2013-08-01, 18:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vem-F
Någon på pekade att det regnade. Framsidan på kläder blir väl blötast? Osäker men.

Det slutade vid 11 enl. uppgift i tråden, då levde Id@
Citera
2013-08-01, 18:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mizzzan
Det är bara en del av sovsäcken, det ljusare blå är insidan och det mörka blanka utsidan. Hon ligger på sovsäcken och ena sidan sv undersidan viks upp.

Det tror jag också.
Citera
2013-08-01, 18:53
Medlem
ab12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beow
En av de mer tilltalande idéerna så här långt i tråden enligt mig (även om jag inte vill låsa för hårt till kräftdammen, som förresten ryktades vara tömd i åtm ett inlägg?). Och hur var det nu igen i nånstans i trådens början? Visst finns/fanns(?) ett inlägg där som beskrev 2 bilar som drog upp för Flo klev med ett j-a drag? Avfärdat, bekräftat eller varken eller?
Det finns ytterligare en liten damm en bit in i skogen om man går mot grusvägen som leder till DB:s hem. Frågan är bara hur långt man orkar bära/släpa en kropp, den väger väl minst 50 kilo. Jag vet själv hur det känns att gå med två slappa 25-kilossäckar, efter 100 meter är armarna ganska långa. En kropp kanske man kan bära över axlarna så det blir något lättare?
Citera
2013-08-01, 18:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Perception
En del är tre-sömnad med öppning på kort sidan, andra fyra-sömnad med öppning på långsidan och ev. ett par-tre knappar eller dragkjeda för stängning.

Citat:
Pluspoäng där igen för detaljsinne!

Men kan det vara så att den smalare fållen på fyndkudden motsvarar den öppna sidan av örngottet (alltså den sida där man pular in kudden)? Och att den smalare fållen är dold på jyskkudden pga att kudden där spänner ut örngottet, som samtidigt är vänd med den andra sidan åt kameran?

Jag skall säga vad jag tror eftersom jag sett det blå tygstycket i skogen.

Antingen har tiden utomhus gått hårt åt detta så det krympt här o var, eller så är det av allt att döma ett hemmasytt tygstycke av en inte allt för erfaren och/eller nykter kreatör.

Jag fick inte känslan av att det är köpt...ens på Jysk, men kan såklart ha fel.
Citera
2013-08-01, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ab12
Det finns ytterligare en liten damm en bit in i skogen om man går mot grusvägen som leder till DB:s hem. Frågan är bara hur långt man orkar bära/släpa en kropp, den väger väl minst 50 kilo. Jag vet själv hur det känns att gå med två slappa 25-kilossäckar, efter 100 meter är armarna ganska långa. En kropp kanske man kan bära över axlarna så det blir något lättare?

Förvisso sant. Men exempelvis en presenning i kombination med en regnvåt undervegetation i en flack terräng kan nog betyda hyfsat bra glid och därmed även ökad transportkapacitet i kg räknat.
Citera
2013-08-01, 19:03
Medlem
Kurridutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lozex
Det är en Misfits-logga överst, texten är en titel på en Misfits-låt, DB är ett stort fan av Misfits, möjligt att AJ är det också.

Man lever så länge man lär... Tack för info Jag lägger nu den långsökta idén på hyllan.
Citera
2013-08-01, 19:05
Medlem
ab12s avatar
Citat:
Förvisso sant. Men exempelvis en presenning i kombination med en regnvåt undervegetation i en flack terräng kan nog betyda hyfsat bra glid och därmed även ökad transportkapacitet i kg räknat.
Där har du en poäng. En sovsäck skulle också funka att släpa i, den kan man dessutom enkelt preparera med ett par stenar och dra igen.
Citera
2013-08-01, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap

Antingen har tiden utomhus gått hårt åt detta så det krympt här o var, eller så är det av allt att döma ett hemmasytt tygstycke av en inte allt för erfaren och/eller nykter kreatör.

Intressant reflektion. För få textilpinaler lär väl vara enklare att sy än just ett örngott...
Citera
2013-08-01, 19:11
Medlem
ModerEvas avatar
Har inte AJ ett polskt körkort? Kan väl knappast ha varit lagligt införskaffat. Kan han i så fall varit så dum att han hade detta på sig när han greps?
Senast redigerad av ModerEva 2013-08-01 kl. 19:14.
Citera
2013-08-01, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ab12
Där har du en poäng. En sovsäck skulle också funka att släpa i, den kan man dessutom enkelt preparera med ett par stenar och dra igen.

Ett veritabelt elände det där med glatta sovsäckar - när de är glatta även på insidan...
Citera
2013-08-01, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap

Det är i sig inte intressant vilken butik det är frågan om, utan vem som är ägare. Det är troligen köpt på Jysk. Jag har sådana som ser exakt så ut i sömmarna och de inköptes på Jysk för några år sedan.

Jag hyser stor beundran till de som lufsar runt i skogen och tar bilder.
Citera
2013-08-01, 19:18
Bannlyst
Citat:
Intressant reflektion. För få textilpinaler lär väl vara enklare att sy än just ett örngott...

Om det nu är ett örngott, och inte någon slags duk eller underlägg, utan öppning.
Men jag vet inte, eftersom jag inte rörde stycket när jag var på plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in