2013-07-28, 01:06
Medlem
KITTENMITTONSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mephedron
Jag är väl inte så dum att jag berättar för läkaren att jag fått ep, då klipper han ju receptet.skälet till att jag fick ep från början var ju att jag inte tagit dem enligt hans föreslrivning.
Sen tar jag dom inte dagligen utan med två dygns mellanrum.
Två dars mellanrum spelar ingen roll fattar du väl? Du kommer ändå få en överjävlig AT om du nu någon gång skulle gå av dem... Är det inte bättre att du käkar benso (t.ex Ikto om du vill ha nåt mot EP) när du har fått FEMTIO jävla EP-anfall?! Fan tänk lite, är det verkligen värt att du riskerar ditt liv för dessa djävulska piller? Hoppas innerligt att du inte kör bil...

Förresten när nämde jag att du skulle berätta det för läkaren? Du kan ju säga något annat om du vill trappa ned, t.ex att de inte fungerar bra för ångest längre... Eller trappa ned på egen hand.
Citera
2013-07-28, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KITTENMITTONS
Det är bra det. Men bara för att du klarat dig hittills på dina EP-anfall är det ingen garanti att du inte dör nästa gång. Sjukt att läkarna inte klippt dom från dig när du fått så många, det är ju fullkomligt livsfarligt, hjärtat kan stanna, man kan bita sönder tungan, falla så man krossar skallen osv osv. Bättre att du käkar benso då!

Sedan att du inte fått någon AT är inget konstigt om du bara hade uppehåll i 3 veckor, tog 4 veckor innan jag fick min AT. Och då hade jag käkat mellan 300mg-1.5g om dagen i ca 3 månader, värsta ATn jag har varit med om och jag har fått opiat-AT och även benso-AT (gick på Ikto varje dag i närmre ett halvår och sluta CT). Om du någon gång skulle bli av med dem så tror jag att du kommer ta livet av dig såvidare inte läkaren har 100% koll på hur man trappar ned.

Menar du att det tog 4 veckor från att du slutade ta innan du fick at? Kanske missförståt men det låter helt sjukt ju, när jag slutade med lyrica efter 2 månader så kom atn efter 2 dagar bara och stegrade varje dag i nästan 2 veckor sedan blev det mildare men skiten sitter fortfarande i lite.
Citera
2013-07-28, 02:14
Medlem
mephedrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KITTENMITTONS
Två dars mellanrum spelar ingen roll fattar du väl? Du kommer ändå få en överjävlig AT om du nu någon gång skulle gå av dem... Är det inte bättre att du käkar benso (t.ex Ikto om du vill ha nåt mot EP) när du har fått FEMTIO jävla EP-anfall?! Fan tänk lite, är det verkligen värt att du riskerar ditt liv för dessa djävulska piller? Hoppas innerligt att du inte kör bil...

Förresten när nämde jag att du skulle berätta det för läkaren? Du kan ju säga något annat om du vill trappa ned, t.ex att de inte fungerar bra för ångest längre... Eller trappa ned på egen hand.

Ok, ska vi slå vad? Jag är utan lyrica två månader. Du kan få sitta bredvid mig hela tiden och bevaka mig. Om jag inte fått nån AT, då har jag rätt. Annars har du rätt. Skicka pm!
En kapsel (300 mg, aldrig mer) med TVÅ dygns mellanrum ÄR en liten dos och det tror jag de flesta håller med om. Och överskrider jag inte den, får jag inte heller ep.
Jag kanske glömde tillägga det men det är över ett år sedan jag fick ett anfall sist.
Och nej jag kör inte bil, och det gjorde jag inte ens innan jag började med lyrica.
Jag sitter hemma och är deprimerad mestadels på dagarna, och läser. Ibland måste man ju gå och handla och andra ärenden men försöker träffa människor så lite det bara går så ingen annan lider av mina anfall (som jag dessutom inte ens längre har).
Benso fungerar inte överhuvudtaget på samma sätt, lyrica är det enda som fungerar för Mig iaf mot social fobi. Dessutom, vill inte min läkare skriva ut benso eftersom det är "narkotika, men lyrica är ju lagligt".
Det gör de väldigt sällan på daglig basis till unga personer.

Citat:
Ursprungligen postat av Kartolf
Menar du att det tog 4 veckor från att du slutade ta innan du fick at? Kanske missförståt men det låter helt sjukt ju, när jag slutade med lyrica efter 2 månader så kom atn efter 2 dagar bara och stegrade varje dag i nästan 2 veckor sedan blev det mildare men skiten sitter fortfarande i lite.

Nej jag tror inte heller på det. Känner minst tio personer som varit fysiskt beroende av lyrica, vissa under många års tid, och samtliga fick sin abstinens inom en vecka (oftast mindre än en halv!) efter de slutat.
Citera
2013-07-28, 09:02
Medlem
This_is_me_s avatar
Herregud, vilket liv det var i denna tråd då. Att man blir fysiskt beroende av lyrica är ett faktum. Hur länge det tar att utveckla ett beroende är ju såklart individuellt.
Citera
2013-07-28, 19:36
Medlem
200kgs avatar
Jag har käkat Lyrica jävligt mycket men jag tar alltid uppehåll för att få en svängig och skön effekt.
I förrgår tog jag ca 900mg och igår tog jag 900mg också och då drack jag nån bärs och rökte en holk och då fick jag en jävla helikopterkick asså, gick in i väggar o grejer.
Idag har jag tagit 1800mg så jag har tagit en ganska hög dos och blandat med mycket koffein.
Undrar om det finns någon boost till Lyrica förutom alkohol och röka? Har ej tillgång till det just nu.

Edit:
Skrapade ihop lite mynt och fick precis råd med en 50cl folköl 3.5%. Svepte den fort i hopp om en god boost och kort därpå kände jag hur det börjadef svänga på bra. Boosta inte kaffe?
Senast redigerad av 200kg 2013-07-28 kl. 20:33.
Citera
2013-07-28, 20:42
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 200kg
Jag har käkat Lyrica jävligt mycket men jag tar alltid uppehåll för att få en svängig och skön effekt.
I förrgår tog jag ca 900mg och igår tog jag 900mg också och då drack jag nån bärs och rökte en holk och då fick jag en jävla helikopterkick asså, gick in i väggar o grejer.
Idag har jag tagit 1800mg så jag har tagit en ganska hög dos och blandat med mycket koffein.
Undrar om det finns någon boost till Lyrica förutom alkohol och röka? Har ej tillgång till det just nu.

Edit:
Skrapade ihop lite mynt och fick precis råd med en 50cl folköl 3.5%. Svepte den fort i hopp om en god boost och kort därpå kände jag hur det börjadef svänga på bra. Boosta inte kaffe?
Kaffe boostar Lyrica ja. Har du hög tolerans eftersom du har tagit så mycket?
Citera
2013-07-29, 09:19
Medlem
This_is_me_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone..
Kaffe boostar Lyrica ja. Har du hög tolerans eftersom du har tagit så mycket?

Vissa vill, som jag förstått det, slänga i sig höga doser utan någon tolerans för att bli så "snurriga" som är möjligt.

Risken med detta är att kramprisken ökar.
Citera
2013-07-31, 14:02
Medlem
redbullzs avatar
600mg Lyrica, 2 dagar i rad. Detta gjorde att jag inte kunnat äta mer än müsli, fil och lite chips dom följande 3 dagarna.

Fan vad underbart det var i början när man inte fick minsta tecken på avtändning trots att man slängde i sig runt grammet/dagen i en veckas tid.

Till er sommarknarkare: var försiktiga!
Lyrica är piss att ta sig ur, blir max en gång i veckan för mig från och med nu.

Citat:
Ursprungligen postat av mephedron
Ok, ska vi slå vad? Jag är utan lyrica två månader. Du kan få sitta bredvid mig hela tiden och bevaka mig. Om jag inte fått nån AT, då har jag rätt. Annars har du rätt.

I början var det för mig så med. Kunde käka en vecka utan AT.
Blev inte heller bakfull när jag krökade i början när man experiminterade med alkohol.

3-4 dagar är rätt längd tid att vänta om du vill undvika beroende och kunna ta sporadiskt.
Senast redigerad av redbullz 2013-07-31 kl. 14:11.
Citera
2013-07-31, 15:33
Medlem
Yohomies avatar
edit
Citera
2013-07-31, 16:00
Medlem
T-L-Ks avatar
Någon annan som behövt ta blodprov innan dom fått lyrica utskrivet?
Jag ska göra det imorgon tydligen och undrar varför dom har tänkt ta blodprov?
Citera
2013-07-31, 16:02
Bannlyst
Senast jag var i kontakt med Lyrica så var det en tjej i mitt badrum som karvade upp halva armen in till benet för det kliade så skönt, kändes lite sådär nasty. Nu har hon ofc borderline men ändå.
Citera
2013-07-31, 18:45
Medlem
mephedrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redbullz
600mg Lyrica, 2 dagar i rad. Detta gjorde att jag inte kunnat äta mer än müsli, fil och lite chips dom följande 3 dagarna.

Fan vad underbart det var i början när man inte fick minsta tecken på avtändning trots att man slängde i sig runt grammet/dagen i en veckas tid.

Till er sommarknarkare: var försiktiga!
Lyrica är piss att ta sig ur, blir max en gång i veckan för mig från och med nu.

I början var det för mig så med. Kunde käka en vecka utan AT.
Blev inte heller bakfull när jag krökade i början när man experiminterade med alkohol.

3-4 dagar är rätt längd tid att vänta om du vill undvika beroende och kunna ta sporadiskt.

En vecka? Ja det köper jag.
Men att, som någon här påstod, kunna käka lyrica och sen sluta cold turkey i FYRA JÄVLA VECKOR utan att känna något alls, det är ren BS enligt mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in