2013-08-02, 19:51
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whatifgodseesyou
Enligt Berny hade Jesper varit hur förälskad i henne som helst och hon kände skuld över hans död, för hon trodde att hon påverkat honom negativt genom att inte besvara kärleken...

Jag känner själv inte till deras relation, men var det som med Magnus så stämmer ungefär 5% av vad hon säger överens med verkligheten. Och då är jag snäll.
Citera
2013-08-02, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doris123
det finns ju alltid två sidor av ett mynt.
tror ni inte att det kan vara så att bernys lillebror kommer in i tråden och dementerar det här med rättegång etc, för att "skydda" familjens anseende? tänk om det berny påstår är sant, att hennes pappa är psykopat och vad det nu innebär? självklart att han skulle komma in här och skriva då, och det verkar lite som att alla tror direkt på det lillebrorsan skriver, fast egentligen har han ju inte någon som helst credibility. eller?

visserligen är det konstigt att "brevet från pålssons" kunde levereras till henne för jag tror knappast hon gett dom sin adress om hon nu är rädd för dom och hatar dom.. det här är så förvirrande, vem säger sanningen?

Berny skriver att ella74 var avsändaren. Eftersom denna Ella kommenterat här i tråden för ett tag sen är det inte alls omöjligt att hon läser den än och hittat adressen här.
Citera
2013-08-02, 20:10
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av transparent113
Berny skriver att ella74 var avsändaren. Eftersom denna Ella kommenterat här i tråden för ett tag sen är det inte alls omöjligt att hon läser den än och hittat adressen här.

Eller så är det vad Berny vill att vi ska tro. Varför ens underteckna ett riktigt fysiskt brev med "Ella74".
Citera
2013-08-02, 20:18
Medlem
Du som frågar Berny om vem jag är, på hennes blogg, glöm det. Berny vet inte vem jag är. Tycker att det är lågt att gå vidare till en annan site bara för att flashback har regler om anonymitet. Kan du inte respektera den regeln ens något? Fast tydligen inte, du står ju anonym på bloggen. Du får vara det men inte jag.
Citera
2013-08-02, 20:46
Medlem
Om den personen som Elisa syftade på i sitt inlägg verkligen är B så undrar jag vad det är hon "spelar". Jag menar, om hon medvetet ljuger/överdriver om vissa saker på bloggen för att skapa reaktioner, hur kan hon förvänta sig att man ska ta något hon skriver på allvar? Hon vill att vi ska respektera barnet och det köper jag, men hur tänker hon att vi ska resonera om överdriver tex festande att det inte gäller allt annat honn skriver om sin barnen och historia? Genuin fråga. Det är liksom en sak att ljuga för att man tror sig tala sanning, alternativt överdriva i sitt eget huvud i efterhand, men att medvetet ljuga för att få sig själv att framstå som mer fucked up? Det är ju att skjuta sig själv i benet. Makes no sense.
Citera
2013-08-02, 21:16
Medlem
elizadeaths avatar
Vad exakt skrev Berny i vingklippt ängel om magnus självmord och självmordsbrev?

(Har det redan tagits upp i tråden ber jag om ursäkt i förväg.)
Citera
2013-08-02, 21:22
Medlem
doris123s avatar
"vingklippt ängel" börjar kännas lite som "gömda" av liza marklund... det har hänt, men kanske inte just exakt så som det skrivs... "en sann historia" borde bytas ut till "baseras på en sann historia"...
Citera
2013-08-02, 22:04
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanochintejag
Jag menar, om hon medvetet ljuger/överdriver om vissa saker på bloggen för att skapa reaktioner, hur kan hon förvänta sig att man ska ta något hon skriver på allvar?

Bra poäng. För tillfället är det en enda stor röra för människor som läser Bernys blogg och därmed kan ju vissa faktiskt goda avsikter bli helt kontraproduktiva i kaoset. Hon bör göra följande i vilket fall som helst (och du vet ju vem jag är, Berny):

1: Ta foto på brevet från "Ella74" (som har föreslagits tidigare här av någon) och publicera detta på din blogg (oavsett hur knasigt du ansåg att det var).. då får folk en liten hint om att det faktiskt kan vara så att du har skumt folk efter dej.

2: Berätta vad din lillebror (?) senast sa till dej ang hans "visit" här inne OM du nu pratade med honom (?) och vad du anser om hans inställning till det hela (och åter igen en uppmaning till den sk brodern att skriva i denna tråden igen så att vi kan "bekanta oss" lite mer med dej).

Utifrån den incidenten att jag faktiskt hörde hur Bernys morsa resonderade (var villig att dela med sej utav hennes eget benso till sin egen dotter och sannolikt gjorde detta dagen efter) så lät ju inte hennes trovärdighet generellt som förälder "supertoppen" och jag kan bara spekulera i hur det sett ut i det förflutna där angående den prylen. Att något skumt har pågått generellt i hela hennes familj håller jag därmed inte som alltför otroligt om jag också räknar in en religiös stark faktor i det hela OCH en detalj som jag för tillfället håller helt privat (pga jag inte har total insikt i den).

OT:
Citera
2013-08-02, 22:11
Medlem
doris123s avatar
lösen på bloggen igen :S
Citera
2013-08-02, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyperexium
1: Ta foto på brevet från "Ella74" (som har föreslagits tidigare här av någon) och publicera detta på din blogg (oavsett hur knasigt du ansåg att det var).. då får folk en liten hint om att det faktiskt kan vara så att du har skumt folk efter dej.

Fast alla kan ju skriva ett brev och underteckna det "Ella74"... Så att ha ett papper med text och den signaturen säger ju ingenting egentligen.
Citera
2013-08-02, 22:16
Medlem
Texas92s avatar
taget ur jhnas senaste inlägg.

Fick ett disturbing samtal av Linn också. Blev sur. Inte på henne, utan på personen vi pratade om. Här sitter jag och hoppas, till och med drömmer, om en framtid där vi FAKTISKT kan satsa på detta projekt vi börjat på. Ett jobb. Ett projekt som inte bara innebär ansvar för oss två, utan även för de andra personer som VI fått att blivit inblandade. Det är alltså inte bara jag som kommer bli besviken... men så här kan det inte fortsätta. Jag blir ledsen och irriterad över den promiskuösitet som min partner visar. Jag blir förbannad för att det kommer ut sidor av denna person som ingen annan har med att göra. Varför? frågar jag både mig själv, andra och människan det handlar om. WHY FUCKING BOTHER?!
Citera
2013-08-02, 22:19
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whatifgodseesyou
Fast alla kan ju skriva ett brev och underteckna det "Ella74"... Så att ha ett papper med text och den signaturen säger ju ingenting egentligen.

Jo, det är ju helt sant.. men det kan ju säga NÅGONTING i alla fall.. om det är handskrivet t ex.. utprintat.. formuleringar.. allmänna språkkunskaper.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in