2013-08-01, 10:19
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icarus_gbg
Det är inte det jag heller förmedlar.

1) Fenometet fanns att beskåda för de som skrev *koranen.
2) Fenometen kunde inte vid den tiden förklaras som vi kan idag.
3) Fenomenet beskrevs som något gudomligt.
4) Beskrivningen är grundad i okunskap.
5) Okunskap är ofta det religion "täpper till"

Så vad är anledningen till ditt tidigare "fair is fair" i samband med omnämnandet av vattendelningsfrågan?

Att mytologin inte "visste bättre" före? Det är det ingen som läggar särskild vikt vid.

Eller att mytologi-misssionärerna insisterar på att anakronistisk kunskap fortfarande är aktuell och att detta kritiseras .... eller användas som motargument .... från ett ateistisk perspektiv?
Citera
2013-08-01, 10:20
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Det finns inte ett enda bevis för evolution.

Jo. Bara inget som DU kan förstå

Citat:
Nu pratar jag inte om mikroevolution utan vi pratar om att en art inte kan utvecklas till en annan art.

Jo det finns det.

Citat:
Att jag skiljer mig från mina föräldrar förstår jag och kan inte argumenteras men människan kommer aldrig någonsin att utvecklas till en annan art oavsett tid och rum eller miljö eller kalla det va du vill.

Jo. Om du tar en människa från 3 miljoner år in i framtiden och försöker para den med en människa av idag så kan du glömma att få fram fertil avkomma, om ens någon.

Citat:
Det finns inget som stödjer evolution mellan arterna.

Jo.

Citat:
http://evolutioninternational.net/se/index.php Bilda dig lite .

Den där hemsidan var ren skit. Så mycket fel så jag knappt vet var jag ska börja.
Citera
2013-08-01, 10:20
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Det är inte det jag heller förmedlar.

1) Fenometet fanns att beskåda för de som skrev *koranen.
2) Fenometen kunde inte vid den tiden förklaras som vi kan idag.
3) Fenomenet beskrevs som något gudomligt.
4) Beskrivningen är grundad i okunskap.
5) Okunskap är ofta det religion "täpper till"

Jag vet inte hur jag skall kunna göra det här tydligare för dig.

Edit*

Debatten om detta är ju dock att koranen är guds vetenskapsmanual där allt innehåll är ofelbart och direkt nedskrivet från Guds (eller Gabriels) ord, inte en människotext alls. Därför kan man inte säga att man hade ofullständig kunskap vid tiden.
Citera
2013-08-01, 10:21
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Nej det är inte omöjligt. Du har fantastiska mängder bevis för att vi utvecklats över tid. Evolutionen brukar vi kalla det.

Att våra ansiktet är symmetriska är inget bevis för att vi är skapta. För det första är våra ansikten och kroppar inte fullt symmetriska och du har flera hundra andra mutationer som gör att du skiljer dig ifrån dina föräldrar. Varför har gud skapat de allra flesta med ett ben kortare än det andra? Det hjälper inte. Det skadar ryggen. Hela argumentet "Titta så fint! Gud måste ha skapat det." kommer ifrån att "allt detta kan inte hänt över en natt". Nej, det är sant, det har hänt över miljarder år.

Varför vår hörsel är såpass bra eller dåliga (beror helt på vilket annat djur du jämför med) handlar om precis samma sak som vanligt - vi har anpassat oss. Och du har missuppfattat vad evolutionen är och vad den betyder. Evolution betyder förändring under lång tid. Emellan arter finns det "hybrider". Det finns fossil som visar dig precis det.

Varför inte ta bort faran? Skämtar du nu? Skall vi ta bort alla våra naturliga fiender? Borde inte det vara enklare för din gud att lösa lite snabbt och enkelt med en fingerknäppning?

Edit, Sen finns det många fina exempel på hur evolutionen tar oss framåt. Det finns t.ex. två gener som tillsammans gör att du så gott som blir immun mot HIV vilket vissa få personer lyckats få. Vårt DNA är intressant. Det mest intressanta är att, ifall din gud nu har programmerat oss alla, glömt bort 95% av koden. 5% är vad vi använder. Test har gjorts på möss och den med den fulla DNA-strängen (alltså med 95% skit-DNA) levde och uppförde sig precis likadant som den med 5%. Blåsfisken har däremot 100% nödvändig DNA. Han är inte så konsekvent din gud.

IP tror inte att hundar är släkt med vargar. Lycka till.
Citera
2013-08-01, 10:23
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Debatten om detta är ju dock att koranen är guds vetenskapsmanual där allt innehåll är ofelbart och direkt nedskrivet från Guds (eller Gabriels) ord, inte en människotext alls. Därför kan man inte säga att man hade ofullständig kunskap vid tiden.

Tackar. Detta förklarar kanske bättre min position och attityd omkring vattendelningsfrågan än vad jag själv framförde.
Citera
2013-08-01, 10:25
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Den där hemsidan var ren skit. Så mycket fel så jag knappt vet var jag ska börja.

Aj! Fick ont i hjärnan av att titta på den. Den här meningen (som jag hittade där) sammanfattar väl - i sak och meningsbyggnad - allt som står på sidan.

"Detta påstående representerar ett allvarligt logiskt inkonsekvens".
Citera
2013-08-01, 10:28
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
IP tror inte att hundar är släkt med vargar. Lycka till.

Och det är desutom tämligen irrelevant, för IPs 'gud' får inte mera god-of-gaps bevisutrymme om så hela evolutions-teorin skulle kollapse.

Det är en av dessa fixeringer pådyvlande teister har, att om bara dom kan misskreditera evolutions-teorin m.m. så blir 'gud' honki-dori.
Citera
2013-08-01, 10:31
Medlem
icarus_gbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Så vad är anledningen till ditt tidigare "fair is fair" i samband med omnämnandet av vattendelningsfrågan?

Att mytologin inte "visste bättre" före? Det är det ingen som läggar särskild vikt vid.

Eller att mytologi-misssionärerna insisterar på att anakronistisk kunskap fortfarande är aktuell och att detta kritiseras .... eller användas som motargument .... från ett ateistisk perspektiv?

Här -> Det finns ateister som felaktigt säger att fenomenet inte existerar. Det gör det vilket både du och jag vet.

Vad är det du debatterar? Vi är på samma sida! Jag börjar nästan tro att dina åsikter är sekundära mot att få uttrycka dem i skriven text. Jag debatterar hellre med meningsmotståndare från och med nu ifall du inte misstycker.
Citera
2013-08-01, 10:33
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Jag tycker barnaga är fel då det är något grundläggande motbjudande att en vuxen människa utnyttjar sin fysiska övermakt till att framkalla smärta hos en liten människa enkom som konsekvens för att dennes psykologiska mognad inte nått den vuxna personens förväntningar.

MEN. I det som beskrevs fanns eventuellt även andra övergrepp.

Även om det som beskrevs var en ögonblicksbild VET vi att det i den muslimska världen förekommer att Koranen är enda lärobok.

Är det rätt?

Du beskriver själv hur du genom din skolgång argumenterat emot evolution etc. Att argumentera emot förutsätter en viss kunskap... eller att man åtminstone fått veta att andra baserar sin uppfattning om hur världen fungerar på vetenskap och vetenskapliga metoder. INTE på religion. Tycker du att det är rätt - försvarar du de skolor där Koranen är ända lärobok?

Det andra vi VET är att det i flera muslimska länder förekommer att flickor inte får gå i skolan. Det både kan och bör kritiseras hårt.

SÅ den fysiska misshandeln är en sak - den psykiska i att berövas möjligheter att inhämta kunskap är minst lika förödande.

Du tycker att barnaga är fel för att vuxna utnyttjar sin makt. Visst får du tycka det och jag vill till att börja med säga att jag inte argumenterar för eller emot aga. Men bara för att du ska förstå hur komplicerat detta ämne är tänker jag argumentera mot dog angående detta.

Alltså tycker du att barnaga är fel för att vuxna nyttjar sin makt och position. Men vad är de vuxnas syfte med agandet? Är det för att uppfostra barnet eller skada barnet? Vad blir utgången av ett barn som alltid får som det vill när det skriker och gråter eller dylikt.
Citera
2013-08-01, 10:41
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Alltså tycker du att barnaga är fel för att vuxna nyttjar sin makt och position. Men vad är de vuxnas syfte med agandet? Är det för att uppfostra barnet eller skada barnet? Vad blir utgången av ett barn som alltid får som det vill när det skriker och gråter eller dylikt.

Och det menar du är det garanterade utfallet om man inte slår dem? Patetiskt.

Det finns andra sätt att uppfostra sitt barn som lär dem samma saker. Alltså är våld fullständigt onödigt och riskerar endast att skada. Socialt missanpassade retards quick-fix för att de inte kan hantera barnuppfostran på ett rationellt sätt.
Citera
2013-08-01, 10:45
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Vad är det för slags bevis du vill ha egentligen?

Det finns mängder av bevis för evolutionen. Ifall du inte anser att bevisen är tillräckliga blundar du medvetet för att förstå hur omvärlden egentligen fungerar. Vi har rester av DNA vilket visar på ifrån vilka arter vi utvecklats ifrån. Vi har fossil innan och efter samt mellanmodeller när vi tog steget ifrån sumpmarkerna mot fastmark. Vi har ofantligt många likheter med överbevisande många arter. Du har information om vilken grupp vi tillhör, https://en.wikipedia.org/wiki/Tetrapod, plus massvis av mer som talar för evolutionen. Att misstro evolutionen är att blunda för fakta. ALLT talar för att vi utvecklats och kommer fortsätta utvecklas. Det komiska är att samma människor, som du själv, tycker det låter mer rimligt att det finns en gud som hittat på allt och skapat oss ifrån absolut ingenting. Det är verkligen inte jag som behöver bilda mig.

Läste du ens det jag skicka? Verkar inte som det så jag kopierar och klistrar in just det där om DNA och protein eftersom du pratar så mycket om DNA.

Två grundläggande bevis som räckt till för att bringa Evolutionen omkull
1-En enda protein har helt demolerat evolutionsläran. Darwinisterna kan skriva hur många bedrägliga böcker som helst, sylt packade med formler, producera så många falska fossiler som de vill, göra så många demagogiska angrepp på vetenskapliga bevis för skapelsen som de vill, eller sätta affischer upp fulla av fantastiska bilder och presentera dessa som utställningar av evolutionen överallt, men inget av dessa kommer någonsin att ändra det faktum på deras grundläggande nederlag. Det beror på att darwinister inte har kunnat producera en enda förklaring till hur BARA ett protein kom till ATT VARA. Sannolikheten för ett protein, den mest grundläggande byggstenen i allt levande, kommer till stånd av sig själv, är noll, detta är eftersom det måste finnas VÄSENTLIGA proteiner för upp till 100 proteiner redan, i sekvens, i denna region bara för att ett protein ska bildas. Det finns ingen anledning att gå in på underbara detaljer i denna härligt komplexa struktur. Det faktum att ett protein inte kan bildas i avsaknad av andra proteiner har i sig tillräckligt med bevis att riva darwinismen. Men flykten av evolutionisternas erfarenhet i ansiktet av ett enda protein går ännu längre än så.

Dessutom:
- DNA är en förutsättning för ett enda protein för att bildas
- DNA kan inte bildas utan protein
- Protein kan inte formas utan DNA
- Protein kan inte bildas i avsaknad av protein
- Protein kan inte bildas i avsaknad av ett av de proteiner som tjänar vid tillverkning av proteiner
- Protein kan inte bildas utan ribosomer
- Protein kan inte formas utan RNA
- Protein kan inte formas utan ATP
- Protein kan inte formas utan mitokondrier som skall tillverka ATP
- Protein kan inte formas utan cellkärnan
- Protein kan inte formas utan cytoplasman
- Protein kan inte bildas i avsaknad av en enskild organell i cellen
- Och proteiner är nödvändiga för alla de organeller i cellen att existera och fungera
- Det finns inget protein utan dessa organeller.

Du eller rättare sagt dina forskare har inte ett enda bevis för att evolution har ägt rum. Nej det är inte fakta. Du har blivit hjärntvättad till att tro det. Inser du hur många bedrägerier som har avslöjats där forskarna själva lägger dit fossil och som sen gräver upp för att säga att de har bevis?

Försöken att leda evolutionen i bevis har kantats av bedrägerier och felaktigheter. Vi ser överst den normala och nederst den framodlade fyr-vingade bananflugan, som framförts som ett exempel på evolution och som 1995 belönades med ett Nobelpris. Men den kan inte flyga och förändringen har designats och odlats fram av genetiker och inte skett spontant via slumpmässig mutation plus naturligt urval.
På den övre bilden ses under vingarna två bihang (balansorganen), som är absolut nödvändiga för flygning. Den fyr-vingade har förlorat de viktiga balansorganen, men har istället två ytterligare vingar, som dock inte kan användas, eftersom de saknar muskler. I moderna biologiböcker nämns detta som exempel på evolution, utan att det påtalas att de är artificiellt framodlade och non-funktionella, har svårigheter att para sig och dör ut utanför laboratoriet. Detta har dock varit känt sedan 1950.

Bedrägeri: Kettlewells prickiga mal

Under den industriella nedsmutsningen i England från 1811-1890 hade antalet mörka kontra ljusa nattfjärilar ökat dramatiskt, oklart varför. Kettlewell rapporterade 1953 att han märkt ut lika många ljusa som mörka, placerat dem på trädstammar och infångat dem på natten. I nedsmutsade områden rapporterade han dubbelt så många infångade mörka och i renare områden dubbelt så många ljusa. Bilderna visar hur väl kamouflerade de mörka nattfjärilarna är mot nedsmutsade trädstammar och vice versa, vilket förmodas visa att dessa inte lika lätt blir fågelbyte. Detta var första gången man ansåg sig kunna studera evolutionen 'in action'. Men resultaten kunde svårligen upprepas och en mängd konstigheter i undersökningen upptäcktes i efterhand, t.ex. att nattfjärilar aldrig sätter sig på trädstammar utan högst upp i trädkronan, på undersidan av tvärgående grenar, där de blir kvar sovande och väl dolda under dygnets ljusa timmar. I flera senare undersökning har visats att det inte finns något samband mellan färgen på trädstammen och fördelningen mörka - ljusa nattfjärilar. Det har dessutom framkommit att man i mängder av undersökningar hade klistrat fast döda nattfjärilar eller fäst dem med knappnålar på trädstammarna, så även i en TV-dokumentär 1999. Kettlewell erkände senare att han känt till att nattfjärilarna satte sig högt upp i kronan och inte längst ner på stammen väl synliga för fåglarna. Slutsatsen, efter 45 år, måste bli att Kettlewell medvetet fuskade då han angav ganska rimliga och möjliga, men helt igenom påhittade siffror.

Bedrägeri: Piltdown Man
Evolutionsteorin hade förutspått att den "felande länken" mellan apa och människa skulle ha en stor hjärna samt en apliknande käke. Glädjen blev stor när amatörpaleontologen Charles Dawson samt Arthur Smith Woodward 1912 hittade flera fragment av sådan "felande länk". Det rörde sig om ett skallfragment och en underkäke som man rekonstruerade såsom visas på bilden. Detta fynd fick namnet Dawson Dawn Man eller Piltdown Man efter fynd platsen. I uppståndelsen kontrollerade ingen att det var från samma individ. Det var det inte, skulle det senare visa sig. Det upptäcktes dock först 40 år senare (1953) av Joseph Weiner m. fl. Skallfragmentet var från en modern människa och käken från en orangutang. Tänderna hade filats ner och benfragmenten behandlats kemiskt för att passa in som fossil. Detta var ett uppenbart fusk. Det ligger en stor ära i att bevisa evolutionsteorin och eftersom den ändå "är sann" gör det inte så mycket om man fabricerar bevisen. Det är intressant att se hur lättlurade vetenskapsmännen är. De bara ser vad de vill se eller förväntas se.

Kristendomen och Islam har varnat för denna era vi befinner oss i. Arma människor som avvisar Gud och tror på bedrägerier. De fyller buken med eld.
Citera
2013-08-01, 10:46
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Vad är det du debatterar? Vi är på samma sida! Jag börjar nästan tro att dina åsikter är sekundära mot att få uttrycka dem i skriven text. Jag debatterar hellre med meningsmotståndare från och med nu ifall du inte misstycker.

Detta:

Citat:

Det enda du uppnår genom din "fair is fair" är att röra till det i den enkla version av vattendelningsfrågan som IP MÖJLIGEN kan lära sig behärska.

Som du säkert har bemärkt är hans förståelse av vetenskap och filosofi synnerligen begränsat och hans selektiva debattform mycket ohederlig, så fair-is-fair kommer bara till att förvirra vattendelningsfrågan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in