2013-08-01, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Om det nu är ett örngott, och inte någon slags duk eller underlägg, utan öppning.
Men jag vet inte, eftersom jag inte rörde stycket när jag var på plats.

Lutar nog ändå åt att det är köpt som färdigt örngott och att deformationen ("dragspelseffekten") av den ena av de fyra sidorna kan bero på att undertråden dragits åt i samband med en viss omild behandling. Hur som, tids nog kommer vi väl få svar på iaf den detaljen.
Citera
2013-08-01, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ab12
Har du rört dig något längs stigen/genom skogen mot kräftdammen? Det skulle ju kunna ha gått till så att endast AJ hade blodat ner sig, därför släpper de andra av honom med Id@ vid dammen för att dumpa henne på lämplig plats. Under tiden han gör detta, åker de andra och hämtar ytterligare en bil, bränner s40:n och möter upp AJ som knallat genom skogen/grusvägen mot DB:s hem. När de möts har de lite ombyte med sig och bränner upp de gamla kläderna på plats.

DB och FH skickade alltså ut AJ ensam i skogen för att dumpa sitt lik, med skadad fot? Well, tror knappast att vare sig DB eller FH gav AJ några order.
Citera
2013-08-01, 19:45
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SAR-skrift
DB och FH skickade alltså ut AJ ensam i skogen för att dumpa sitt lik, med skadad fot? Well, tror knappast att vare sig DB eller FH gav AJ några order.

Fast, i den teorin kanske det passar AJ att ha den kontrollen över vart Id* hamnar? Och om de andra inte vet nåt kan de inte heller gola på honom.
Citera
2013-08-01, 19:50
Medlem
ab12s avatar
Citat:
Släppa av och skicka ut är väl inte riktigt samma sak? Han kanske sa nåt i stil med att "Jag fixar detta. Gör er av med bilaset på nåt bra ställe och ta med lite kläder så möts vi på grusvägen mot DB. Gärna lite tändvätska också ifall vi blir sugna på att grilla eller bränna kläder."
Edit: Sen det där med skadad fot, så länge man inte hoppar på kryckor så tror jag inte att det utgör något större hinder i ett sånt här läge.
Senast redigerad av ab12 2013-08-01 kl. 19:53.
Citera
2013-08-01, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av id
Skulle kunna ha gått till så att,
Alla tre åker å dumpar kroppen i älven på lämpligt ställe, sen åker de till D.B dushar å gör sig fina. F.H stannar å eldar upp kläder på brandplats nr 2 medans A.J & D.B tar s40:n och ett annat fordon å åker till Hunneberg å eldar upp den. Det andra fordonet kan vara valfritt av D.B:s F.H:s eller A.J:s motorcykel eller A.J:s Morsas bil. de åker tillbaka till D.B där F.H väntar å Skickar ut F.H att bränna även paltorna som personen som framförde S:40:n till brandplatsen hade på sig & täckte bilen med. (kanske blå fina satinlakan) dessa bränns på brandplats 3 å finns inget kvar av förrrutom det tappade örngottet..

Menar du att AJ:s MC stod parkerad hos DB vid Tre Älgar under mordnatten, medan AJ var i Id@s lägenhet, eller att de körde i konvoj, MC + S40, när alla tre åkte ut för att dumpa kroppen?

Ett analogt resonemang kan göras för A.J:s Morsas bil...
Citera
2013-08-01, 19:55
Medlem
leifi.plomeross avatar
[/b]
Citat:
Ursprungligen postat av en-krokodil
Jag instämmer med dig. Jag känner inte DB personligen, men enligt vad jag hört från flera så är han en genomsnäll björn

Citat:
Ursprungligen postat av en-krokodil
Haha lol. Välja min vänkrets? DB är rädd för mig. Det är fakta.
Hur kan han vara rädd för dig när du inte känner han personligen bara undrar
Citera
2013-08-01, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Fast, i den teorin kanske det passar AJ att ha den kontrollen över vart Id* hamnar? Och om de andra inte vet nåt kan de inte heller gola på honom.

I så fall vet de i vilket begränsat område som kroppen är dumpad. Tillräckligt nära sanningen för att brännas.
Citera
2013-08-01, 19:59
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
I så fall vet de i vilket begränsat område som kroppen är dumpad. Tillräckligt nära sanningen för att brännas.

Borde ha tänkt så långt, det har du rätt i så klart
Citera
2013-08-01, 20:00
Medlem
Citat:

En fördel med ab12:s teori är att AJ kan ha haft ett rimligt egenintresse av att veta att han är helt ensam om att veta hur och var kroppen har dumpats. En betydligt minskad risk för framtida s.k. golning alltså. AJ bör ha förstått att han redan då, vid detta eventuella kvarlämnande, ansträngt sin vänskap till det yttersta, eller redan överskridit den.

Skadan i foten verkar väl inte vara av särskilt allvarlig karaktär, eller vet du mera än mig om det? Finns nog många exempel i historien då mera fysiskt allvarligt skadade personer i en krissituation har lyckats med större fysiska och psykiska prestationer än det här spekulerade scenariot.
Citera
2013-08-01, 20:02
Medlem
ab12s avatar
Citat:
Han vill nog gärna ha kontroll över att kroppen blir ordentligt gömd. Sedan får han nog lita på att de andra kniper näbb.
Citera
2013-08-01, 20:04
Medlem
issusforlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurridutt
Jag vet inte om vi tänker på samma bild?

Jag kan överhuvudtaget inte få detta till en sko: https://anonfiles.com/file/5d9fbf512e931fedb8221eb96a4b153a

...men ibland måste någon rita in vad de ser, för att öppna ögonen på andra. Känner mig helt blind ibland. Kan inte heller se någon dragkedja som vissa pratat om

Jag tycker man kan urskilja en sko längst ner till vänster, samt en "truckerkeps" över denna sko. Sen tycker jag det ut som ännu en truckerkeps mer till höger i bild. Samma klassiska "nät"-överdel. Någon mer som är av samma uppfattning?
Citera
2013-08-01, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Är i naturen. Anser att det faktum att tröjorna inte brann skall antas bero på att de blivit blöta. Det regnade på lördagskvällen men slutade vid 11. Var och en som går i sly vet att man blir rejält blöt fram medan man kan vara ganska torr bak. Jag vill hävda att slyet har varit så tätt att de blev blöta upp till brösthöjd. Tex en granplantering med granar som inte riktigt ännu duger till julgranar eller liknande björksly eller som det oftast är blandat.

http://kartor.eniro.se/m/n7sXP

Vid denna parkeringsplatsen har jag ibland sett personer som har likheter med de nu häktade. Ibland har de haft hundar med sig.
Följer man vägen in här så finns på höger sida mycket sly/tät skog och många blöta marker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in