2013-08-02, 12:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hanochintejag
Tja, hur otroligt det än låter så känns det ju som om det här med frekvensen av övergrepp är miljörelaterad. Alltså, om man befinner sig i de miljöer Berny lever i (behandlingshem med sexuella förbrytare, hemslöshet, prostitution, kriminalitet, missbruk) så löper man nog mycket större risk att bli utsatt för övergrepp än om ens främsta miljöer är, typ, sitt eget svensson-hem och jobbet. Jag tycker också det är märkligt vilken otur har med mänskligheten, när jag lever i samma värld och inte har samma bild av människor, generellt. Hon skrev ju t o m här att hennes erfarenhet av människor i vården är att de antingen vill utnyttja henne eller blir kära och vill "rädda" henne. MEN man kan väl ändå inte bortse från att hon faktiskt om och om igen lever i extrema miljöer.

Det där med vilken miljö man lever i har jag också tänkt på, och jag förstår den aspekten. Men fortfarande så ter det sig osannolikt att alla dessa övergrepp och våldtäkter har ägt rum. Speciellt inom vården, det är väl snarare så att de är ointresserade av patienter, typ ta dina piller och gå och sov. Berny överskattar sin personlighet och i hennes skalle är hon i världens blickfång. Och jag kan tänka mig att hon är skitjobbig att ha att göra med inom vården, typ sådan som skriker och står i om hon inte får all uppmärksamhet.
Citera
2013-08-02, 15:50
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Hennes nuvarande adress har ju skrivits ut här.

Sant, men man får bläddra en hel del för att hitta den. Dessutom var det väl någon som bodde granne med henne på boendet som skrev här att hon inte satt upp sitt namn på dörren?

Edit: Hennes namn står varken vid porten eller i trapphuset kan jag informera om.
Senast redigerad av sinfon 2013-08-02 kl. 16:02.
Citera
2013-08-02, 16:21
Medlem
Ja, då kan man verkligen fråga sig hur breven kommer fram..
Citera
2013-08-02, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatifgodseesyou
http://ettlysandenamn.se/gurlesk/palsson.html

Reagerade på bilden. Om den skulle tagits när hon var femton, borde inte hennes ärr varit röda då? Armarna fyllda med sår? Och piercingen, den skaffade hon ju rätt sent i livet och vad jag vet (samt sett) så har hon inte haft piercing tidigare.

Njah. Det där kan vara runt 2004-2005.. Anledning att jag tror det är att hon hade en vän då som jag var rätt misstänksam emot för egen del, så jag höll lite koll på denna vännen. Jag minns att jag såg bilder på Berny, Elisa och vännen som skulle på fest, jag TROR det var på Dekadance, möjligen TN. Elisa och Berny hade brudslöjor på sig.

Edit: Blev sjukt osäker på årtalet nu, men hon är absolut inte 15 där.
Senast redigerad av Sery 2013-08-02 kl. 16:38.
Citera
2013-08-02, 16:47
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ja, då kan man verkligen fråga sig hur breven kommer fram..

LSS-lägenheternas dörrar (på nedervåningen, resten av huset är vanligt hyres) ligger bakom en låst port (som det står att bara de boende har nycklar till) så jag gissar att alla får sin post till boendets brevlåda, sedan delar personalen ut den eller något. Till synes bara Berny som inte har sitt namn någonstans på utsidan dock.
Citera
2013-08-02, 16:54
Medlem
Råder de som eventuellt har problem med stötande material att vänta med att besöka hennes blogg på ett tag.
Citera
2013-08-02, 17:05
Medlem
gurkskals avatar
jag hittade detta svar på en kommentar på Bernys blogg och skulle gärna vilja höra hennes lillebrors kommentar angående det hela. så Crazyman, eller vad du nu kallar dig för, vad säger du?

"....Vi hade många samtal om mitt sociala arv. Men det betyder inte att jag har ärvt mina föräldrars och brors störning (En psykopats dotter) , han släpade runt på mina böcker och min dator för att jag skulle kunna skriva. Och det jag och Nicklas delade- det han förstod av mig det var precis allt, allt det dåliga och allt det bra, och jag likadant med honom.

Men visst, jag har lärt mig mycket negativt av av att växa upp med psykopat. Nicklas lärde sig en hel del han också- efter att ha sett min familj på nära håll. Det var min så kallade mor som gjorde oss hemlösa. Eftersom jag var ett hot mot familjen. Hon betalade hyresvärden som jag bodde svart hos i andrahand att slänga ut mig och Nicklas på tio minuter i Stockholmsvintern. ..."
Citera
2013-08-02, 17:29
Medlem
Citat:
Råder de som eventuellt har problem med stötande material att vänta med att besöka hennes blogg på ett tag.

Fy fan.
Och extra löjligt blir det med plåstret för skavsår hon har på ena hälen och den diarré-färgade fusksolbrännan med väl avgränsade vita, blekfeta partier. Verkligen smakfullt och classy....
Citera
2013-08-02, 17:48
Medlem
doris123s avatar
det finns ju alltid två sidor av ett mynt.
tror ni inte att det kan vara så att bernys lillebror kommer in i tråden och dementerar det här med rättegång etc, för att "skydda" familjens anseende? tänk om det berny påstår är sant, att hennes pappa är psykopat och vad det nu innebär? självklart att han skulle komma in här och skriva då, och det verkar lite som att alla tror direkt på det lillebrorsan skriver, fast egentligen har han ju inte någon som helst credibility. eller?

visserligen är det konstigt att "brevet från pålssons" kunde levereras till henne för jag tror knappast hon gett dom sin adress om hon nu är rädd för dom och hatar dom.. det här är så förvirrande, vem säger sanningen?
Citera
2013-08-02, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doris123
tror ni inte att det kan vara så att bernys lillebror kommer in i tråden och dementerar det här med rättegång etc, för att "skydda" familjens anseende? tänk om det berny påstår är sant, att hennes pappa är psykopat och vad det nu innebär? självklart att han skulle komma in här och skriva då, och det verkar lite som att alla tror direkt på det lillebrorsan skriver, fast egentligen har han ju inte någon som helst credibility. eller?

visserligen är det konstigt att "brevet från pålssons" kunde levereras till henne för jag tror knappast hon gett dom sin adress om hon nu är rädd för dom och hatar dom.. det här är så förvirrande, vem säger sanningen?
Anledningen är nog att Bernys berättelse är så otrolig. Inom logiken kallas det Ockams rakkniv om jag inte minns fel - det som verkar minst komplicerat är för det mesta närmast sanningen. Bernys berättelse innehåller så många fantastiska detaljer, lillebrorsans version verkar så normal. Därmed inte sagt att Berny ljuger. Personligen tror jag att allt inte gått rätt till under Bernys uppväxt, men att Berny själv brer på rejält när hon berättar om det. Jag har ingen aning om hur det är, det är bara min uppfattning.
Citera
2013-08-02, 18:02
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer
Fy fan.
Och extra löjligt blir det med plåstret för skavsår hon har på ena hälen och den diarré-färgade fusksolbrännan med väl avgränsade vita, blekfeta partier. Verkligen smakfullt och classy....

Men precis. Hon undrar vad problemet är och ja...de är inte vackra, helt enkelt. De är skabbiga.
Men allra mest håller jag med den som kommenterat på hennes blogg - det är så svårt att förstå hur någon som blivit utsatt för så mycket sexuellt våld som hon påstår, inte har några problem med att hela tiden spela på detsamma. Fast hon kanske fortfarande omedvetet "iscensätter" övergreppen, som hon skrev i gurlesk-artikeln (som nu iofs baserats på en lögn om bilden). Isåfall har hon å andra sidan inte kommit till några av de insikter hon hävdar.
Citera
2013-08-02, 18:16
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doris123

Jag håller med. Jag träffade som bekant (xx-antal sidor tebax i tråden) bara Bernys pappa vid ett kort tillfälle tillsammans med Berny och har således inget djupare intryck utav honom. Det lilla jag vet kan jag återberätta. Berny sa någon gång genom åren att hennes pappa hade försökt att dra igång en egen kyrka/församling men av någon anledning hade detta projekt misslyckats och han hade blivit bedrövad för det. Vad för typ utav kyrka/församling och av vilken "sort" så att säga tror jag aldrig att Berny sa (kanske sitter någon annan inne på info ang vad för typ det kan ha varit??). Att Bernys morsa gett benso till Berny i vuxen ålder vid (åtminstone) ett tillfälle vet jag om eftersom jag de facto hörde det telefonsamtalet (vilket var på högtalartelefon om någon undrar hur jag kunde höra det). Jag kan inte minnas att jag vid något tillfälle skulle ha pratat med Jonas B om Bernys uppväxt på ett sådant sätt att jag skulle misstänkt att han vetat något om detta (=Opus Dei-grejen).. så vad Jag känner till så kan inte Jonas vetat något om detta. Så resten utav allt det här blir ju bara spekulationer TILLS någon träder fram med ordentlig fakta kring detta. Även jag skulle vilja höra mycket mer från den som påstår sej vara Bernys lillebror för hon talade alltid varmt om honom under alla åren jag kände henne och Jonas väl. Och självklart är även jag intresserad utav "R" och vad som egentligen blir av... det där.
Senast redigerad av Hyperexium 2013-08-02 kl. 18:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in