2013-07-21, 18:14
Medlem
nittionios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjulven
Långt inlägg

Tack som fan för listan, uppskattas!
Citera
2013-07-23, 21:59
Medlem
youaresosilents avatar
Tänkte tipsa alla här inne om Blocket! Jag lyckades få ett andrahandskontrakt där på en fin lägenhet väldigt centralt, 2 rum och kök med balkong som jag betalar 3000 i månaden för. Se bara till att det är en seriös människa som ni ska hyra av, skriv ett ordentligt kontrakt och lite på magkänslan.
Citera
2013-07-24, 00:18
Medlem
Nr 10 i kö på Kantorsgatan 28 - 230 2rok 41m²
Nr 9 i kö på Studentstaden 15 - 234 19m²

Har jag någon chans tror ni på denna eller nästa omgång likvärdiga boenden? Att nio ska tacka nej känns lite osannolikt men jag vet inte hur det brukar vara. Det lär väl inte bli lägre söktryck framöver? Sista dag imorn (24:e) att tacka ja på erbjudanden.

Annars ligger jag etta och tvåa på Kantor 19kvm med bad om man vill få det klart redan nu med boende. Är Studentstaden värt att chansa på istället och skippa Kantor för tillfället? Det är svårt att välja om man ska chansa eller vara säker på boende i tid.
Citera
2013-07-24, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quazwas

Har jag någon chans tror ni på denna eller nästa omgång likvärdiga boenden? Att nio ska tacka nej känns lite osannolikt men jag vet inte hur det brukar vara. Det lär väl inte bli lägre söktryck framöver? Sista dag imorn (24:e) att tacka ja på erbjudanden.

Annars ligger jag etta och tvåa på Kantor 19kvm med bad om man vill få det klart redan nu med boende. Är Studentstaden värt att chansa på istället och skippa Kantor för tillfället? Det är svårt att välja om man ska chansa eller vara säker på boende i tid.
Hur mycket köpoäng har du? Bara nyfiken för egen del.
Citera
2013-07-24, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petrucci
Hur mycket köpoäng har du? Bara nyfiken för egen del.
~1900 poäng.
Citera
2013-07-26, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quazwas

Nej det är väldigt tveksamt att du kommer få något om du inte ligger bättre än 5a under högtryck.
Jag skulle föreslå att ta ett på kantorn så att du har det på det torra och sen när är lågsäsong så kommer du inte ha några större problem med att få något riktigt schysst.

och för övrigt så har ni väl inte missat www.studentboet.se ?
Där finns det gott om folk som hyr ut i andrahand eller ibland första hand.
Citera
2013-07-27, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vilsehemma
Nej det är väldigt tveksamt att du kommer få något om du inte ligger bättre än 5a under högtryck.
Jag skulle föreslå att ta ett på kantorn så att du har det på det torra och sen när är lågsäsong så kommer du inte ha några större problem med att få något riktigt schysst.

och för övrigt så har ni väl inte missat www.studentboet.se ?
Där finns det gott om folk som hyr ut i andrahand eller ibland första hand.
Japp, det blev en 19kvm på Kantor, snäppet vassare än de recentior som fanns i o m bad, till att börja med så får man se senare. Bottenvåningen (jag vill ha det) hus 10 blev det.
Citera
2013-07-30, 12:40
Medlem
Ni som bor i heimstaden har ni hemförsäkring?
Citera
2013-08-02, 16:01
Medlem
thorfromasgards avatar
Hej!
Om jag hyr i en lägenhet i andra hand inofficiellt kan det då hända att soc eller andra myndigheter ska komma till mig på besök vilket ska leda till att jag åker ut? Jag gissar att jag bryter mot lagen genom att hyra i inofficiellt men vilka åtgärder kan myndigheterna då vidta? Det var nämligen min sista utväg eftersom jag kom in på en civ.ing. utbildning och som det sägs har Uppsala ungefär 1-2 års bostadsköer och om jag åker ut från min "illegala" hyresrätt ska det då innebära att jag får hoppa av från universitetet.
Vill även tillägga att jag har ren belastningsregister och har aldrig stått i kronofogden om det ska till någon hjälp.
Citera
2013-08-02, 17:35
Medlem
hur är korridorerna (13kvm) på rackarberget med delad dusch/wc, är de lyhörda?
Citera
2013-08-02, 20:30
Medlem
Har 300 köpoäng på studentstaden.

Räcker det för att få en bostad? och vilka bör jag satsa på i så fall? Jag har inte så stora krav, är nöjd så länge jag har någonstans att sova
Citera
2013-08-03, 12:09
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BSW
Ni som bor i heimstaden har ni hemförsäkring?
Jag hade det när jag bodde i Flogsta, och har fortfarande det nu när jag bor hos annan hyresvärd.
Citat:
Ursprungligen postat av thorfromasgard
Hej!
Om jag hyr i en lägenhet i andra hand inofficiellt kan det då hända att soc eller andra myndigheter ska komma till mig på besök vilket ska leda till att jag åker ut? Jag gissar att jag bryter mot lagen genom att hyra i inofficiellt men vilka åtgärder kan myndigheterna då vidta? Det var nämligen min sista utväg eftersom jag kom in på en civ.ing. utbildning och som det sägs har Uppsala ungefär 1-2 års bostadsköer och om jag åker ut från min "illegala" hyresrätt ska det då innebära att jag får hoppa av från universitetet.
Vill även tillägga att jag har ren belastningsregister och har aldrig stått i kronofogden om det ska till någon hjälp.
Att hyra ut svart är mycket riktigt olagligt. Det som kan komma att hända är att hyresgästen som står på kontraktet sägs upp, vilket leder till den mycket naturliga följden att inte heller personen som bor svart har någonstans att bo.

Citat:
Ursprungligen postat av lxuk
Har 300 köpoäng på studentstaden.

Räcker det för att få en bostad? och vilka bör jag satsa på i så fall? Jag har inte så stora krav, är nöjd så länge jag har någonstans att sova
300 dagar är inte mycket, det är ingenting jämfört vad som krävs för att erhålla en bostad. Är du ny student har du dock förtur till vissa rum (typ 13 kvm med delad wc och dusch), vilket kan öka chanserna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in