Citat:
Ursprungligen postat av
Nickvald
Jag har skaffat mig en elgitarr och tänkte bli en fena på detta. Det jag har hört är att man verkligen bör lära sig alla tonerna på gitarrhalsen, vilket jag kan förstå. En del säger att man borde lära sig spela i vanlig stämning först. Då det mesta jag spelar är i drop C så undrar jag då om jag ska nöta in tonerna på gitarrhalsen för drop C eller om jag ändå ska lära mig tonerna i vanlig E. Me be confused. Hur har ni gitarrspelare på FB gjort med era gitarrstudier?
Jag spelar i ett metalcore band som kör i Drop B och jag började spela gitarr när jag gick i 7an (är 19 nu). Och jag började med att lära mig vanliga ackord på akustisk gura, sedan powerackord på elgitarr och efter det gick det över till metal, alltid om vi ska göra nån cover på skoj med våra droppade gitarrer så kör vi den 4 tonsteg ner, dvs vi spelar på samma ställe som originalackorden är men det låter ju 4ggr mörkare

Så mitt tips är väl att på sidan om lär dig med normalstämd gura toner och ackord osv, för du kommer troligtvis inte använda så mycket av vanliga ackord när du skriver metal