Citat:
Ursprungligen postat av MrNero
Hej!
Jag spelar lite olika spel och har tänkt att lägga upp några klipp på youtube, problemet är att filerna ligger på 2gig per minut när jag spelar in i full HD och 60FPS med fraps och när jag försöker ladda upp dessa kommer jag till denna sida
https://support.google.com/youtube/bin/answer.py?hl=sv&answer=1659992&hl=en-US men även fast jag följer alla steg så fungerar det inte..
Jag är medveten om att jag kanske inte borde spela in med den kvaliten men gjort är gjort så jag behöver alltså hjälp med två saker.
1.
Kan jag på något sätt sänka kvaliten till 720?
2.
Varför kan jag inte ladda upp fast jag har verifierat mitt konto?
Ja du... 65GB är en hel jävla massa data, inte minst för en spelvideo. Dels så är jag väldigt säker på att Youtube komprimerar videofiler innan de publiceras (jag tror inte många hade väntat på att en 65GB video skulle ladda klart och jag tror inte heller det skulle gynna Google ekonomiskt med tanke på vilken bandbredd det skulle sluka) och dels så tar det bara längre tid både att ladda upp och vänta på publicering.
Tip: Crunch Those Files with Handbrake! - YouTube
Där har du en guide om att skala ner videos till mer rimliga mått. Du skulle också kunna börja spela in filmerna i 30FPS istället samt använda Handbreak (väldigt bra program, rekommenderar det till allt och alla). Killen i videon skalade ner en video från 2.6GB till 185MB utan märkbara kvalitetsskillnader
Mvh
Joomla
Edit: Glömde säga att även om du laddar upp en video i 1080p så kommer den finnas tillgänglig i 720p sen, det ordnas av Youtube. Så det bästa är väl att ladda upp i högsta möjliga upplösning så kan de som vill se den i 1080p göra det. Det är snarare i framerate:n som du skulle kunna spara en massa utrymme genom att spela in i något lägre än 60FPS, som sagt som 30FPS. Rimligtvis borde en halvering av framerate:n halvera videostorleken också, ungefär. Så redan där sparar du väl kring 30GB.