2013-07-30, 00:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Är det säkert att han behandlas som en vanlig kriminell nu när det finns internationell efterlysning och ambassaden ringde efter den polska polisen?

Om man får tro drdracula141
https://www.flashback.org/p44530209#p44530209
Citera
2013-07-30, 00:20
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Är mängden blod tillräckligt stor kan man konstatera att offret omöjligt kan vara i livet, men är blodet det enda som finns är det hart när omöjligt att bevisa mord.

Man får väl se till den samlade bilden. I det här fallet är kroppen undanskaffad och de inblandade tycks komma med olika berättelser till polisen.

Om Id@ skulle ha skadat sig i nån olycka och dött på plats, så är det ju fullkomligt idiotiskt att flytta henne. Det är en enkel match för rättsläkaren att avgöra vad som har orsakat skadan. (Om orsaken inte är en galen älg, förstås... Då är det bevisligen svårare.)
Citera
2013-07-30, 00:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Vad menas i artikeln med att misstankegraden skrivits ned. Det verkar på artikeln som om de är misstänkta för färre saker men det är väl inte misstankegrad... De där termena kan inte jag.

Att åklagaren kan bara bevisa en lägre grad av in blandning än från början, men det är normalt.

T.ex Om du slår ner någon börjar dom med Grov misshandel men det Kan sluta med misshandel för bevisen höll inte ändå men han kan han vara blind på ena ögat. Bättre än så kan jag inte förklara
Senast redigerad av Bejrut 2013-07-30 kl. 00:24.
Citera
2013-07-30, 00:22
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
– Det här är inte vanligt. Att någon som är efterlyst för ett grovt brott knallar in på hemlandets ambassad och säger "ta mig", säger 36-åringens advokat Tommy Nilsson.
Citat:
– Jag pratade med honom när han gick in på ambassaden, innan han gick in i huset. Då diskuterade vi möjligheterna om vad som kan hända. Men vi kom inte fram till så mycket, säger 36-åringens advokat Tommy Nilsson.
Citat:
36-åringen är fast besluten om att han kan bevisa sin oskuld. Att han varit utomlands är för att han varit på semester. Anledningen att han inte åkt raka vägen hem, är enligt Tommy Nilsson att han ville undvika att bli gripen under stor uppståndelse.

– Men det här är inte vanligt. Att någon som är efterlyst för ett grovt brott knallar in på hemlandets ambassad och säger "ta mig", säger Tommy Nilsson.
http://expressen.se/gt/36-aringen-har-gripits-av-den-polska-polisen/
Citera
2013-07-30, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av William.H.Grant
Kommentaren har AJ säkert gjort för att förvissa sig om DB's lojalitet samt för att påminna honom om vem som är hans härskare och välgörare!

Men är verkligen den skärmdumpen helt ny? Kommentaren syns ju inte på facebook nu i alla fall!

Det är bara DBs vänners vänner som kan se det. Han har för övrigt låst sida
Citera
2013-07-30, 00:26
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Eftersom han befanns i polen är polsk polis som handhar detta. Amabassaden är inte inblandad i de rättsliga ärendena.
Först blir det häkningsförhandling och sedan förhandling om ev. utvisning till Sverige.
Han kunde faktiskt lika gärna stövlat in på Ikea.
Juridiskt samma resultat, men kanske inte värdigt herrn.
Fint ska det vara
Citera
2013-07-30, 00:26
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Blodmängden är bevis för ATT hon dog, under förutsättning att det beläggs av rättsläkare mfl.

Men inte för HUR hon dog och orsakat av VEM.

I ett indiciefall kan det räcka för att fälla en GM, men då måste man kunna knyta detta mot en tidpunkt AJ var där. Jag tror att kedjan kan hålla om det finns telefontrafik mellan AJ/DB/FH, och de har synts på plats, ihop med mastning mm.
Indirekta indicier men som sammantaget inte ger utrymme för annan GM.

Det kan ju finnas spår efter GM i blodet?

Ok, jag vet att jag är optimist. Om Id@ inte hittas, så ska det bli intressant att se hur det här utvecklas.
Citera
2013-07-30, 00:28
Medlem
panzertaxs avatar
varför drar fanskapet till polen, är det bara för att verka än mer oskyldig.. "jag har semester".
Inte ett ord om ens bästa vänner i finkan, inte ett ord om I*a, bara fokus på att rentvå sig själv.

Även OM AJ hade varit oskyldig, så hade beteendet varit kopiöst patetiskt.
Citera
2013-07-30, 00:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
http://expressen.se/gt/36-aringen-har-gripits-av-den-polska-polisen/

Ja ser man på, advokaten tog sig lite vatten över huvudet och kunde inte redogöra för sin klient om vad som skulle hända, fastän det stod i tidningarna.
https://www.flashback.org/p44527398#p44527398

Kan man inte ställa lite högre krav på en försvarare, å andra sidan kan AJ gött ha honom.
Citera
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Eftersom han befanns i polen är polsk polis som handhar detta. Amabassaden är inte inblandad i de rättsliga ärendena.
Först blir det häkningsförhandling och sedan förhandling om ev. utvisning till Sverige.

Jo det är klart. Om du eller jag misshandlar en kille i Polen så får vi det inte lätt men nu är det ju inte riktigt så i detta fallet.

Jag tror att han behandlas lite bättre än den vanlige brottsling.

Hur länge dröjer det innan han får beträda svensk mark?
Citera
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Att åklagaren kan bara bevisa en lägre grad av in blandning än från början, men det är normalt.

T.ex Om du slår ner någon börjar dom med Grov misshandel men det Kan sluta med misshandel för bevisen höll inte ändå men han kan han vara blind på ena ögat. Bättre än så kan jag inte förklara

Ja, men artikeln raddade upp en massa brott och det verkade som brott fallit bort, eller kanske var det detta journalisten trodde. Har det inte hela tiden varit sannolika skäl. Kan det vara denna förvirring som gjorde att advokaten sa att han behövde läsa ttela för att veta vad som gäller???
Citera
2013-07-30, 00:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Det kan ju finnas spår efter GM i blodet?

Ok, jag vet att jag är optimist. Om Id@ inte hittas, så ska det bli intressant att se hur det här utvecklas.

Då har vi ett mycket intressant läge om AJ förnekar, vi håller tummarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in