jag kör Bredbandskollen).

Nu är jag desperat! Vad kan jag göra?
Ja, du är inte ensam. Bara att börja vänta tills dom fixar det.
Citera
2013-07-29, 16:52
Medlem
Skezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flowlops
Ja, du är inte ensam. Bara att börja vänta tills dom fixar det.
Har ju väntat lätt över ett halvår redan. Känns inte som att en fix kommer komma snart, inte från deras sida i alla fall.
Citera
2013-07-29, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skez
Har ju väntat lätt över ett halvår redan. Känns inte som att en fix kommer komma snart, inte från deras sida i alla fall.
Vad jag har läst så har folk fixat det, jag har inte brytt mig om det. Ibland kan det bara vara Flash som gör problemet.
Citera
2013-07-29, 22:37
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
Hur streamar man med VLC?
Ett hett tips: www.google.com.
Citera
2013-07-31, 19:23
Medlem
Frågar åter igen: Går det att spara andras spellistor?
Citera
2013-07-31, 21:54
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floosiki
Frågar åter igen: Går det att spara andras spellistor?
Ja.
Citera
2013-08-03, 00:22
Medlem
andreasmms avatar
LADDA UPP LJUDKLIPP!

Ja, hur gör man då? Man måste ju göra det till någon slags film först som jag har förstått det. Är det windows movie maker som gäller eller kan det finnas smidigare sätt?
Citera
2013-08-03, 00:35
Medlem
Red-Pandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andreasmm
LADDA UPP LJUDKLIPP!

Ja, hur gör man då? Man måste ju göra det till någon slags film först som jag har förstått det. Är det windows movie maker som gäller eller kan det finnas smidigare sätt?

Smidigast vore väl att bara lägga upp en stillbild som syns under hela ljudklippet. Windows Movie Maker fungerar bra för det.
Citera
2013-08-03, 01:15
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Red-Panda
Smidigast vore väl att bara lägga upp en stillbild som syns under hela ljudklippet. Windows Movie Maker fungerar bra för det.
Men oproffsigt. Det blir åtminstone lite roligare att titta på om det är en equalizer.
Citera
2013-08-03, 01:19
Medlem
andreasmms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Men oproffsigt. Det blir åtminstone lite roligare att titta på om det är en equalizer.

Så vad rekommenderar du istället och hur fixar jag en ''equalizer''? Förklara gärna som att jag vore en treåring, för det är jag när det kommer till videoredigering.

Tack redpanda btw, har i alla fall slängt upp ett ljudklipp via moviemaker, men fan vilket krångel.
Citera
2013-08-03, 01:53
Medlem
Red-Pandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover

Är det en låt så spelar det nog ingen större roll då nästan alla kör youtube fliken i bakgrunden. Är det ett ljudklipp där någon snackar eller liknande så är det ju större chans att dom kollar på själva klippet och en equalizer kan då nog vara bra.

Citat:
Ursprungligen postat av andreasmm
Så vad rekommenderar du istället och hur fixar jag en ''equalizer''? Förklara gärna som att jag vore en treåring, för det är jag när det kommer till videoredigering.

Tack redpanda btw, har i alla fall slängt upp ett ljudklipp via moviemaker, men fan vilket krångel.

Vad var det som var krångligt? Det är väl bara att öppna ljudfilen i moviemaker, impotera en bild och välja att den ska visas ända tills ljudspåret är slut och sedan exportera till wma eller vad container formatet heter.
Citera
2013-08-03, 02:25
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Red-Panda
Är det en låt så spelar det nog ingen större roll då nästan alla kör youtube fliken i bakgrunden. Är det ett ljudklipp där någon snackar eller liknande så är det ju större chans att dom kollar på själva klippet och en equalizer kan då nog vara bra.

Vad var det som var krångligt? Det är väl bara att öppna ljudfilen i moviemaker, impotera en bild och välja att den ska visas ända tills ljudspåret är slut och sedan exportera till wma eller vad container formatet heter.
Sant, men en tråkig bild är ju.... tråkigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in