Citat:
Ursprungligen postat av
megapixel
Jag sa aldrig att Japan kan vara stolta nationalister. Jag har varit i Japan 2ggr i mitt liv, två olika platser, på båda öarna. Bor på hotell och hemma hos vanliga människor. inte alls nationalister.
Inte?
Citat:
Ursprungligen postat av vonmanstein
"sedan vad är felet me stolt japanskt nationell? Eller
är det skillnader mellan folkgrupper?"
Citat:
Ursprungligen postat av megapixel
"Skillnaden är att Japan är Japan och Sverige är Sverige.
Japan har inte varit beroende av invandring på samma sätt som Sverige."
Här säger du att Japan kan vara stolta nationalister för att de inte har varit beroende av invandring på samma sätt som Sverige. Stå för vad du skriver och besvara frågan istället. Varför kan inte Sverige och andra vita länder vara stolta nationalister när andra länder kan vara det, och hur är det relevant för hur mycket invandrare man tagit emot? Borde inte svenskarna få vara mer stolta då vi visat så mycket solidaritet för andra folkslag? Kanske är det så att du är antivit och svenskfientlig, medvetet eller undermedvetet...
Citat:
Svensken har varit beroende av alla invandrare. Finnar, Italienare, Valloner, Syrianer, Turkar, Chilenare.
Förklara, på vilket sätt? Vi har fått hjälp att bygga upp landet av vissa arbetskraftsinvandrare, precis som japan har fått hjälp med teknologi. Varför är det just Sverige som varit
beroende, och varför måste dessa invandrare få medborgarskap när de inte får det i Japan eller andra icke-västländer?
Citat:
I framtiden är det också viktigt att ha många olika folk i ett land, vi går mot en globaliserad värld, vad du än tycker om det så är det så. Och då är det viktigt att vi kan språket och har ett gått anseende i andra delar av världen!
Ja, för språk kan man inte lära sig om man inte importerar alla invandrare... Min tysklärare var inte tysk när jag gick i skolan, och de som lärde sig spanska och franska hade heller inte spanjorer eller fransmän som lärde ut språket. Engelskläraren var heller inte engelsk. Tro det eller ej men alla var faktiskt svenskar, men de kunde lära ut andra språk ändå. Visst är det fantastiskt?