2013-10-03, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quazwas
Jag har bott hos Studentstaden i en månad men har redan fått utbrott på UpUnet, vad är det för skit som går ner sig nästan varje kväll?

Nåja, det är ju "gratis"
Enligt en artikel i ERGO Så är det inte enbart UpUnet i sig själv som är problemet. Problemet är att Studentstadens pryttlar är skräp som inte uppgraderats på herrejösses massa år.
Citera
2013-10-05, 11:11
Medlem
nittionios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen

Att nån annan har en inneboende är inget du har med o göra eller något som stör dig öht.

Det är ju självklart att det gör det. Själv bor jag i en korridor som har 7 rum, varav 4 av dessa har inneboende. Vi är då alltså 11 st istället för 7 i korridorer och detta är något man märker av. Det är många gånger man vill laga käk men då står det 3 pers där, varav 2 av dessa är inneboende.
Citera
2013-10-06, 15:26
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grafo
Om man delar toalett, dusch och kök, är det klart att det påverkar mig om vi är fler personer än tänkt. Jag festar inte två gånger i veckan och jag vill naturligtvis inte vara till besvär för grannarna.

Aja, vi får se hur det spelar ut sig. Bra att det var svårt att vräka någon iallafall. Tack för svaren.

Citat:
Ursprungligen postat av nittionio
Det är ju självklart att det gör det. Själv bor jag i en korridor som har 7 rum, varav 4 av dessa har inneboende. Vi är då alltså 11 st istället för 7 i korridorer och detta är något man märker av. Det är många gånger man vill laga käk men då står det 3 pers där, varav 2 av dessa är inneboende.

Jag antog att det handlade om riktiga lägenheter i Rackarberget och inte korridorer. Självklart blir det en helt annan grej i en korridor. Bott så jag med och hade aldrig accepterat att folk bott flera i en lägenhet, såvida det inte handlade om en kortare period då deras polare letade eget boende.
Citera
2013-10-09, 22:01
Medlem
Brukar det finnas mkt rum/lägenheter inom studentstaden tillgängliga för de som börjar på vårterminen? Kommer att ha ca 1300 köpoäng i januari och borde väl således kunna få ett korridorsrum iaf? Så hur brukar det se ut på VT? Vill ju helst bo på rackarbergsgatan eller studentstaden.
Citera
2013-10-19, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolle33
Brukar det finnas mkt rum/lägenheter inom studentstaden tillgängliga för de som börjar på vårterminen? Kommer att ha ca 1300 köpoäng i januari och borde väl således kunna få ett korridorsrum iaf? Så hur brukar det se ut på VT? Vill ju helst bo på rackarbergsgatan eller studentstaden.

Med så mycket som 1300 ködagar så brukar det inte vara några större problem. Det är ju trots allt 3.5års kötid, vilket de flesta studenter knappt ens kommer upp till.
Citera
2013-10-20, 21:22
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjulven
Med så mycket som 1300 ködagar så brukar det inte vara några större problem. Det är ju trots allt 3.5års kötid, vilket de flesta studenter knappt ens kommer upp till.
Stämmer. Även fast många studenter inte kommer färska från gymnasiet, så är det inte överdrivet många som ställde upp sig på 18 års-dagen, som man egentligen borde ha gjort. Så med 1 300 ködagar kommer man långt.

Jag har litet mer än 1 500 ködagar just nu, men steget från mitt korridorsrum till ett studentrum med pentry är tyvärr långt bort. Antalet dagar som krävs för en sådan lya är ganska många.
Citera
2013-10-20, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjulven

Okok, låter bra!

Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Stämmer. Även fast många studenter inte kommer färska från gymnasiet, så är det inte överdrivet många som ställde upp sig på 18 års-dagen, som man egentligen borde ha gjort. Så med 1 300 ködagar kommer man långt.

Jag har litet mer än 1 500 ködagar just nu, men steget från mitt korridorsrum till ett studentrum med pentry är tyvärr långt bort. Antalet dagar som krävs för en sådan lya är ganska många.

Ja, hade inte räknat med att få en 1:a. Duger bra med korridor till att börja med så länge det är vid rackarberget och hyfsat centralt Får man behålla sina ködagar om man tackar ja till ett korridorsrum btw?
Citera
2013-10-20, 23:08
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolle33
Får man behålla sina ködagar om man tackar ja till ett korridorsrum btw?
http://www.studentstaden.se/CM/Templates/Page/faq.aspx?cmguid=610b1900-7ad6-4e07-aa78-3f6a5107d0f1
Citera
2013-10-20, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
http://www.studentstaden.se/CM/Templates/Page/faq.aspx?cmguid=610b1900-7ad6-4e07-aa78-3f6a5107d0f1
Vet en tjej som hade köat i 6 år för att få en två på Djäknegatan så det säger ju en del om vad som krävs för att få dem stora tvåorna där. Sen är det ju såklart lättare att få treorna efter vad jag har hört.

Eller man kan ju få en tvåa på 48 kvadrat via V-Dala för drygt 8000 kronor i månaden (el och vatten medräknat) betydligt lättare om man nu vill.
Citera
2013-10-21, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lime32
Vet en tjej som hade köat i 6 år för att få en två på Djäknegatan så det säger ju en del om vad som krävs för att få dem stora tvåorna där. Sen är det ju såklart lättare att få treorna efter vad jag har hört.

Eller man kan ju få en tvåa på 48 kvadrat via V-Dala för drygt 8000 kronor i månaden (el och vatten medräknat) betydligt lättare om man nu vill.
Har det blivit så mycket värre på bara 3 år? När jag flyttade till en 2:a på Väktargatan (~55 kvm) 2010 räckte det med lite drygt 1000 dagar för att få den.
Citera
2013-10-21, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blandband1
Har det blivit så mycket värre på bara 3 år? När jag flyttade till en 2:a på Väktargatan (~55 kvm) 2010 räckte det med lite drygt 1000 dagar för att få den.
Var ju visserligen vid terminsstart också så man kan nog komma undan lite lättare mitt i terminen. Ren tur egentligen att hon kom upp i 6 års kötid också, hon skrev in sig på Studentstaden för 6 år sedan men glömde sen bort det och loggade inte in förrän hon skulle börja plugga nu i höst. Studentstaden är nog en av få studentbostadsförmedlingar som inte har att man måste logga in var sjätte månad för att behålla sin plats i kön, något som man kan tycka vad man vill om.
Citera
2013-10-21, 19:25
Medlem
I den här lite märkliga filmen kan den nyfikne se hur det ser ut i Flogsta.

http://www.svtplay.se/video/1539258/flogstavralet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in