2013-07-31, 21:31
Medlem
plastartiklars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvantenn
Ja, det vore det verkligen. Dock kommer vi nog aldrig få se Håkan på Emmaboda igen. Han är alldeles för stor och folkkär (hatad av många också, såklart) och passar väl inte riktigt in, tyvärr. Men viss vore det sjukt underbart!

Hade ju gärna även sett Mange Hellberg på Emmaboda nästa år. Riktigt skön snubbe!
Näääk & Nimo känns väl annars som en väldigt trolig bokning.

Nä vet, men drömma kan man ju alltid göra..
Åh, jag orkar inte att det är så långt kvar. Det borde köras en vinterfestival någonstans - fast inomhus i Sveriges största växthus
Citera
2013-07-31, 22:09
Medlem
MeTaLRubEuSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeverAround
Rätt säker på att han menar att kanten på hinken var i höjd med marken. Så att det blev som en hink inbyggd i marken.

Låter som en bra idé men som någon annan skrev så hade det aldrig funkat att gräva ett hål där jag bodde... I skogen var det väldigt stenigt.
Citera
2013-07-31, 22:41
Medlem
OvanligtSuspekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeverAround
Rätt säker på att han menar att kanten på hinken var i höjd med marken. Så att det blev som en hink inbyggd i marken.

Du är smart du

Citat:
Ursprungligen postat av Bostadsbrist
Hur och med vad grävde du groppen? Måste ju tagit ett jäkla tag om du bara hade en liten planteringsspade? Samt var hade du ditt camp? I skogen var det så jäkla stenigt, hade ju aldrig gått

Jag bodde på hästängen så det var inga problem med stenar, min polare som bodde i skogen klarade dock inte av det pga av stenarna. Jag började gräva direkt efter jag satt upp tältet och det tog väl en dryg halvtimme. Hade två små planteringsspadar från biltema.
Citera
2013-07-31, 22:43
Medlem
MeTaLRubEuSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvanligtSuspekt
Jag bodde på hästängen så det var inga problem med stenar, min polare som bodde i skogen klarade dock inte av det pga av stenarna. Jag började gräva direkt efter jag satt upp tältet och det tog väl en dryg halvtimme. Hade två små planteringsspadar från biltema.

Du är också smart du minsann
Citera
2013-07-31, 22:47
Medlem
Milky.Bongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastartiklar
Nä vet, men drömma kan man ju alltid göra..
Åh, jag orkar inte att det är så långt kvar. Det borde köras en vinterfestival någonstans - fast inomhus i Sveriges största växthus

Haha jag och en polare diskuterade detta igår, det hade varit fantastiskt. Då vintern är som gråast och tråkig och hela Sveriges befolkning lider utav depression så hade det ju passat perfekt med en upppiggande festival. Hade kanske t.om. gått att ha den utomhus, hade ju varit fett mysigt men det hade nog resulterat i en hel del dödsfall (pga däckning i snön)..

Ifall jag hade kunnat så hade jag lätt startat den första(?) vinterfestivalen i Sverige, ska lätt skrivas ner i anteckningsblocket och sparas till rikare tider.
Citera
2013-08-01, 00:09
Medlem
Bostadsbrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milky.Bong
Haha jag och en polare diskuterade detta igår, det hade varit fantastiskt. Då vintern är som gråast och tråkig och hela Sveriges befolkning lider utav depression så hade det ju passat perfekt med en upppiggande festival. Hade kanske t.om. gått att ha den utomhus, hade ju varit fett mysigt men det hade nog resulterat i en hel del dödsfall (pga däckning i snön)..

Ifall jag hade kunnat så hade jag lätt startat den första(?) vinterfestivalen i Sverige, ska lätt skrivas ner i anteckningsblocket och sparas till rikare tider.
Man tycker ju att när vi numera har två stora arenor i Stockholm, friends och tele2 så bör man ju kunna ordna någon form av festival med samma upplägg som summerburst.

Eller kanske äntligen dags att sensation hittar hit till ovannämnda arenor?

Rookiefestivalen är rätt sen festival med trevlig stämning.

Meeeen för att inte gå allt för mkt offtopic, vad tror ni om klubb rassleturné i år ("Emmaboda on tour" alltså)? Gick ju inget vidare förra gången, men kanske dags igen med ett bättre upplägg? Någon av er som var där? Vad tyckte ni?
Senast redigerad av Bostadsbrist 2013-08-01 kl. 00:15.
Citera
2013-08-01, 03:36
Medlem
highviolets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TintinoDbambino
Känner lite detsamma, även fast jag bor i Sthlm med ett någorlunda brett utbud av klubbar och alternativa ställen. Dock kommer känslan som finns på festival aldrig kunna appliceras utanför festival...

Kom du på träffarna?

Sant, men Stockholm bör ändå leverera på ett annat sätt än Sundsvall.

Hmm, nej. Jag vågade inte. Även om jag följde Eboda '13-tråden slaviskt så postade jag aldrig något inlägg. Satt bara och läste och peppade i huvudet med er. Kan ju de flest namnen på er som skrivit aktivt i tråden och det skulle vara kul att få ett ansikte på alla. Förhoppningsvis dyker ni upp nästa år, då kommer jag vara delaktig i träffarna!
Citera
2013-08-01, 08:19
Medlem
TintinoDbambinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highviolet

Hmm, nej. Jag vågade inte. Även om jag följde Eboda '13-tråden slaviskt så postade jag aldrig något inlägg. Satt bara och läste och peppade i huvudet med er. Kan ju de flest namnen på er som skrivit aktivt i tråden och det skulle vara kul att få ett ansikte på alla. Förhoppningsvis dyker ni upp nästa år, då kommer jag vara delaktig i träffarna!
Det håller jag absolut med om! Men tyvärr är det som det är...

Va tråkigt! Vi var ju ett gäng personer som var där men det kändes absolut som att fler personer egentligen varit aktiva i tråden (mentalt/skrivit) och inte kom
Citera
2013-08-01, 11:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av highviolet

Nu är du ju med från början också och har ett år att tagga med oss Ses på Emmaboda 2014!
Citera
2013-08-01, 14:33
Medlem
jhbgvgs avatar
Jag och mina två vänner träffade en tjej och en kille vid kojan en kväll på festivalen, killen var ordningsvakt (?) och berättade för oss att vakterna inte får ta oss om de inte anser att vi är en fara för oss själva eller andra, även om det syntes att vi var påverkade av olika droger.
Tjejen hade en kamera och fotade oss och sa att bilderna skulle upp på hennes blogg, jag vill gärna se bloggen då ni verkade som två ganska awesome personer!!

Så, någon som vet vilka jag är ute efter, hör gärna av er!!
Citera
2013-08-01, 15:03
Medlem
Har "hängt" mycket på flashback och läst mycket roliga å trevliga saker men aldrig skapat ett konto. Var tvungen att göra det nu efter Emmaboda 13 Otroligt mysig och trevlig festival. är typ kär <3

Taggar som fan inför Emmaboda 14!

Artister jag hoppas kommer:

Pendulum (Tyckte att Metric iår var väldigt likt Pendulum, hela musiken och även rösten i låtarna)
Infected Mushroom iår igen, dom är bara för jävla feta.
Kapten Röd
General Knas
Syster Sol
Nneka

Förövrigt tyckte jag det var väldigt kul att gå på Deep house och annat psytrance som man inte kände igen. Man hade inga som helst förväntningar och var dom inte bra kunde man bara göra något annat roligt Men de band som var riktigt bra vart man ju helt överträffad av
Citera
2013-08-01, 16:58
Medlem
Machbets avatar
http://ostran.se/NYHETER/Emmaboda/Familj-tvingades-flytta-under-festivalen

Vet inte om man ska skratta eller gråta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem