Resultat: Ska man se riktiga filmer på Youtube?
Ja
50,00%
16 röster
Nej
50,00%
16 röster
2012-12-19, 22:25
Medlem
karakoimas avatar
Länge sen jag försökte:

Tänkte ta upp listan över mest spelade klipp.

Men i det nya utseendet på youtube verkar det som om det som hette "videoklipp" har försvunnit. Kan inte se kategorier, kan inte se mest spelade och liknande

Söka efter klipp funkar som vanligt.

Kör på Chrome. Vad är felet? Eller funkar det inte längre att söka efter mest spelade?
Citera
2012-12-22, 14:13
Medlem
Furbo-mans avatar
Är antalet visningar på Youtube-klipp unika besökare eller bara totalt antal?
Citera
2012-12-23, 17:38
Medlem
Hej!

Jag spelar lite olika spel och har tänkt att lägga upp några klipp på youtube, problemet är att filerna ligger på 2gig per minut när jag spelar in i full HD och 60FPS med fraps och när jag försöker ladda upp dessa kommer jag till denna sida https://support.google.com/youtube/bin/answer.py?hl=sv&answer=1659992&hl=en-US men även fast jag följer alla steg så fungerar det inte..

Jag är medveten om att jag kanske inte borde spela in med den kvaliten men gjort är gjort så jag behöver alltså hjälp med två saker.
1.
Kan jag på något sätt sänka kvaliten till 720?
2.
Varför kan jag inte ladda upp fast jag har verifierat mitt konto?
Citera
2012-12-23, 19:26
Medlem
Sheps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrNero
Hej!

Jag spelar lite olika spel och har tänkt att lägga upp några klipp på youtube, problemet är att filerna ligger på 2gig per minut när jag spelar in i full HD och 60FPS med fraps och när jag försöker ladda upp dessa kommer jag till denna sida https://support.google.com/youtube/bin/answer.py?hl=sv&answer=1659992&hl=en-US men även fast jag följer alla steg så fungerar det inte..

Jag är medveten om att jag kanske inte borde spela in med den kvaliten men gjort är gjort så jag behöver alltså hjälp med två saker.
1.
2.

Hur stora är själva filerna?
Installera Mpeg Streamclip (http://www.squared5.com/) och konvertera om filerna till rätt format.
Dessa inställningar borde funka http://i.imgur.com/S8AHc.png
Ändra storlek gör du under "Frame Size" eller så kan du skriva in det själv under "Other".
Tänk på att skriva in "25" i "Frame rate".
Citera
2012-12-24, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shep
Hur stora är själva filerna?
Installera Mpeg Streamclip (http://www.squared5.com/) och konvertera om filerna till rätt format.
Dessa inställningar borde funka http://i.imgur.com/S8AHc.png
Ändra storlek gör du under "Frame Size" eller så kan du skriva in det själv under "Other".
Tänk på att skriva in "25" i "Frame rate".

Har lyckats dela upp hela filen från en stor film på 65gb till fyra små på ca 15*4gb, ska prova ditt program nu
Citera
2012-12-24, 01:48
Medlem
Citat:
Har lyckats dela upp hela filen från en stor film på 65gb till fyra små på ca 15*4gb, ska prova ditt program nu

4*15 menar jag såklart...
Citera
2012-12-24, 03:11
Medlem
Foxxyboxs avatar
Kan inte logga in på youtube längre!

Hej, Har ett Youtube konto som jag aktivt använt och har en hel del material på.

Problemet:

Tog en lång paus från Youtube. När jag skulle logga in fick jag ett meddelande att jag måste logga in med mailen som är kopplad till kontot. Den stog angiven i meddelandet man fick vid inloggningsrutan. Sagt och gjort skrev in den och loggade in, Tänkte inte mer på det.

En mail som jag inte använt på år och dar är kopplad till det youtube kontot och har flertalet youtubekonton och mail.

Och nu skulle jag logga in och insåg ganska fort att jag inte kommer ihåg vilken mail som är kopplad till det kontot.

Och sen kom jag även att tänka på att den mailen är borttagen. då jag inte loggat in på den på så lång tid.

ett till problem är även att jag använt falska uppgifter på det youtube kontot tror jag samt att jag inte har något telenummer eller så länkat till det.

Så nu är frågan vad gör man? Försöka kontakta youtube eller inse att man är körd?

Varför för de in en sådan skitsak efter så många år. Youtube blir bara sämre och sämre för varje dag som går.....
Citera
2012-12-24, 03:22
Medlem
neqers avatar
Kan du inte skapa en likadan mejl som den du tog bort och därefter återställa lösenordet?
Citera
2012-12-24, 03:34
Medlem
Hur fick du reda på mailen första gången?

Prova gör samma sak igen?

Skriv in ditt användarnamn, och mailen kommer fram som sist?

Citera
2012-12-24, 21:14
Medlem
Foxxyboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mekanikweed
Hur fick du reda på mailen första gången?

Prova gör samma sak igen?

Skriv in ditt användarnamn, och mailen kommer fram som sist?

Nej mailen kommer inte fram längre.

När jag skrev in mitt användarnamn som vanligt så kom den upp i rutan, Mailen är lik x124j54g435k34@XXXXXX.com

Mailen är verkligen stenålders....
Citera
2012-12-25, 13:28
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Hej!

1.
2.

Ja du... 65GB är en hel jävla massa data, inte minst för en spelvideo. Dels så är jag väldigt säker på att Youtube komprimerar videofiler innan de publiceras (jag tror inte många hade väntat på att en 65GB video skulle ladda klart och jag tror inte heller det skulle gynna Google ekonomiskt med tanke på vilken bandbredd det skulle sluka) och dels så tar det bara längre tid både att ladda upp och vänta på publicering.
Tip: Crunch Those Files with Handbrake! - YouTube
Där har du en guide om att skala ner videos till mer rimliga mått. Du skulle också kunna börja spela in filmerna i 30FPS istället samt använda Handbreak (väldigt bra program, rekommenderar det till allt och alla). Killen i videon skalade ner en video från 2.6GB till 185MB utan märkbara kvalitetsskillnader

Mvh
Joomla

Edit: Glömde säga att även om du laddar upp en video i 1080p så kommer den finnas tillgänglig i 720p sen, det ordnas av Youtube. Så det bästa är väl att ladda upp i högsta möjliga upplösning så kan de som vill se den i 1080p göra det. Det är snarare i framerate:n som du skulle kunna spara en massa utrymme genom att spela in i något lägre än 60FPS, som sagt som 30FPS. Rimligtvis borde en halvering av framerate:n halvera videostorleken också, ungefär. Så redan där sparar du väl kring 30GB.
Senast redigerad av Joomla 2012-12-25 kl. 13:32.
Citera
2012-12-26, 01:16
Medlem
För ett tag sedan så kunde man sortera youtubeklipp efter antal visningar, men nu verkar den funktionen vara borta. Någon som vet hur man gör ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in