Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-08-02, 13:18
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megapixel
Beroende av somalier? Det kommer 1500 människor i nöd hit varje år. Är det mycket att blabbla om?

Av nio miljoner invånare kommer 1500 somalier hit varje år. Det gör ingen skillnad, dessutom känns det väl bra att låta de 1500 människorna komma hit och slippa sitt inbördeskrig. För min del skulle vi gärna kunna ta hit fler.

Dessutom ser jag somalier som oerhört allmänbildade människor som gör allt i sin makt för att få ett välbetalt jobb. Jag ser alltid somalier på biblioteket, de kämpar för att kunna Svenska och att förbättra sin redan breda kunskap.

Tyvärr är väl sverige idag genomsyrat av rasism så heter man Mohammud så får man inget jobb.

Den genomsnittlige somaliern har nog bredare kunskap i livet medan svensken kanske har djupare kunskap i något visst ämne.

Jag ser inte kollektiv av svenskar på biblioteket ständigt läsa böcker och lära sig nytt varje dag.
Över 60 procent av somalierna är analfabeter. De kan inte ens lära sig klockan eller tyda trafikskyltar. Genomsnittlig IQ ligger på 68 - i Sverige klassificeras man som utvecklingsstörd om man ligger under 70.
http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Utvecklingsstörning
Citera
2013-08-02, 13:29
Medlem
megapixels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Ett dåligt försök till humor. Svartingarna hänger på bibliotek för att använda dem som internetcafé, inte för att bilda sig.

Jag personligen har inte fått den uppfattningen, men som jag alltid säger, det är upp till individen.
Citera
2013-08-02, 13:30
Medlem
megapixels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Över 60 procent av somalierna är analfabeter. De kan inte ens lära sig klockan eller tyda trafikskyltar. Genomsnittlig IQ ligger på 68 - i Sverige klassificeras man som utvecklingsstörd om man ligger under 70.

Det är somsagt ett ickeargument då IQ är format av den miljön man växer upp med till stor del.
Citera
2013-08-02, 13:33
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Beroende av somalier? Det kommer 1500 människor i nöd hit varje år. Är det mycket att blabbla om?

Av nio miljoner invånare kommer 1500 somalier hit varje år. Det gör ingen skillnad, dessutom känns det väl bra att låta de 1500 människorna komma hit och slippa sitt inbördeskrig. För min del skulle vi gärna kunna ta hit fler.

Dessutom ser jag somalier som oerhört allmänbildade människor som gör allt i sin makt för att få ett välbetalt jobb. Jag ser alltid somalier på biblioteket, de kämpar för att kunna Svenska och att förbättra sin redan breda kunskap.

Tyvärr är väl sverige idag genomsyrat av rasism så heter man Mohammud så får man inget jobb.

Den genomsnittlige somaliern har nog bredare kunskap i livet medan svensken kanske har djupare kunskap i något visst ämne.

Jag ser inte kollektiv av svenskar på biblioteket ständigt läsa böcker och lära sig nytt varje dag.
Du hävdade att en japan kan vara stolt nationalist för att Japan inte har varit beroende av invandring, då undrar jag vilka utomeuropeiska invandrare Sverige har varit beroende av och hur detta skulle vara relevant för huruvida man betecknar sig som nationalist eller inte?
Citera
2013-08-02, 13:41
Medlem
megapixels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching
Du hävdade att en japan kan vara stolt nationalist för att Japan inte har varit beroende av invandring, då undrar jag vilka utomeuropeiska invandrare Sverige har varit beroende av och hur detta skulle vara relevant för huruvida man betecknar sig som nationalist eller inte?

Jag sa aldrig att Japan kan vara stolta nationalister. Jag har varit i Japan 2ggr i mitt liv, två olika platser, på båda öarna. Bor på hotell och hemma hos vanliga människor. inte alls nationalister.

Svensken har varit beroende av alla invandrare. Finnar, Italienare, Valloner, Syrianer, Turkar, Chilenare.

I framtiden är det också viktigt att ha många olika folk i ett land, vi går mot en globaliserad värld, vad du än tycker om det så är det så. Och då är det viktigt att vi kan språket och har ett gått anseende i andra delar av världen!
Citera
2013-08-02, 13:42
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Det är somsagt ett ickeargument då IQ är format av den miljön man växer upp med till stor del.
Nej, var god och läs på. Somalier som föds i Sverige är precis lika obegåvade som somalier som föds på andra ställen. Det har genetiska orsaker. Läs exempelvis Minnesota-studien om adopterade negerbarn i amerikanska medelklassområden.
Citera
2013-08-02, 13:44
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Jag sa aldrig att Japan kan vara stolta nationalister. Jag har varit i Japan 2ggr i mitt liv, två olika platser, på båda öarna. Bor på hotell och hemma hos vanliga människor. inte alls nationalister.

Svensken har varit beroende av alla invandrare. Finnar, Italienare, Valloner, Syrianer, Turkar, Chilenare.

I framtiden är det också viktigt att ha många olika folk i ett land, vi går mot en globaliserad värld, vad du än tycker om det så är det så. Och då är det viktigt att vi kan språket och har ett gått anseende i andra delar av världen!
Det är snarare Somalia som är beroende av den vite mannens hjälp. Om Sverige var ett skitland i behov av hjälp skulle ingen komma hit frivilligt. Din logik haltar. Folk kommer till Sverige för att svenskarna byggt ett samhälle som överträffar deras egna samhällen.
Citera
2013-08-02, 13:48
Medlem
megapixels avatar
Citat:
Nej, var god och läs på. Somalier som föds i Sverige är precis lika obegåvade som somalier som föds på andra ställen. Det har genetiska orsaker. Läs exempelvis Minnesota-studien om adopterade negerbarn i amerikanska medelklassområden.

Du tror alltså att Somalier som växer upp i en somalisk familj i sverige har samma chans i livet som Olle i Saltsjöbaden?
Citera
2013-08-02, 13:49
Medlem
beerklunkers avatar
Citat:
http://www.youtube.com/watch?v=kc6qra3NIbk
Hur smarta är dessa tycker du?
En värmlänning som påstår att sossarna och moderaterna inte går ut med medlemsantal och frågar varför han blir filmad när han avbryter av ett kamerateam som är där för att filma en intervju.
Och en tös som inte kan förklara vad den svenska kulturen är.

Det är verkligen skitsmarta politiker ni har i det där partiet.
Citera
2013-08-02, 13:50
Medlem
megapixels avatar
Citat:
Det är snarare Somalia som är beroende av den vite mannens hjälp. Om Sverige var ett skitland i behov av hjälp skulle ingen komma hit frivilligt. Din logik haltar. Folk kommer till Sverige för att svenskarna byggt ett samhälle som överträffar deras egna samhällen.

Det kommer 1500 personer om året från Somaila hit, vad tjatar du om? Det är mer folk som åker och knullar thailändare på vintern än vad det kommer Somalier hit....

Ickeproblem att det kommer 1500 Somalier till Sverige.
Citera
2013-08-02, 13:51
Medlem
megapixels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beerklunker
http://www.youtube.com/watch?v=kc6qra3NIbk
Hur smarta är dessa tycker du?
En värmlänning som påstår att sossarna och moderaterna inte går ut med medlemsantal och frågar varför han blir filmad när han avbryter av ett kamerateam som är där för att filma en intervju.
Och en tös som inte kan förklara vad den svenska kulturen är.

Det är verkligen skitsmarta politiker ni har i det där partiet.

Precis, det där är en riktigt toppkandidat i deras led. Tror inte jag behöver vara så himla rädd.

HAHAHAHA!
Citera
2013-08-02, 13:55
Medlem
MannenMedOxpiskans avatar
Citat:

Känner inte att jag vill vara den som är den men om man undersöker nationella IQ från land till land kan man skapa ett samband mellan fattigdom och låg IQ. Hela Afrika är drabbat av en högre grad av analfabetism och lägre IQ, kanske till följd av de 300 som den vita mannen plundrat den afrikanska kontinenten och genom en sned fördelning av profit och resurser skapat ett stort "ingenting" där det egentligen kunde investerats i skolor, sjukhus, universitet, annan infrastruktur mm. Värt att tänka på kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in