Citat:
Ursprungligen postat av
viperino
Min kritik är riktad mestadels mot Västlänken som är ett politisk prestigeprojekt.
För att sammanfatta det hela så har du kallat besluten om västlänken för icke verklighetsförankrad. Belägg i form av utredningar/rapporter/forskning har du svamlat bort med obegripliga argument som att det inte går att jämföra gbg med sthlm (vilket förövrigt inte var gjort)
Medans nu handlar det enbart om den politiska processesn.
Och nej igen, det handlar inte om något prestige projekt. Regionen står för ca en tredjedel av sveriges export, har ett av sveriges mest växande tillväxt tal.
Forskning visar att regionens infrastruktur inte kommer att klara av den ökade efterfrågan som kommer att behövas i framtiden. Så nej det handlar inte om något prestige projekt. Eller skulle du kunna förklara att det gör det?
Citat:
Ursprungligen postat av
viperino
De väljer stödja den för att inga andra alternativ har lagts fram. Även en dålig lösning är bättre än ingen lösning alls.

Nej det väljer att stödja den av anledningen ovan.
Hur tänker du egentligen? Du tycks tro att VSP var huggen i sten från början och politikerna inte har haft några alternativ.
Nej så är det inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
viperino
Dina argument är på ännu lägre nivå än mina. Personliga påhopp är ett klassiskt tecken på politiskt involverad person. Eller så är du enkelt än...
Betér du dig som en idiot har jag inga problem med att påtala det. Jag har lagt fram belägg för mina argument medan du har tagit dina ur din snurriga fantasi.
Du har tex påstått att Volvo kan riskera att lägga ner i Gbg p.g.a trängselskatten. Lite komiskt att just Volvo går ut och varnar för vad som händer om inte VSP blir av - Vilket hänger på just trängselskatten.