Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-27, 21:32
  #1
Medlem
daggeulricHs avatar
Nu är snart årets upplaga av Emmabodafestivalen över och det finns inte ord som med rättvisa kan beskriva den totala djävla ångesten som medföljer.

Nä, nu är det bara att tagga inför nästa år. Obligatorisk trådsstartfråga - Vilka artister hoppas ni på?
Och hur lång tid brukar det ta innan de bokar de första akterna?

Kram.
Citera
2013-07-27, 22:08
  #2
Medlem
mac-millers avatar
Mer hip-hop och reggae även om de hade en del reggaeakter i år!

Skulle vilja se Helt Off och Dani M som reggaeakter och Trainspotters och Vic Vem som hip-hopakter! Alla dessa är svenska grupper/artister så borde inte vara så svårt för dom att boka ifall de nu gör det!

MVH mac-miller
Citera
2013-07-28, 12:27
  #3
Medlem
HappyHours avatar
Mindre Rebecka & Fiona & co, mer psytrance, hardstyle, reggae och hiphop. Fast det går ändå inte att klaga på musiken som spelats detta året, tycker nästan alla spelningar har vart rätt nice!
Citera
2013-07-28, 15:40
  #4
Medlem
xaks avatar
Jepp, ett jävla år kvar men det är väl lika bra att börja tagga redan!

Rinkadink vore ett najs släpp.
Citera
2013-07-28, 15:44
  #5
Medlem
Milky.Bongs avatar
Säger som mac-miller att Helt Off ska dit, hade varit sjukt. Vill jävligt gärna till Scandinavia Reggae Festival fast har inte riktigt råd nu och har inte riktigt koll på någonting om den festivalen. Verkar iallafall minst sagt fett!


Jag vill även att Gros ska komma ett år till då dem var äckligt feta, det kan ha varit pga att jag var rätt glad just då men gillar dem även nykter haha Och med kort beskrivning om varför så vill jag även att Savant ska dit igen då jag missade det för jag var däckad.. (missade mycket pga detta.. )


Läste detta just nu på Savants officiella fb-sida och blev helt jävla till mig, fett: "IT WAS OFF THE CHAIN! ill be back next year!"


Nog om min idioti och tillbaka till artistönskningen, skippar beskrivningen nu och går rakt på - Syster Sol, Timbuktu, Spakur(vet inte ens ifall han kör live dock), Crystal Castles, Som Fan, Daft Punk, Familjen, Navid Modiri & Gudarna, Doktor Kosmos, Dope D.O.D., Näääk & Nimo, Kapten Röd, Major Lazer och varför inte Chechen? Förlåt mig för att jag drömmer mig bort här.. men jag är så jävla festivalkåt
__________________
Senast redigerad av Milky.Bong 2013-07-28 kl. 16:20.
Citera
2013-07-28, 17:08
  #6
Medlem
NeverArounds avatar
Då börjar väl peppandet igen alltså...

Hoppas på att de kan få dit Feed Me nästa år då jag måste se han live snart alltså, trodde verkligen det skulle bli denna sommaren men inte då. Hoppas även på att Deadmau5 kan komma och köra en spelning på Emmaboda någongång, tror inte det finns scenplats till det om inte Emmaboda bygger ut scenerna men annars hade han varit den perfekta bokningen om inte Bråvalla fångar in han.
Citera
2013-07-28, 17:31
  #7
Medlem
Bostadsbrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeverAround
Då börjar väl peppandet igen alltså...

Hoppas på att de kan få dit Feed Me nästa år då jag måste se han live snart alltså, trodde verkligen det skulle bli denna sommaren men inte då. Hoppas även på att Deadmau5 kan komma och köra en spelning på Emmaboda någongång, tror inte det finns scenplats till det om inte Emmaboda bygger ut scenerna men annars hade han varit den perfekta bokningen om inte Bråvalla fångar in han.
Ja feedme hade varit grym som fan...! men deadmau5 passar inte i emmaboda

Citat:
Ursprungligen postat av daggeulricH
Och hur lång tid brukar det ta innan de bokar de första akterna?
Kram.
Frej är antagligen redan bokad *3
Citera
2013-07-28, 18:01
  #8
Medlem
NeverArounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bostadsbrist
Ja feedme hade varit grym som fan...! men deadmau5 passar inte i emmaboda
Varför skulle han inte passa tycker du?
Citera
2013-07-28, 18:09
  #9
Medlem
mac-millers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milky.Bong
Säger som mac-miller att Helt Off ska dit, hade varit sjukt. Vill jävligt gärna till Scandinavia Reggae Festival fast har inte riktigt råd nu och har inte riktigt koll på någonting om den festivalen. Verkar iallafall minst sagt fett!


Jag vill även att Gros ska komma ett år till då dem var äckligt feta, det kan ha varit pga att jag var rätt glad just då men gillar dem även nykter haha Och med kort beskrivning om varför så vill jag även att Savant ska dit igen då jag missade det för jag var däckad.. (missade mycket pga detta.. )


Läste detta just nu på Savants officiella fb-sida och blev helt jävla till mig, fett: "IT WAS OFF THE CHAIN! ill be back next year!"


Nog om min idioti och tillbaka till artistönskningen, skippar beskrivningen nu och går rakt på - Syster Sol, Timbuktu, Spakur(vet inte ens ifall han kör live dock), Crystal Castles, Som Fan, Daft Punk, Familjen, Navid Modiri & Gudarna, Doktor Kosmos, Dope D.O.D., Näääk & Nimo, Kapten Röd, Major Lazer och varför inte Chechen? Förlåt mig för att jag drömmer mig bort här.. men jag är så jävla festivalkåt

Vi får inte glömma att om Helt Off skulle komma måste dom självklart ha med sig Timbuk! Skulle vilja nämna en massa utländska hip-hopare men finns så pass många jag skulle vilja ha dit och tror inte emmabodas målgrupp skulle uppskatta min musiksmak så mycket

Men bland annat AOTP och Jedi Mind hade vart off the hook, Classified en kanadensisk hip-hopare som är helt cray, Outkast vore ju en dröm ifall dom återförenades, Mos Def, Atmosphere och Dilated Peoples vore också hur fett som helst med tanke på att jag missade Evidence på PL förra året. Detta är ju dock bara önsketänkade och kommer förmodligen aldrig inträffa dock
Citera
2013-07-28, 20:23
  #10
Medlem
JohnFrus avatar
Ser gärna att Helt Off kommer! Skulle bli sådant sjukt gung! Skulle sitta fint med Timbuktu/ Isak Strand vs Toe med
Citera
2013-07-28, 20:38
  #11
Medlem
MrMonos avatar
Helt Off, dom passar perfekt i skogen! Även kultiration. Och Nationalteatern.
Citera
2013-07-28, 20:44
  #12
Medlem
saggesalivs avatar
De har ju sagt att de ska byta musikinriktning nästa år! Skulle köra elektrostuket i tre år sen byter de!
Åt vilket stuk tror ni de kommer byta? Jag hoppas fan att de kör indie igen!

Iår var iaf en av de bästa festivalerna jag varit på! Bodde i en skogsdunge och hittade aldrig hem igen, typ

Lite indie som jag vill ha dit - Arcade Fire, Jaws, Youth Lagoon (måste fan ha dit honom), Los Porcos, Swim Deep, Peace, The National (förmodligen för stora), Neutral Milk Hotel (förmodligen också för stora), Crystal Castles kan lika bra komma en gång till, lika så Icona Pop, Jag vill ha Frej i alla hans former, Iron and Wine kanske är lagom stor, Håkan och Henke (SPELA SHÅÅRELAJN), sen så kan dom faktiskt ta dit SubFocus, blev riktigt ledsen när han ställde in, MGMT Sa ju på turné, skulle vara trevligt om de stannade till på maboda, Billie The Vision, Wintergatan var så vackert att jag inte hade tackat nej till en gång till, Krunegård och Timo kanske kan vara något att ha, Makthaverskan skulle vara underbart, Di leva skulle vara roligt, Teddybears skulle vara fint det också!
Nu har jag gjort hela lineupen.
Spela shoreline!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback