2013-07-31, 12:47
Medlem
MeTaLRubEuSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvanligtSuspekt
Det mest värda som jag gjorde på Emmaboda var att gräva ner en 10l-hink under marken. Alltså runt en ett halvmeter djupt hål så att hela hinken var under marken. Sedan fyllde jag den med vatten och sen i med ölburkarna. Ölen var riktigt kall och god oavsett om det var mitt på dagen.

Haha det där låter ju klockrent! Men blev det inte bekymmer när du hela tiden skulle täppa igen hålet efter varje gång du skulle plocka upp mer dricka?
Citera
2013-07-31, 12:53
Medlem
NeverArounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeTaLRubEuS
Haha det där låter ju klockrent! Men blev det inte bekymmer när du hela tiden skulle täppa igen hålet efter varje gång du skulle plocka upp mer dricka?
Rätt säker på att han menar att kanten på hinken var i höjd med marken. Så att det blev som en hink inbyggd i marken.
Citera
2013-07-31, 12:55
Medlem
Bostadsbrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvanligtSuspekt
Det mest värda som jag gjorde på Emmaboda var att gräva ner en 10l-hink under marken. Alltså runt en ett halvmeter djupt hål så att hela hinken var under marken. Sedan fyllde jag den med vatten och sen i med ölburkarna. Ölen var riktigt kall och god oavsett om det var mitt på dagen.
Hur och med vad grävde du groppen? Måste ju tagit ett jäkla tag om du bara hade en liten planteringsspade? Samt var hade du ditt camp? I skogen var det så jäkla stenigt, hade ju aldrig gått
Senast redigerad av Bostadsbrist 2013-07-31 kl. 13:04.
Citera
2013-07-31, 15:05
Medlem
Milky.Bongs avatar
Kom på en sak när jag satt och diskuterade med min granne om Pink Floyd - att vi måste få dit The Flaming Lips!!! Hade varit hur jävla fett som helst. Om vi nu inte kan få Pink Floyd att slås samman igen samt få Syd och Rick att återuppstå så att säga, för det hade ju slagit allt, hehe
Citera
2013-07-31, 15:19
Medlem
tvantenns avatar
Fan vad härligt att börja tagga redan nu! Livet här hemma är ju inte mycket att hänga i granen. Livet på festival däremot är ju helt underbart, och emmaboda vet hur det ska gå till!
Ser fram emot att träffa er nästa år igen!

Några bandönskningar jag kommer på såhär direkt att jag vill ha till nästa år är:
Timbuktu & Damn - Lyckas alltid missa honom på festivaler, något som inte skulle ske på Emmaboda.
Teddybears - Vore en trevlig bokning.
Major Lazer - Såg dem på Popaganda förra året, lite malplacerat. Hade varit en riktig grym bokning till Emmaboda.
Dunderpatrullen - Har endel sköna låtar, vore kul att se!
Crookers - Har väl spelat där förr, vad jag vet? Vore en grym bokning.
2ManyDJs - Lyckas även missa dem varje gång när de är bokade till en festival jag besöker.
Fever Ray - The Knife lär inte fortsätta turnéra nästa år. Så en bokning av Fever Ray vore enligt mig riktigt trevligt!
Henrik Berggren - Boka honom, för helvete!
Andreas Grega - Alltid lyckats missa honom också. Vill verkligen se honom och det vore en perfekt 15:00 spelning i skogen!
Citera
2013-07-31, 15:49
Medlem
TintinoDbambinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BilboBu
Haha personligen tycker jag Sthlms uteliv är ett skämt och det har jag tyckt redan innan jag ens försökte hitta roliga ställen att gå på. För det första är attityden fel och det förstör allt! Visst kan man vara ett skönt gäng som går och dansar och har skit kul, men faktum är att de folk man oftast vistas kring är skit tråkiga, gråa och bittra (extremt generaliserande)

Det är så jobbigt men ändå underbart att Emmaboda festivalen typ är det härligaste i mitt liv för inget kan slå det, samtidigt är det jävligt konstigt då det "bara" är en festival och jag gör så mycket annat skojj. Hoppas faktist att inget petar av den tronen på några år
Stockholms uteliv såsom; Stureplan och ställen i city är verkligen värdelöst, det håller jag med om.
Men i Stockholm arrangeras mycket enstaka techno/hardstyle/underground/tillfälliga klubbar/(svartklubbar) som drar upp utelivet en del. Men i det stora hela kan inte utelivet konkurrera ut festival eller t ex. Prags uteliv någonstans.
Citera
2013-07-31, 16:32
Medlem
Shineondudes avatar
Asså, det borde inte vara lagligt att redan nu vara så taggad inför 2014s Emmaboda Vill bara tillbaka igen, så himlans hårt!

Nästa år vill mitt poparhjärta få lite värme, så hoppas på:
Kite
Naima train
Gnucci
Woodkid
M83
Mew
Alice in Videoland

Dessutom lovar jag och svär att faktiskt hänga lite i vårt camp, istället för att bara springa runt och försöka hinna träffa alla på hela campingen. För det går liksom inte ^^ (Så förlåt fina Tvantenn)

Tagga!
Citera
2013-07-31, 16:48
Medlem
tvantenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shineondude
Asså, det borde inte vara lagligt att redan nu vara så taggad inför 2014s Emmaboda Vill bara tillbaka igen, så himlans hårt!

Nästa år vill mitt poparhjärta få lite värme, så hoppas på:
Kite
Naima train
Gnucci
Woodkid
M83
Mew
Alice in Videoland

Dessutom lovar jag och svär att faktiskt hänga lite i vårt camp, istället för att bara springa runt och försöka hinna träffa alla på hela campingen. För det går liksom inte ^^ (Så förlåt fina Tvantenn)

Tagga!
Åh, fan vad fint det vore med Mew på skogen 02.00! Likaså med M83!

Haha, äsch.. Det blir så, men ja. Det är klart att man gärna hade umgåtts mer med dig de två dagarna du faktiskt var där!

----
Kom på en till bokning jag gärna ser nästa år. Jag vill fan ha en reunion av Las Palmas!
Senast redigerad av tvantenn 2013-07-31 kl. 16:51.
Citera
2013-07-31, 19:09
Medlem
Citat:
Åh, fan vad fint det vore med Mew på skogen 02.00! Likaså med M83!

Haha, äsch.. Det blir så, men ja. Det är klart att man gärna hade umgåtts mer med dig de två dagarna du faktiskt var där!

----
Kom på en till bokning jag gärna ser nästa år. Jag vill fan ha en reunion av Las Palmas!

En återförening av Las Palmas skulle vara fantastiskt! En av mina bättre stunder från Emmaboda det här året var nog när Simon G körde missbruk beivras på far & sons spelning. Så lite Las Palmas skulle inte sitta fel.

Det var även någon tidigare som nämnde Die Antwoord. Håller starkt med, tror de skulle passa perfekt på emmaboda!

Väl mött!
Citera
2013-07-31, 19:38
Medlem
plastartiklars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvantenn
Fan vad härligt att börja tagga redan nu! Livet här hemma är ju inte mycket att hänga i granen. Livet på festival däremot är ju helt underbart, och emmaboda vet hur det ska gå till!
Ser fram emot att träffa er nästa år igen!

Några bandönskningar jag kommer på såhär direkt att jag vill ha till nästa år är:
Timbuktu & Damn - Lyckas alltid missa honom på festivaler, något som inte skulle ske på Emmaboda.
Teddybears - Vore en trevlig bokning.
Major Lazer - Såg dem på Popaganda förra året, lite malplacerat. Hade varit en riktig grym bokning till Emmaboda.
Dunderpatrullen - Har endel sköna låtar, vore kul att se!
Crookers - Har väl spelat där förr, vad jag vet? Vore en grym bokning.
2ManyDJs - Lyckas även missa dem varje gång när de är bokade till en festival jag besöker.
Fever Ray - The Knife lär inte fortsätta turnéra nästa år. Så en bokning av Fever Ray vore enligt mig riktigt trevligt!
Henrik Berggren - Boka honom, för helvete!
Andreas Grega - Alltid lyckats missa honom också. Vill verkligen se honom och det vore en perfekt 15:00 spelning i skogen!

Åh vad fint det vore att se alla dom! Och Anton Kristansson och Little Jinder.. Och Hellström
Citera
2013-07-31, 20:20
Medlem
Lust.o.Lyckas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThExanor
Sen en uppmaning till folket, mer E!, till bättre priser förstås:v

Eller så gör du det själv:

Citat:
Fixa Bitcoin valuta

Ladda hem Tor bundle

Leta upp deepweb/darknet/onion adress till SilkRoad

Leta upp inhemska ÅF

Låt dem posta till dina mor/farföräldrars adress (kan ju använda din egen, beror på hur paranoid du är)

????

EUFORI
100 % bensäkert! Du åker inte dit
Citera
2013-07-31, 20:42
Medlem
tvantenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popensmussolinis
En återförening av Las Palmas skulle vara fantastiskt! En av mina bättre stunder från Emmaboda det här året var nog när Simon G körde missbruk beivras på far & sons spelning. Så lite Las Palmas skulle inte sitta fel.

Det var även någon tidigare som nämnde Die Antwoord. Håller starkt med, tror de skulle passa perfekt på emmaboda!

Väl mött!
Det vore riktigt trevligt! Blev jävligt glad när de körde Missbruk Beivras, då vi hade spelat den i campet minst 10 gånger om dagen och även sjungit den där vi bytt ut textraderna i refrängen, så det blev ett litet internskämt i vårat camp! Så ja, den bokningen är väldigt välkommen!
Citat:
Ursprungligen postat av plastartiklar
Åh vad fint det vore att se alla dom! Och Anton Kristansson och Little Jinder.. Och Hellström
Ja, det vore det verkligen. Dock kommer vi nog aldrig få se Håkan på Emmaboda igen. Han är alldeles för stor och folkkär (hatad av många också, såklart) och passar väl inte riktigt in, tyvärr. Men viss vore det sjukt underbart!

Hade ju gärna även sett Mange Hellberg på Emmaboda nästa år. Riktigt skön snubbe!
Näääk & Nimo känns väl annars som en väldigt trolig bokning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in