Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-07-09, 09:05
  #9265
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Då skulle man kunna säga att mina vänner kan komma in och ta över din bil, din lägenhet, knulla din morsa och din fru.... Du får väl bjuda lite på vad sverige har att erbjuda och inte vara så girig.

Ja, om dina vänner har våldsmakten att göra det och han inte har möjlighet att hindra dem och försvara sig så kan de göra det. Om inte dina vänner gör det så kommer förr eller senare något annat gäng att göra det. Det är så det funkar och alltid har funkat här i världen.

Svensk nationalism kan betraktas som en intresseförening för svenskar, en slags fackförening för svenskar om du så vill. Det som räknas är alltså vad som är bra för det svenska folket på lång sikt, inte vad som är bra för förvirrade kommunistliberaler, icke-vita och kosmopoliter som hushlittledarling.
Citera
2013-07-09, 09:13
  #9266
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Så mitt jordbruk, min skog ska alltså outbildade rasister från Trollhättan ta över.
De kan väl fan inget om jordbruk eller skogsbruk?

Du kan fan inget om jordbruk eller skogsbruk. Sannolikheten att "rasistiska bönder" från landsbygd och små hålor kan något om saken är större än att en svenskfientlig kommunistliberal kan det, eftersom inbitna kommunistliberaler mestadels bor i storstäder och generellt är från naturen alienerade och urbaniserade varelser.


Citat:
Ni är och kommer nog alltid förbi ett rånarband.

Det är tvärtom. Det är det judestyrda systemet som är rånare, tjuvar, förtryckare, slavdrivare och mördare. Nationalister är en motståndsrörelse som motarbetar denna skurkmakt. Det ligger i sakens natur att skurkar blir "kränkta" och "provocerade" när deras offer sätter sig till motvärn.
Citera
2013-07-09, 09:19
  #9267
Medlem
Diseaseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Varför ska ungrare bli svenskar? Finländare är ju skitkonstiga, varför ska de få bli svenskar?

En ungrare kan givetvis inte "bli" något annat än en ungrare, och detsamma gäller alla andra folkslag. Du är vad du är, punkt slut. Du kan aldrig ändra på det hur gärna du än vill, och hur bra svenska du än talar. Svensk blir du aldrig.

Kompatibel med svenskar? Ja det kan vem fan som helst bli i princip, och det är en helt annan fråga. I ett etnonationalistiskt Europa så kommer givetvis ungrare/finnar/norrmän/tyskar/britter/fransmän och ryssar mer eller mindre kunna besöka och även bo i Sverige, såklart. Men de kommer aldrig vara något annat än vad de är och den svenska statsapparaten ska naturligtvis ta hand om sitt egna folk innan man ens tänker tanken på att hjälpa andra.

Så länge svenskar är hemlösa, fryser, är hungriga, ensamma, sjuka och i behov av hjälp så ska inte en endaste kotte med "rötter utomlands" få gå före. Anledningen till att vi ens har en "svensk stat" är för att den är skapad av svenskar, för svenskar. Svenska missbrukare/psykiskt sjuka och utstötta är vår börda att bära och något som vi har ett ansvar att ta hand om. Folkgemenskapen är inkluderande i sin självaste grundnatur och alla som tillhör vår folkgemenskap, ja de tillhör vår folkgemenskap och ska behandlas därefter.

Att ungrare kommer på besök/arbetar/studerar (mot åtminstone självkostnad) är absolut inget hot mot folkgemenskapen utan snarare tvärtom. Vi kan lära oss mycket av andra folkslag, och de kan lära sig mycket av oss varför ett någorlunda fritt utbyte är och ska vara en naturlig del i samhället. Men det ska också vara solklart från första början att det handlar inte om någon integration eller assimilering, det handlar om ett frivilligt utbyte. Om en part är missnöjd eller inte vill delta längre så ska den såklart inte tvingas till det, och om svenska folket dras in i bekymmer och problem så är det dem, och endast dem som den svenska staten ska fokusera på att hjälpa.

Ungrare har en egen nation, en egen gemenskap och egna lösningar på sina egna problem. Det är upp till dem att ta hand om sina egna, och har vi ungrare i Sverige som inte klarar sig själva så är det via ungerska ambassaden som de ska få sin hjälp.
Citera
2013-07-09, 11:37
  #9268
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Ja, jag vet att jag straffas om jag smiter från skatten. Det är ändå mitt val att betala, jag kan ju också göra ett aktivt val att skita i betala.

Jag vet om spelreglerna; Sverige har skatt (som 100% av demokratiska välfärdsländer), jag kan ju välja att flytta också.

Ungefär som du vet ju om att sverige har 1,3 miljoner invandrare. Du kan ju välja att flytta, eller stanna kvar och vara kränkt.

Att vara kränkt, som du och dina vänner inom SvP, är också ett val. Ni väljer själva att vara rasister eller fientliga mot främlingar. Ett aktivt val.

Känner ni att ni inte orkar med det längre kan man välja att skita i det också.

Exakt som med skatten. Jag kan välja att sluta gnälla och börja jobba.
Jag är egen företagare och betalar ganska mycket i skatt, men jag gnäller inte, jag lägger på lite mer på fakturan.

Du ser nyttan i skatten, och väger det mot nackdelen i att bli av med pengar. Jag väger nyttan mot fördelen med att ha etniska främlingar i mitt land, och kommer fram till att det inte är önskvärt. Jag skulle nog inte kunna sluta vara "kränkt", men jag skulle kunna skita i det totalt. Det gör jag inte.
Citera
2013-07-09, 11:46
  #9269
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarrySTruman
De är väl här av samma anledning som alla andra Svenskar. För att arbeta och umgås med släkt och vänner.

Dom är inte Svenskar (Svenska medborgare möjligtvis), svenskar är vita
nordbor inte blånegrer.
Citera
2013-07-09, 12:11
  #9270
Medlem
https://www.facebook.com/events/529553170444830/

Många meningsmotståndare som skriver. Ni borde kanske moderera bort de mest tramsiga inläggen.
Citera
2013-07-09, 12:28
  #9271
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Då skulle man kunna säga att mina vänner kan komma in och ta över din bil, din lägenhet, knulla din morsa och din fru.... Du får väl bjuda lite på vad sverige har att erbjuda och inte vara så girig.
Bör det vara okej att sälja eller hyra ut sina barn som sexslavar? Jag menar, varför ska staten bestämma över detta och på så sätt hindra det fria näringslivet? För du är väl inte kommunist? Det vore väl även rimligt att kunna ta betalt för luften vi andas, för dumhet och girighet når ju inga gränser om ni liberaler får bestämma.
Citera
2013-07-09, 12:33
  #9272
Medlem
Godsmackeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlltidGorilla
https://www.facebook.com/events/529553170444830/

Många meningsmotståndare som skriver. Ni borde kanske moderera bort de mest tramsiga inläggen.

Roligt att dessa personer blir uppmålade som rödingar av er. Kan det vara så att det är vanliga svenskar som ni så varmt älskar bara är för jävla trötta på ett skitparti som bara skapar en jävla massa problem?
Citera
2013-07-09, 12:58
  #9273
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godsmacked
Roligt att dessa personer blir uppmålade som rödingar av er. Kan det vara så att det är vanliga svenskar som ni så varmt älskar bara är för jävla trötta på ett skitparti som bara skapar en jävla massa problem?
Hur skapar SvP problem? Det är väl snarare Reinfeldt och sju-klövern som gör det när de tillåter kolonisering av rasfrämlingar.
Citera
2013-07-09, 13:04
  #9274
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Godsmacked
Roligt att dessa personer blir uppmålade som rödingar av er. Kan det vara så att det är vanliga svenskar som ni så varmt älskar bara är för jävla trötta på ett skitparti som bara skapar en jävla massa problem?

Skapar problem för vem? Är det ett problem att det finns ett alternativ för att uttrycka obekväma sanningar, är sanningen i sig själv ett problem?

Är det ett problem att folk har tröttnat på våldtäkter, rån, mord, misshandel etc. i en allt högre utsträckning, eller ligger problemet i själva verket i att ni inte längre har exklusiv tolkningsrätt? Att ni har förlorat ert tolkningsföreträde där ni kunnat presentera era egna lösningar som passar er egen agenda? Att det finns de som säger "vänta lite här, det finns ett annat sätt. Det finns ett sätt som gagnar svenskarna, varför gör vi inte så i stället?".
Citera
2013-07-09, 13:06
  #9275
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Godsmacked
Roligt att dessa personer blir uppmålade som rödingar av er. Kan det vara så att det är vanliga svenskar som ni så varmt älskar bara är för jävla trötta på ett skitparti som bara skapar en jävla massa problem?

Gjorde en minuts research. Och mycket riktigt, samma personer som tror att politiska diskussioner handlar om att spamma epitet som ''folkölsfascister'' och ''rasistiska fascister'' och hetsa upp sig för ingenting är även med i grupper som ''Ung Vänsters sommarläger'' och dylikt. Föga förvånande.
Och det enda lustiga här är väl att du beskyller SvP för att skapa samhällsproblem. Är du medveten om att det trots allt är 8-klövern som sitter i riksdagen? Stockholms syndrom.
Citera
2013-07-09, 13:16
  #9276
Medlem
Godsmackeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genpolen
Gjorde en minuts research. Och mycket riktigt, samma personer som tror att politiska diskussioner handlar om att spamma epitet som ''folkölsfascister'' och ''rasistiska fascister'' och hetsa upp sig för ingenting är även med i grupper som ''Ung Vänsters sommarläger'' och dylikt. Föga förvånande.
Och det enda lustiga här är väl att du beskyller SvP för att skapa samhällsproblem. Är du medveten om att det trots allt är 8-klövern som sitter i riksdagen? Stockholms syndrom.
Samma personer som skriver att SvP eller diverse grupperingar är rent av skit är samma personer som firar midsommar och käkar surströmming. Kan det vara vanliga svenskar?

Ni beter er lite som marxist-leninisterna om man får säga så.
Min poäng är att ni konsant hävdar att ni företräder svenskar och lite ditten som datten, men inte fan håller majoriteten av svenskarna med er. Och då kommer såklart argument som att svenskar är hjärntvättade av propaganda från det ena eller det andra hållet. Men kan det bara inte vara så att ni är rent av oönskade?

Vadå samhällsproblem? Sa jag verkligen så? Nu menade jag dock mindre problem, för så jävla stora är ni inte att skapar problem i det stora hela.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in