2013-08-01, 17:09
Medlem
m0ffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeverAround
Då börjar väl peppandet igen alltså...

Hoppas på att de kan få dit Feed Me nästa år då jag måste se han live snart alltså, trodde verkligen det skulle bli denna sommaren men inte då. Hoppas även på att Deadmau5 kan komma och köra en spelning på Emmaboda någongång, tror inte det finns scenplats till det om inte Emmaboda bygger ut scenerna men annars hade han varit den perfekta bokningen om inte Bråvalla fångar in han.

JA! Hade han kommit år så hade det varit en hole in one. Fortfarande förbannad sen hultsfred.
För övrigt, lite Kavinsky kanske? Die Antwoord hade också varit grymt! Som tvantenn sade: 2manydjs, sett något klipp som var helt blaffigt! Borgore? HUEHUE.
Citera
2013-08-01, 17:12
Medlem
plastartiklars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milky.Bong
Haha jag och en polare diskuterade detta igår, det hade varit fantastiskt. Då vintern är som gråast och tråkig och hela Sveriges befolkning lider utav depression så hade det ju passat perfekt med en upppiggande festival. Hade kanske t.om. gått att ha den utomhus, hade ju varit fett mysigt men det hade nog resulterat i en hel del dödsfall (pga däckning i snön)..

Ifall jag hade kunnat så hade jag lätt startat den första(?) vinterfestivalen i Sverige, ska lätt skrivas ner i anteckningsblocket och sparas till rikare tider.

Nej fyfan, inte utomhus. Efter 5 timmar skulle väl första idioten dö för att hen får för sig att göra snöänglar naken haha. Men det borde ju funka i någon hangar eller liknande? Det blir ju inte lika stort, såklart, men ÄNDÅ!
Citat:
Ursprungligen postat av Machbet
http://ostran.se/NYHETER/Emmaboda/Familj-tvingades-flytta-under-festivalen

Vet inte om man ska skratta eller gråta

Alltså jag orkar inte. Vi pratade med flera taxichaufförer, butiksbiträden, café- och restaurangpersonal och vissa randoms och frågade hur de upplever festivalveckan och ALLA sa att det är helt underbart kul att något händer, att alla som kommer dit är så glada och sprider bra stämning, att det inte gör så mycket att de kanske hålls vakna/inte sover lika bra för det är i slutändan värt det. Kan inte alla bara sluta vara bittra? Köp öronproppar om det är så jobbigt vafan, det får vi storstadsbor göra haha.
Citera
2013-08-01, 17:29
Medlem
NeverArounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvanligtSuspekt
Du är smart du

Citat:
Ursprungligen postat av m0ffin
JA! Hade han kommit år så hade det varit en hole in one. Fortfarande förbannad sen hultsfred.
För övrigt, lite Kavinsky kanske? Die Antwoord hade också varit grymt! Som tvantenn sade: 2manydjs, sett något klipp som var helt blaffigt! Borgore? HUEHUE.
Precis!
Jag hoppas förövrigt att få se Falcon Funk igen sen Emmaboda, riktigt bra var det även om jag saknade låten Arcade Love.
Citera
2013-08-01, 18:25
Medlem
jhbgvgs avatar
Citat:

Haha herregud, det var ju jättelarvigt! Emmaboda är 1 gång om året, det är väl bara att bita ihop om man inte gillar det!
Citera
2013-08-01, 19:02
Medlem
jhbgvgs avatar
Jag hoppas på att få se maskinen på Emmaboda nästa år! Det skulle vara jävligt fett!
Citera
2013-08-01, 21:01
Medlem
Fan jag är typ taggad att åka dit nu och tar en förfestival med festivalsteron.

Så första bandet som är klart är Savant .

Det är så att Emmaboda brukar göra 3 års delas med band innan dom blir för stora osv.
Citera
2013-08-02, 00:04
Medlem
Bohelmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBI
Fan jag är typ taggad att åka dit nu och tar en förfestival med festivalsteron.

Så första bandet som är klart är Savant .

Det är så att Emmaboda brukar göra 3 års delas med band innan dom blir för stora osv.

Ja Savant kommer nog bli riktigt stor snart tror jag. Tycker dock att han släpper material alldeles för snabbt vilket gör att man knappt hinner lyssna på allt. Kvaliteten är ändå hög på det mesta han gör. Emmaboda bokade ju Detektivbyrån på livstid, undrar om vi kommer få se Wintergatan nästa år också?
Citera
2013-08-02, 02:16
Medlem
highviolets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TintinoDbambino
Det håller jag absolut med om! Men tyvärr är det som det är...

Va tråkigt! Vi var ju ett gäng personer som var där men det kändes absolut som att fler personer egentligen varit aktiva i tråden (mentalt/skrivit) och inte kom

Vi fixar detta till nästa år. Hoppas på episka träffar, dock kanske lite senare? Låg utslagen i brassestolen vid 13.00.
Citera
2013-08-02, 02:19
Medlem
highviolets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mac-miller
Nu är du ju med från början också och har ett år att tagga med oss Ses på Emmaboda 2014!

Precis! Ska följa tråden slaviskt och diskutera kommande släpp med er när jag sitter i min lilla etta uppe i fjällvärlden. Vi ses där och då!
Citera
2013-08-02, 02:49
Medlem
grillads avatar
En annan pajas http://ostran.se/NYHETER/Emmaboda/Han-hotar-med-att-laemna-Emmaboda

Jag kommer själv ifrån Emmaboda, och under de 20+ åren, har jag aldrig pratat med någon som har sagt något negativt om festivalen!

Herregud, 5 dagar av ett år! Och det gynnar ju bara samhället....
Senast redigerad av grillad 2013-08-02 kl. 03:40.
Citera
2013-08-02, 03:09
Medlem
tvantenns avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Bohelmer
Ja Savant kommer nog bli riktigt stor snart tror jag. Tycker dock att han släpper material alldeles för snabbt vilket gör att man knappt hinner lyssna på allt. Kvaliteten är ändå hög på det mesta han gör. Emmaboda bokade ju Detektivbyrån på livstid, undrar om vi kommer få se Wintergatan nästa år också?
Hoppas verkligen att Wintergatan blir en återkommande bokning. Jag skulle bli överlycklig om så vore fallet! Stod och snackade lite med Martin efter deras spelning, eller ja, jag snackade med hela bandet. Men jag minns knappt ett skit av vad jag sa. Men om jag inte minns helt fel så drog jag upp Detektivbyrån med honom i alla fall, och sa att jag tyvärr aldrig hann se dem live. Sen pratade jag även om Wintergatans spelning på Stoxa med samtliga av dem, vill jag minnas. Sen kommer jag inte ihåg något mer hahah. Fick ta lite bilder med dem och deras autografer i alla fall

Citat:
Ursprungligen postat av grillad
En annan pajas http://ostran.se/NYHETER/Emmaboda/Han-hotar-med-att-laemna-Emmaboda

Jag kommer själv ifrån Emmaboda, och under de 20+ åren, har jag aldrig pratat med någon som har sagt något negativt om festivalen!

Herregud, det 5 dagar på ett år! Och det gynnar ju bara samhället....
Citera
2013-08-02, 12:38
Medlem
aaphs avatar
Något som hade varit nice på emmaboda hade varit:
Dada Life - Tempo, närvaro på scenen och partyinställning - jajje!
Nero - Tunga som fan. Alla går igång på Nero
Madeon - Imponerande proddare som trots sin ringa ålder spöar skiten ur livesets!
Calvin Harris - Lite önsketänkande, men alla låtar han gjort på senaste är fan hits.

Återkommande hoppas jag på:
Krewella - Sedan länge en favorit, de gjorde bra ifrån sig trots 21:00-tiden.
Zedd - Bästa producern i världen typ. Han är säkert för stor för lilla emmaboda nästa år:<
Cazzette - Riktigt fett röj, bra start för festivalen och bra blandning på musiken
Tommy Trash - Ja vad ska man säga.. Var man där detta året så vill man nog att han kommer nästa.

Självklart Steve Aoki, Bingo Players och Knife party som var där 2k12 och stod för ett jävla ös.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in