2013-08-01, 18:25
Medlem
kirugumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Det finns sömnad på alla 4 sidor på fyndet väl ?
https://anonfiles.com/file/314469868c31034ae1c6ef8a1b913c72

Får det till 3 på din Jysklänk ?
Du verkar vara lite intresserad av örngottet.
Kan du ta en titt på det här som jag postade men som ingen noterar?

Bildgooglade TB. Det stora blå ser ut som en sovsäck, men det lilla blå under hennes arm?
Har bara mobil,svårt att förstora så man ser ordentligt.

https://anonfiles.com/file/7a3a8c254...40ab9799c7737f

Edit: Det lilla blå över kudden.
Citera
2013-08-01, 18:26
Medlem
Citat:

En del är tre-sömnad med öppning på kort sidan, andra fyra-sömnad med öppning på långsidan och ev. ett par-tre knappar eller dragkjeda för stängning.
Citera
2013-08-01, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chrillothekid
Kling å Klang visar ju inte prov på direkt proffsighet i detta fallet, precis som sina kollegor i Umeå som anhåller den ena efter den andra. Jag tror som de flesta andra att dom har rätt killar men att dom kommer gå fria då inga bevis finns som kan fälla dom. Polisen lär ju inte göra några fynd och den dagen Id* hittas, om hon nu gör det, lär inga dna eller bevis hittas.

Intressant å se fall herrarna likvideras när dom kommer ut om några veckor. Å så vill jag fortfarande veta fall man draggat älven!?

Mitt fel, menade inte Kling & Klang (i detta fall) som polis, utan de två enfaldiga två häktade medhjälparna, alltså AJ:s "Kling och Klang", "de rädda och korkade städarna". Ska tänka mig för kanske i fortsättningen, inte förutsätta att andra ser saker ur min synvinkel.
Citera
2013-08-01, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kirugumi
Du verkar vara lite intresserad av örngottet.
Kan du ta en titt på det här som jag postade men som ingen noterar?

Bildgooglade TB. Det stora blå ser ut som en sovsäck, men det lilla blå under hennes arm?
Har bara mobil,svårt att förstora så man ser ordentligt.

https://anonfiles.com/file/7a3a8c254...40ab9799c7737f

Edit: Det lilla blå över kudden.
Det är bara en del av sovsäcken, det ljusare blå är insidan och det mörka blanka utsidan. Hon ligger på sovsäcken och ena sidan sv undersidan viks upp.
Citera
2013-08-01, 18:30
Medlem
Citat:
Säkert så, men jag tror nog den svettigaste perioden för AJ ligger framför honom

Men helt ärlig så var frågan varför undre halvan inte brunnit, som verkar vara det som återstår.
Ingen svettas väl mer på magen än under arnarna ?

Någon på pekade att det regnade. Framsidan på kläder blir väl blötast? Osäker men.
Citera
2013-08-01, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Gården ovanför är en sommarstuga...

Ovanför vadå?
du menar den längst in på vägen?

han som bor där pratade jag med idag, han undrade om missing people skulle komma nu eftersom det var så mycket poliser där, han berättade också att han varit med när polisen kollade i dammen!!! frågade om det var dammen innanför viltstaketet men det var inte den. frågade om han sett något konstigt på vägen men det hade han inte.

Tycker det är konstigt att man bränner kläder på en återvändsgata / väg där man kör förbi en gård och några andra hus på vägen in, och så ligger det ett hus längst in på vägen.
någon borde ju sett eller hört bilen. är ju också ett grannsamverkans område såg jag på skylten.
Frågade han som bor längst in om man kan fortsätta på traktorvägen och komma ut nån annan stans men det sa han att det gick inte.
Citera
2013-08-01, 18:32
Medlem
Citat:

Pluspoäng där igen för detaljsinne!

Men kan det vara så att den smalare fållen på fyndkudden motsvarar den öppna sidan av örngottet (alltså den sida där man pular in kudden)? Och att den smalare fållen är dold på jyskkudden pga att kudden där spänner ut örngottet, som samtidigt är vänd med den andra sidan åt kameran?
Citera
2013-08-01, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dufina
Kan meddela från säker källa att det område som nu genomsöks av polis i Grästorp haft besök av polis från Lidköping redan den 15 juli. Efter en händelse i detta område kontaktades och kallades polis från Lidköping till platsen som då kort genomsöktes av två poliser. Med tanke på det pågående fallet i Trollhättan med Id* skulle ledningscentralen i Göteborg kontaktas för att se om det förelåg intresse hos dem att vidare undersöka området. Tydligen ansågs det inte intressant? Kanske något för Thord Haraldsson, chef för länskriminalpolisen, att svara på.

Du ser
Citera
2013-08-01, 18:34
Medlem
ab12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Tror att de har resursbrist. Dessutom är det åklagaren som leder förundersökningen nu och hon vill ha snabba bevis till målet. Jag var tydlig i mitt tips i helgen att Id* inte var där.
Har du rört dig något längs stigen/genom skogen mot kräftdammen? Det skulle ju kunna ha gått till så att endast AJ hade blodat ner sig, därför släpper de andra av honom med Id@ vid dammen för att dumpa henne på lämplig plats. Under tiden han gör detta, åker de andra och hämtar ytterligare en bil, bränner s40:n och möter upp AJ som knallat genom skogen/grusvägen mot DB:s hem. När de möts har de lite ombyte med sig och bränner upp de gamla kläderna på plats.
Senast redigerad av ab12 2013-08-01 kl. 18:36.
Citera
2013-08-01, 18:36
Medlem
kirugumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mizzzan
Det är bara en del av sovsäcken, det ljusare blå är insidan och det mörka blanka utsidan. Hon ligger på sovsäcken och ena sidan sv undersidan viks upp.
Tack!
Citera
2013-08-01, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sigint
Tycker det är konstigt att man bränner kläder på en återvändsgata / väg där man kör förbi en gård och några andra hus på vägen in, och så ligger det ett hus längst in på vägen.
någon borde ju sett eller hört bilen. är ju också ett grannsamverkans område såg jag på skylten.
Frågade han som bor längst in om man kan fortsätta på traktorvägen och komma ut nån annan stans men det sa han att det gick inte.

Nu känner jag tyvärr inte till området, och/eller vägar man kan ta sig dit, om nu platsen tillhör fallet så är väl inte en alltför lång teori att man känner till omgivningarna där sen innan, dvs. ex. DB som varit ute med hund eller grillat eller kollat vildsvin... Och i en skog måste man sig inte hålla sig på vägar.
Citera
2013-08-01, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ab12
Har du rört dig något längs stigen/genom skogen mot kräftdammen? Det skulle ju kunna ha gått till så att endast AJ hade blodat ner sig, därför släpper de andra av honom med Id@ vid dammen för att dumpa henne på lämplig plats. Under tiden han gör detta, åker de andra och hämtar ytterligare en bil, bränner s40:n och möter upp AJ som knallat genom skogen/grusvägen mot DB:s hem. När de möts har de lite ombyte med sig och bränner upp de gamla kläderna på plats.

En av de mer tilltalande idéerna så här långt i tråden enligt mig (även om jag inte vill låsa för hårt till kräftdammen, som förresten ryktades vara tömd i åtm ett inlägg?). Och hur var det nu igen i nånstans i trådens början? Visst finns/fanns(?) ett inlägg där som beskrev 2 bilar som drog upp för Flo klev med ett j-a drag? Avfärdat, bekräftat eller varken eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in