2013-07-31, 19:10
Medlem
redbullzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mephedron
En vecka? Ja det köper jag.
Men att, som någon här påstod, kunna käka lyrica och sen sluta cold turkey i FYRA JÄVLA VECKOR utan att känna något alls, det är ren BS enligt mig.
Har faktiskt läst om flera som haft så. Det är väldigt varierat från person till person hur man upplever avtändningen.

Ett av dom omtalade extraliven. Tro mig det kommer inte funka andra gånger om dom väljer att äta på samma sätt igen. Själv haft ett par sånna "extraliv" på både Tramadol och Lyrica. Som tur har jag aldrig testat gränserna och bara valt att köra en vecka som längst även om jag inte kände at i början.
Citera
2013-07-31, 20:15
Medlem
Fyfan vad jag älskar lyrica <3 Varför mår man så jävla bra på lyrican? Släpps alla dopaminer ut eller något?

Uppskattar svar!

Mvh
Citera
2013-07-31, 21:16
Medlem
This_is_me_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B4ne
Fyfan vad jag älskar lyrica <3 Varför mår man så jävla bra på lyrican? Släpps alla dopaminer ut eller något?

Uppskattar svar!

Mvh

Det minskar frisättningen av glutamat. Hyperaktiviteten i nervcellerna mellan kalciumkanalerna i det centrala nervsystemet minskar. Sedan är det inte omöjligt att aktiviteten i dopamin och serotoninreceptorerna ökar.
Citera
2013-07-31, 23:58
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av This_is_me_
Det minskar frisättningen av glutamat. Hyperaktiviteten i nervcellerna mellan kalciumkanalerna i det centrala nervsystemet minskar. Sedan är det inte omöjligt att aktiviteten i dopamin och serotoninreceptorerna ökar.
Så man kan byta ut benso mot lyrica/gabapentin den värsta tiden i början och sen kliva av gaba/lyrica?
Citera
2013-08-01, 08:23
Medlem
This_is_me_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Så man kan byta ut benso mot lyrica/gabapentin den värsta tiden i början och sen kliva av gaba/lyrica?

Förstår inte riktigt vad du menar. Men vissa påstår att lyrica kan användas med fördel när man ska sluta äta benso.
Problemet är väl att lyrica skapar ett kraftigt, psykiskt, såväl som fysiskt beroende.

Vissa beskriver att abstinensen är svårare på lyrica än bensodiazepiner. Detta är nog enligt mig individuellt.
Citera
2013-08-01, 09:35
Medlem
Pixalots avatar
Efter att ha ätit en hel del lyrica den senaste tiden märkte jag nyss att jag för första gången fick AT. Hur länge jag brukat minns jag inte riktigt men handlar om ett par dagar då & då....
Men alltså att byta ut lyrican mot benso, (temesta/ikto mina favvisar) skulle då alltså inte få min lyrica tolerans att gå ner utan snarare öka?
Flummar just nu på runt 900~mg när jag tar lyrica, men om jag nu har ett avbrott med lite benso istället kan jag alltså räkna med att behöva ta 900mg lyrica nästa gång jag väl ska ta de igen (dvs) om ca 1 veckas tid.
Ska dock försöka att inte ta benso varje dag.. Men de e lättare sagt än gjort.

Har ni några andra förslag på vad jag skulle kunna byta ut istället för benso/lyrica? Tram?

Ja! Jag är hooked förtillfället, livet suger, jobbet är på högvarv & är inte alls bekväm med mig själv.
Bättre blir de inte av mina kassa jävla psykologer som skriver ut skit medicin så som citalopram mirtazapin fluoxetin cymbalta venlafaxin & voxra. Alla gör mig irriterad & arg eller absolut ingenting.
Citera
2013-08-01, 10:17
Medlem
redbullzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pixalot
Efter att ha ätit en hel del lyrica den senaste tiden märkte jag nyss att jag för första gången fick AT. Hur länge jag brukat minns jag inte riktigt men handlar om ett par dagar då & då....
Men alltså att byta ut lyrican mot benso, (temesta/ikto mina favvisar) skulle då alltså inte få min lyrica tolerans att gå ner utan snarare öka?
Flummar just nu på runt 900~mg när jag tar lyrica, men om jag nu har ett avbrott med lite benso istället kan jag alltså räkna med att behöva ta 900mg lyrica nästa gång jag väl ska ta de igen (dvs) om ca 1 veckas tid.
Ska dock försöka att inte ta benso varje dag.. Men de e lättare sagt än gjort.

Har ni några andra förslag på vad jag skulle kunna byta ut istället för benso/lyrica? Tram?

Ja! Jag är hooked förtillfället, livet suger, jobbet är på högvarv & är inte alls bekväm med mig själv.
Bättre blir de inte av mina kassa jävla psykologer som skriver ut skit medicin så som citalopram mirtazapin fluoxetin cymbalta venlafaxin & voxra. Alla gör mig irriterad & arg eller absolut ingenting.
GHB eller Tramadol är liknande vardagsdroger, inget jag skulle rekommendera att börja bruka dagligt däremot.

Angående uppehåll på en vecka så kommer det nog bli tufft för dig. Lyckas du så kommer du inte behöva mer än 300mg för att känna ett skönt rus. Toleransen både stiger och sjunker väldigt fort på Lyrica. 3-4 dagar utan och toleransen är nere på noll igen.

mvh
Citera
2013-08-01, 10:39
Medlem
Pixalots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redbullz
GHB eller Tramadol är liknande vardagsdroger, inget jag skulle rekommendera att börja bruka dagligt däremot.

Angående uppehåll på en vecka så kommer det nog bli tufft för dig. Lyckas du så kommer du inte behöva mer än 300mg för att känna ett skönt rus. Toleransen både stiger och sjunker väldigt fort på Lyrica. 3-4 dagar utan och toleransen är nere på noll igen.

mvh

Ja jo, jag vet att toleransen sjunker fort. 300mg har jag ALDRIG känt nånting på. Minst 450 har jag för mig. Men men. Poängen är att undertiden jag har uppehåll från lyrican så äter jag benso. Så de borde väl säga att toleransen inte sjunker om skiten nu är kortolerant mellan vart annat benso & lyrica alltså.
Tack för svaret btw.
Citera
2013-08-01, 17:46
Medlem
GonerStoners avatar
Måste fråga, hur är det om man käkar lyrica 2 dagar i rad? Ungefär 600mg igår och 800mg idag.
Får man någon nämnvärd avtändning? Första gången jag testar lyrica också.

MVH.
Citera
2013-08-01, 17:47
Medlem
Stilnoctpeniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GonerStoner
Måste fråga, hur är det om man käkar lyrica 2 dagar i rad? Ungefär 600mg igår och 800mg idag.

MVH.

Nej ingen avtändning av det får iaf inte jag av det lilla.
Citera
2013-08-01, 19:14
Medlem
This_is_me_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GonerStoner

MVH.

Som förra inlägget beskriver kommer du inte få någon avtändning på två dagars intag av lyrica.
Citera
2013-08-01, 19:46
Medlem
Risplockarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av This_is_me_
Har det kommit en efterträdare, eller förstår jag dig fel?

Lite sent svar, men han syftar nog på 4-Methylpregabalin (http://en.wikipedia.org/wiki/4-Methylpregabalin)

"4-methylpregabalin, was both 4x higher in binding affinity to α2δ channels than pregabalin, and also retained similar affinity for the system L transporter."

Väldigt intresserad av den här. Betyder det citerade att den är 4 gånger så stark som lyrica?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in