2013-07-29, 15:38
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlazeEveryDay
Hur ska man kolla upp om någon kör en enskild tag?

Nu för tiden har vi internet. Googla bara tag + graffiti så ser du om någon etablerad redan drar det du tänkt köra. Har du otur så stöter du på någon som kör samma, men det märker du och då får man byta.
Citera
2013-07-29, 15:40
Medlem
BlazeEveryDays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Nu för tiden har vi internet. Googla bara tag + graffiti så ser du om någon etablerad redan drar det du tänkt köra. Har du otur så stöter du på någon som kör samma, men det märker du och då får man byta.
Om det är utanför Sveriges gränser kan man väl lira det man har?
Citera
2013-07-29, 15:55
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlazeEveryDay
Om det är utanför Sveriges gränser kan man väl lira det man har?

Beror på hur hårt man tänker satsa. Det finns målare med samma tag, men oftast har dom inte vetat om varandra när dom börjat utan först senare.

Sen kan man ju inte säga sådär riktigt. Jag kan inte börja dra SEEN bara för det finns en utanför Sveriges gränser. Däremot kan jag kanske välja taggen ZLEJF om Mario P14 skriver det i Spanien och ingen förutom hans närmsta polare hört talas om honom

Allting är relativt, men försök välja något som du vet ingen annan har.
Citera
2013-07-29, 16:20
Medlem
BlazeEveryDays avatar
Citat:
Beror på hur hårt man tänker satsa. Det finns målare med samma tag, men oftast har dom inte vetat om varandra när dom börjat utan först senare.

Sen kan man ju inte säga sådär riktigt. Jag kan inte börja dra SEEN bara för det finns en utanför Sveriges gränser. Däremot kan jag kanske välja taggen ZLEJF om Mario P14 skriver det i Spanien och ingen förutom hans närmsta polare hört talas om honom

Allting är relativt, men försök välja något som du vet ingen annan har.
Självklart tänker jag inte stjäla någons tagg, men tänker bara på att det är lite segt om man lirat med det man tror är sin ett tag så ser man en wholecar med den taggen.
Du förstår
Citera
2013-07-29, 19:54
Medlem
Nos4a2s avatar
Citat:

Jag kan inte börja dra SEEN bara för det finns en utanför Sveriges gränser.

.

Lustigt exempel då det ju fanns två stycken Seen i New York på den gamla tiden (väl?)
Citera
2013-07-29, 21:30
Medlem
Montanaburkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nos4a2
Lustigt exempel då det ju fanns två stycken Seen i New York på den gamla tiden (väl?)
Nej? Kan någon länka bilder på den andra Seen i så fall?
Senast redigerad av Montanaburken 2013-07-29 kl. 22:02.
Citera
2013-07-29, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Montanaburken
Nej?
Jo, SEEN från UA och SEEN från TC5.
Citera
2013-07-30, 10:17
Medlem
Vad har hänt med Cash87 (HTE, OCF)? Var har han tagit vägen, slutat?
Citera
2013-07-30, 15:45
Medlem
graffdatshits avatar
Yo! Någon som vet vilka writers som var med på blockpartyt i Uddevalla i lördags? Jag var inte där jätte länge men jag han se att kid och ser var där och körde samt någon ifrån cmd, dom andra målningarna var gjorda i ärke wildstyle så det var lite svårt att se vad det stod, speciellt utan outlines

Ot: det var grymma brejkare och beatboxers under tiden jag var där med. Racklas var på scen med tror jag?
Citera
2013-07-30, 17:25
Medlem
pussyjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrVasaru
Vad har hänt med Cash87 (HTE, OCF)? Var har han tagit vägen, slutat?
Han har växlat in till Euro nu!
Citera
2013-07-31, 11:30
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Jo, SEEN från UA och SEEN från TC5.

Intressant.. Det har jag aldrig stött på genom alla år. Man lär sig något nytt varje dag.
Citera
2013-07-31, 11:43
Medlem
Nargilehs avatar
TCF, var är det för fjantar? har sett deras tags på flera festivaler isommras, men tyvärr så har dom spittat många bättre målares tags, samt att deras handstil ser ut som skit..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in