2013-08-01, 01:20
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skoll
Källan som jag senast refererade till säger;

http://www.cyanidecode.org/cyanide-facts/environmental-health-effects

Samma källa säger:

Inhalation of 2,000 parts per million hydrogen cyanide causes death within one minute.

Synd att du inte läste källan när vi talade om de 10000PPM som Rudolf påstod helt fräckt att man kunde överleva.

/VV
2013-08-01, 07:10
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Källan som jag senast refererade till säger;

http://www.cyanidecode.org/cyanide-facts/environmental-health-effects

Så uppenbarligen spelar kroppsvikten roll, vilket även bekräftas av vad Rudolf säger. I jämförelse så har Herkulesbig på sitt sedvanliga sätt inte kommit med någon som helst belägg för sina fantasier.

Ja där fick man det också, att du förneka totalt i all infomartion du får. Klart VI kom med belägg för det. Men helt klart FOI har totalt fel. jisses tro sverige ligger risigt till om de har fel liksom alla andra ställen som du har fått länkar till.
2013-08-01, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Du tror alltså på fullt allvar att man överlever 10000 PPM i 5minuter?
Jösses.

/VV

Du ljuger som vanligt. Rudolf säger uttryckligen att 10,000 ppm kan orsaka döden inom ett par minuter;

Citat:
In this regard, concentrations from 6,000 ppm[419] (0.6 % by volume) constitute a health hazard, while 10,000 ppm (1% by volume) can cause death in just a few minutes.[420]

Inte för att det borde göra någon större skillnad om det är 1 minut eller 3 minuter det rör dig om.

http://www.vho.org/GB/Books/trr/7.html
2013-08-01, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Ja där fick man det också, att du förneka totalt i all infomartion du får. Klart VI kom med belägg för det. Men helt klart FOI har totalt fel. jisses tro sverige ligger risigt till om de har fel liksom alla andra ställen som du har fått länkar till.

Men du är ju dummare än ett träbord. Jag har har ju sagt flera gånger angående FOI att de säger att man kan dö inom en viss tid av sagda doser, inte att man absolut säkert dör av sagda doser. Tydligen är detta helt för avancerat för att du ska kunna begripa det men då får det också vara så.
2013-08-02, 01:36
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Du ljuger som vanligt. Rudolf säger uttryckligen att 10,000 ppm kan orsaka döden inom ett par minuter;

Inte för att det borde göra någon större skillnad om det är 1 minut eller 3 minuter det rör dig om.

Du är nog den mest korkade nazist på detta forum.
Rudolf har tydligt sagt:
Citat:
It is very well possible that a smart and healthy human can survive a 5 minute exposure to 1% of hydrogen cyanide.

Jag har visat dig denna text flera gånger men du klarar tydligen inte av att läsa en vanlig text.

Vem var det nu som ljög och vem talade sanning?

/VV
2013-08-02, 06:38
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Men du är ju dummare än ett träbord. Jag har har ju sagt flera gånger angående FOI att de säger att man kan dö inom en viss tid av sagda doser, inte att man absolut säkert dör av sagda doser. Tydligen är detta helt för avancerat för att du ska kunna begripa det men då får det också vara så.
Oh nej slingra dig inte nu lille vän. "kan" dö, inom viss tid och doser, men du hoppar över förgiftningsväg. Där står också lite längre ner att tar du det upp via huden, så tar det också längre tid. Sedan om detta med "kan" om dosen är också om det beräknas till under >300 ppm, vilket är den dosen vi snackar om. Inte lite fult utesluta vissa saker, du får ta hela stycket och inte bara plocka ut enstaka meningar, för anpassa ditt.

efter inhalation av höga koncentrationer, hinner inte några symptom utvecklas och exponerade personer kan då plötsligt falla ihop döda.

Om man exponerats för en hög koncentration kan man vara död redan inom någon minut. Förgiftningen blir mer fördröjd när nervgasen tas upp genom huden.

osv... ingenting om detta finns att dö inom en viss tid av sagda doser, inte att man absolut säkert dör av sagda doser.
Där står klart tydligt att du dör med över 270 ppm inom någon/några minuter. Det är inte under 300 ppm vi snackar om här nu. Det är fortfarande 300 ppm som vi snackar om , vilket vi har fått fram det är direkt dödligt via lungorna. Och det är säkert du dör av det oavsett vad du säger, så försök inte slingra dig nu.
2013-08-02, 08:12
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
[...]
Citat:
In this regard, concentrations from 6,000 ppm[419] (0.6 % by volume) constitute a health hazard, [...]

[...]
Detta blir ju bara roligare och roligare! (Eg. oroligare och oroligare.)

Så nu påstår stolpskottet (!) att 6 000 ppm vätecyanid innebär en hälsorisk???
Jo, jo. Det vill jag nog lova att det gör!

Men sen läser man källan (stolpskottet!) och då framstår det att han (Rudolf) faktiskt talar om absorption genom huden och då ("In this regard") förefaller det faktiskt ganska rimligt att påstå något sådant om t ex 6 000 ppm HCN. Men Skoll tycks här blanda ihop inandning av gasen och absorption genom huden.

Ur källan:
Citat:
Absorption through the skin is especially likely when the skin has become moist, for example, as a result of sweating at work. It is generally advised to avoid sweating during the handling of hydrogen cyanide. In this regard, concentrations from 6,000 ppm[419] (0.6 % by volume) constitute a health hazard, while 10,000 ppm (1% by volume) can cause death in just a few minutes.

[fetningar ovan av mig, d00rkey]

Edit:
Oups. Jag missade att Herkulesbig här ovan påtalade just precis denna sak.
Senast redigerad av d00rkey 2013-08-02 kl. 08:16.
2013-08-02, 20:22
Medlem
Citat:
Du är nog den mest korkade nazist på detta forum.
Rudolf har tydligt sagt:

Jag sökte tillbaka i tråden efter detta påstående och hittade ingen fungerande källa för det, visst kan jag ha missat något men då kan du väl också vara behjälplig nog att visa källa för detta, eller?

Citat:
Jag har visat dig denna text flera gånger men du klarar tydligen inte av att läsa en vanlig text.

Stämmer det så får du helt enkelt ursäkta mitt dåliga minne, jag hittade som sagt ingen fungerande källa för det här när jag tittade bakåt i tråden och när jag googlade på saken så fanns där inget.

Citat:
Vem var det nu som ljög och vem talade sanning?

Du? Såvida du inte kan visa upp den där källan.

EDIT: Hittade det ursprungliga inlägget där du refererar till ett inlägg av bagge1 vilket jag helt glömt bort. Hur som helst så fungerar inte länken som han refererar till så det är rimligt att utgå från att detta är något som reviderats då åtminstone inte jag kan hitta något mer om detta på nätet. Det enda som jag kan hitta är det jag citerade i inlägg 3051 och där så säger han att det rör sig om absorption genom huden, vilket gör att förgiftning tar längre tid än om man andas in HCN, och att man kan dö inom "a few minutes". Detta låter för min del inte så särskilt orimligt.

https://www.flashback.org/sp44481244
Senast redigerad av Skoll 2013-08-02 kl. 21:20.
2013-08-02, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Oh nej slingra dig inte nu lille vän. "kan" dö, inom viss tid och doser, men du hoppar över förgiftningsväg. Där står också lite längre ner att tar du det upp via huden, så tar det också längre tid. Sedan om detta med "kan" om dosen är också om det beräknas till under >300 ppm, vilket är den dosen vi snackar om. Inte lite fult utesluta vissa saker, du får ta hela stycket och inte bara plocka ut enstaka meningar, för anpassa ditt.

efter inhalation av höga koncentrationer, hinner inte några symptom utvecklas och exponerade personer kan då plötsligt falla ihop döda.

Om man exponerats för en hög koncentration kan man vara död redan inom någon minut. Förgiftningen blir mer fördröjd när nervgasen tas upp genom huden.

osv... ingenting om detta finns att dö inom en viss tid av sagda doser, inte att man absolut säkert dör av sagda doser.
Där står klart tydligt att du dör med över 270 ppm inom någon/några minuter. Det är inte under 300 ppm vi snackar om här nu. Det är fortfarande 300 ppm som vi snackar om , vilket vi har fått fram det är direkt dödligt via lungorna. Och det är säkert du dör av det oavsett vad du säger, så försök inte slingra dig nu.

Detta är irrelevant för frågan. Vad som är relevant är att DU är inkapabel att komma med någon som heslt belägg för att 300 ppm är absolut dödligt inom några minuter för alla som utsätts för det. Jag har däremot har kommit med två stycken olika källor för att det krävs betydligt högre doser än så om man ska vara säker på att dö inom några minuters tid. Detta är inget som du klarar av att bemöta trots att jag gång på gång har presenterat bevis för det. Faktum är att din källa inte på något ställe bemöter invändningarna mot att 300 ppm skulle vara direkt dödligt och den presenterar inte den minsta bevis för det. Jag är inte intresserad av att ödsla någon som helst mer tid på dig och ditt infantila svammel förrän du bemöter detta, helt oavsett hur många gånger du duckar för mina invändningar och repostar samma sak.
2013-08-02, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Detta blir ju bara roligare och roligare! (Eg. oroligare och oroligare.)

Så nu påstår stolpskottet (!) att 6 000 ppm vätecyanid innebär en hälsorisk???
Jo, jo. Det vill jag nog lova att det gör!

Men sen läser man källan (stolpskottet!) och då framstår det att han (Rudolf) faktiskt talar om absorption genom huden och då ("In this regard") förefaller det faktiskt ganska rimligt att påstå något sådant om t ex 6 000 ppm HCN. Men Skoll tycks här blanda ihop inandning av gasen och absorption genom huden.

Ur källan:

Jag är fullt medveten om vad Rudolf pratar om, att jag ens tog upp det var pga att det var det enda citatet som jag kunde hitta där han talar om 10,000 ppm, vilket VV påstod. Det är alltså inte jag
som har blandat ihop något utan enbart så att jag antog att det var detta uttalande som VV åsyftade.
2013-08-02, 21:05
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Jag är fullt medveten om vad Rudolf pratar om, att jag ens tog upp det var pga att det var det enda citatet som jag kunde hitta där han talar om 10,000 ppm, vilket VV påstod. Det är alltså inte jag
som har blandat ihop något utan enbart så att jag antog att det var detta uttalande som VV åsyftade.
Nix.
Avsnitt B 4 på den här sidan.
Citat: "[...] it is very well possible that a smart and healthy human can survive a 5 minute exposure to 1% of hydrogen cyanide."
Fetningen är givetvis min.

Du har själv rätt nyligen citerat din husguru Rudolf säger att 0,6 % by volym = 6 000 ppm. Vad blir då 1 %? (Rätt svar: 10 000 ppm.) Och inte talar han här om någon absorption genom huden heller.
2013-08-02, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Nix.
Avsnitt B 4 på den här sidan.
Citat: "[...] it is very well possible that a smart and healthy human can survive a 5 minute exposure to 1% of hydrogen cyanide."
Fetningen är givetvis min.

Du har själv rätt nyligen citerat din husguru Rudolf säger att 0,6 % by volym = 6 000 ppm. Vad blir då 1 %? (Rätt svar: 10 000 ppm.) Och inte talar han här om någon absorption genom huden heller.

Ja men då hade jag fel då och Rudolf har verkligen sagt det som VV påstår. Det förändrar dock inget nämnvärt då det är så att dessa värden bara är uppskattningar och inget som man kan veta säkert med tanke på att mänskliga test förstås är uteslutna. Rudolf skriver också att det rör sig om en människa som är frisk och intelligent. En tränad människa kan hålla andan i upp till 22 min och om det är fallet så bör man bara vara utsatt för förgiftning genom huden vilket också tar längre tid innan det är dödligt. Rudolf skriver ju också att det kan ta "a few minutes" innan man dör av 10,000 ppm absorberat genom huden så det är väl knappast otänkbart att man kan överleva upp till 5 min om man klarar av att hålla andan och har väldigt bra fysik.

http://www.huffingtonpost.com/2012/11/16/breath-world-record-stig-severinsen_n_2144734.html

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in