2013-07-29, 22:24
Medlem
OvanligtSuspekts avatar
Det mest värda som jag gjorde på Emmaboda var att gräva ner en 10l-hink under marken. Alltså runt en ett halvmeter djupt hål så att hela hinken var under marken. Sedan fyllde jag den med vatten och sen i med ölburkarna. Ölen var riktigt kall och god oavsett om det var mitt på dagen.
Citera
2013-07-29, 22:45
Medlem
Imperishables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggesaliv
De har ju sagt att de ska byta musikinriktning nästa år! Skulle köra elektrostuket i tre år sen byter de!
Åt vilket stuk tror ni de kommer byta? Jag hoppas fan att de kör indie igen!

Har du nån källa på detta? Har bara sett kryptiska Facebook-posts om "Emmaboda 3.0" men det tolkade folk som att det skulle bli ny inriktning i år och så blev det ju inte.
Citera
2013-07-29, 23:08
Medlem
Christer-Pettsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qinky
Ja har förstått att hardstyle är en favvo. Men det störde mig inte mer än att ett granncamp spelade hardstyle högt som fan en natt nar jag hade feber haha. Blev rätt sne.

Jag måste bara haft otur när det gäller godis. Fick köpa av en snubbe som sålde en av sina egna knappar han hade tänkt droppa.

Vart låg camp flum? Var i skogen en natt och folk sa att det fanns att köpa. Jag hade väl bara otur/ gillar inte att fråga efter knark som en fjortis utanför systemet.

Du hade nog bara otur. Så vitt jag vet så tog MDMA:t alldrig slut ^^
Citera
2013-07-29, 23:21
Medlem
Bostadsbrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imperishable
Har du nån källa på detta? Har bara sett kryptiska Facebook-posts om "Emmaboda 3.0" men det tolkade folk som att det skulle bli ny inriktning i år och så blev det ju inte.
Jaa, 3.0 skulle börja med årets emmaboda. Antingen så är det väldigt otydligt vad det innebar eller så har de skjutit upp det.

Jag tror inte de tar bort elekrotemat när de satsat på kojan och all ljusutrustning. Det är ju ett succékoncept!

De har ju också fått tillåtelse att spela till 11 på morgonen, så kojan kommer bli ännu mer maxxad!
Senast redigerad av Bostadsbrist 2013-07-29 kl. 23:28.
Citera
2013-07-29, 23:30
Medlem
plastartiklars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bostadsbrist
Jaa, 3.0 skulle börja med årets emmaboda. Antingen så är det väldigt otydligt vad det innebar eller så har de skjutit upp det.

Jag tror inte de tar bort elekrotemat när de satsat på kojan och all ljusutrustning. Det är ju ett succékoncept!

Nej det skulle faktiskt vara jättekonstigt att göra om allt nu då de som sagt satsade mer på det som folk bönat, bett och tjatat om sedan förra året och det uppenbarligen är den här typen av musik folk vill ha just nu. För min del så får de mer än gärna lägga till lite fler indie/pop/hiphop/whatever akter, framförallt på kvällarna, så att det inte bara blir som nu då det mesta låter mer eller mindre exakt likadant om man inte är väldigt inlyssnad
Citera
2013-07-30, 01:01
Medlem
KillForSatans avatar
Polsk NSBM skulle få mig att återvända igen, annars är det tveksamt.
Citera
2013-07-30, 02:08
Medlem
Outbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BilboBu
Jag tänkte bara skriva här att jag är taggad på festivalen, nästa år ska jag fan ha en bra plats för campet. Behöver jag komma 1 vecka innan för det tror ni?

Sen hoppas jag grisen inte finns i ännu större utsträckning på festivalen, vad är det för jävla glädjedödare?

Förövrigt kommer hur många jävlar som helst droppa MDMA nästa år i mitt camp, vilket kommer bli helt jävla mysmagiskt

Shpongle och DC Grimsta vill jag se nästa år

Labyrint på ängen var fan det sämsta jag såg i år (kojan var dött men roligt), fast nu mera tänker jag bojjkotta ängen helt. Seriöst helt värdelöst ljud, jag vägrar gå dit.

Själv så hade jag och mina camp polare inga problem med att få platser, vi få stå kö i cirka 20 minuter och fick en bra plats. Vet inte om du gick eller tog taxin men om man tog taxin så släppte dem en precis vid ingången så du slapp all kö.
Citera
2013-07-30, 20:53
Medlem
BilboBus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Outbit
Själv så hade jag och mina camp polare inga problem med att få platser, vi få stå kö i cirka 20 minuter och fick en bra plats. Vet inte om du gick eller tog taxin men om man tog taxin så släppte dem en precis vid ingången så du slapp all kö.

Vi tog taxi till ingången och när vi blev avsläppta var det kö ändå ner till badhuset ungefär. Åren innan har bara varit och köa mindre än 10 minuter efter de började släppa in folk. Kom samma tid som åren innan
Citera
2013-07-31, 00:16
Medlem
highviolets avatar
Allt känns så jävla trist och meningslöst i denna vardag jag lever i. Jag bor i en tråkig stad i mitten av Sverige där ALLA krogar spelar aviici och house. Inget dansgolv, dåliga öppettider. Ja, mitt campnamn hette något i stilens smutsiga anda. Jag vill leva på emmabodafestivalen, men om 358(...) dagar dansar vi tillsammans igen.

Jag tyckte årets lineup var otroligt bra då varenda spelning var dansbar så nästa år önskar jag fortsatt elektroniskt. Det skulle vara skitfett och få dit Diplo eller LBCK, sedan vill jag även ha dit mer djupare elektromusik som Das Glow eller Djedjotronic (Dessa skulle passa så bra i kojan). Kanske Jan Driver också. ÅH TA MIG DIT
Men även psytrance som Audiotec, Space Cat och Ananda Shake. Psytrance är så jävla kul att dansa till.

Hoppas ni såg en liten blond individ med blomma på jackryggen och armband på händerna. Jag vill ha kontakt med så många jag missade ta namn på. Emmaboda, ni är underbara.
Senast redigerad av highviolet 2013-07-31 kl. 00:21. Anledning: var ej ensam hehe
Citera
2013-07-31, 00:31
Medlem
ThExanors avatar
Jag har verkligen inget att klaga på Em 13,

Det enda de kan förbättra är tyngre house i kojjan, mer färg till folket och hoppas på att mörknar fortare

Sen en uppmaning till folket, mer E!, till bättre priser förstås:v
Citera
2013-07-31, 08:31
Medlem
TintinoDbambinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highviolet
Allt känns så jävla trist och meningslöst i denna vardag jag lever i. Jag bor i en tråkig stad i mitten av Sverige där ALLA krogar spelar aviici och house. Inget dansgolv, dåliga öppettider. Ja, mitt campnamn hette något i stilens smutsiga anda. Jag vill leva på emmabodafestivalen, men om 358(...) dagar dansar vi tillsammans igen.

Jag tyckte årets lineup var otroligt bra då varenda spelning var dansbar så nästa år önskar jag fortsatt elektroniskt. Det skulle vara skitfett och få dit Diplo eller LBCK, sedan vill jag även ha dit mer djupare elektromusik som Das Glow eller Djedjotronic (Dessa skulle passa så bra i kojan). Kanske Jan Driver också. ÅH TA MIG DIT
Men även psytrance som Audiotec, Space Cat och Ananda Shake. Psytrance är så jävla kul att dansa till.

Hoppas ni såg en liten blond individ med blomma på jackryggen och armband på händerna. Jag vill ha kontakt med så många jag missade ta namn på. Emmaboda, ni är underbara.
Känner lite detsamma, även fast jag bor i Sthlm med ett någorlunda brett utbud av klubbar och alternativa ställen. Dock kommer känslan som finns på festival aldrig kunna appliceras utanför festival...

Kom du på träffarna?
Citera
2013-07-31, 10:22
Medlem
BilboBus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TintinoDbambino
Känner lite detsamma, även fast jag bor i Sthlm med ett någorlunda brett utbud av klubbar och alternativa ställen. Dock kommer känslan som finns på festival aldrig kunna appliceras utanför festival...

Kom du på träffarna?

Haha personligen tycker jag Sthlms uteliv är ett skämt och det har jag tyckt redan innan jag ens försökte hitta roliga ställen att gå på. För det första är attityden fel och det förstör allt! Visst kan man vara ett skönt gäng som går och dansar och har skit kul, men faktum är att de folk man oftast vistas kring är skit tråkiga, gråa och bittra (extremt generaliserande)

Det är så jobbigt men ändå underbart att Emmaboda festivalen typ är det härligaste i mitt liv för inget kan slå det, samtidigt är det jävligt konstigt då det "bara" är en festival och jag gör så mycket annat skojj. Hoppas faktist att inget petar av den tronen på några år
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in