2015-02-07, 23:59
Medlem
TJudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parkråtta
Griniga stockholmare som tycker att allt som händer utanför stockholm inte spelar roll. Inget nytt fenomen.

Allt räknas men rankas olika.

Just i siffror är 1000 panels lika många oavsett var dem är gjorda.

Men att jämföra en panel gjord på Stockholms pendeln eller tunnelbanan med en panel gjord i Italien?

Stå 30 minuter på båda.

Jag vet målare från Stockholm som aldrig stått i 30 min trots att dem målat här i över 20 år.

Ganska nyligen åkte en svensk fame målare från Stockholm till Italien och la lite paneler.
Varför målar han inte tåg här?

Svar: För att det finns många mycket lugnare ställen.
Citera
2015-02-08, 00:13
Medlem
saprofyt.s avatar
Förstår inte ens hur det kan vara kontroversiellt att säga att tub och pendel väger tyngre än övriga tåg i Sverige? Det är ju ingen som sagt att Vifl har presterat dåligt, bara att det inte väger lika tungt. Det här borde vara utrett nu.
Citera
2015-02-08, 03:00
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandrakitten
Det där ändras konstant!?

om 3 månader så är det någon annan som ligger i mest..
Ja och ibland är det samma snubbar fast under nya tags.
Citera
2015-02-08, 09:59
Medlem
Jusst i siffror hur svårt är det att göra bj på tuben i sthlm genom tiderna? Klart tuben och pendeln är mer bevakad än tåg på landet, men du kan ju åxå måla så mkt mer i sthlm än på landet. Kanske finns en anledning varför 6av 7 av dom som gjort 1000 e sthlmare? Sen kommer ni säga risken för torsk är större i sthlm, ja de är självklart men hur hård är en torsk i sthlm vs landet? På landet blir du garanterat anhållen med husis som följd kanske tillomed häktning. I sthlm ska du ha jävla oflax om du äns blir anhållen. Böter behöver vi inte äns gå in på de vet alla som har nån koll. Tack å hej
Citera
2015-02-08, 10:52
Moderator
evilhoneys avatar
Tillbaka till topic nu, tåg vs tub får ni ta nån annanstans.
//mod
Citera
2015-02-08, 23:39
Medlem
TJudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjolla666
Vem lägger mest målningar i Sthlm nu för tiden? Om man kollar insta så verkar det vara Urge och Reds.

Har reds lagt en 2015 piece?

Jag hörde inside info att yersen ligger lågt.

Om han softar länge så lär redsen inte lyckas ta sig ut lika mycket. Tror jag
Citera
2015-02-09, 09:50
Medlem
Precis jag vet inte hur man kan sitta å säga att tuben väger mer för att den är hårdare bevakad, stockholmaren och bonden begår samma brott på 2 olika tåg. Sen om stockholmaren har hårdare bevakning större böter och längre straff spelar för mig ingen roll.

Bondehålan med max 5 tågmålare mot stockholm med 50 tågmålare så förstår man varför det är hårdare bevakning, skulle bondehålan ha lika många tågmålare och t.ex tiben kördes frekvent så skulle nog det även där bli hårdare bevakning för att slippa skadegörelse.
Tycker det bara är naivt att sitta å säga att tuben väger mer än något annat tåg i landet.
Citera
2015-02-09, 11:16
Medlem
sirhectors avatar
Givetvis väger sthlm stålet högre i och med att det faktiskt är en bedrift att lyckas köra dem. Sen kan ju kvalitén på bondetåg vara fantastisk (och även på sthlm stålet många gånger) men det är ju knappast en bedrift att lyckas köra dem om vi ställer det mot sthlm. Men ledsna bönder med napoleonkomplex kommer väl alltid försöka spika igen den logiska luckan.
Citera
2015-02-09, 12:38
Medlem
TJudges avatar
Två olika åsikter på dom sista posterna.

Kanske får vi alla en varning men jag skriver ett till jag med.

En annan sak som vissa säkert inte kan förstå är att, det är lite ballare att göra en yard panel än backjump på tuben. (om man utnyttjar det yarden bjuder på, står pillar lite längre + omgivningen gör sitt på ett foto om man vet hur dom olika depåerna fungerar)

Det är en åsikt som jag och andra tågmålare i Stockholm har.

Nästan vilket fyllo som helst kan ramla ner bakom tuben på slutstationen men inte lika lätt knata in i yarden.

Mvh
Senast redigerad av TJudge 2015-02-09 kl. 12:45.
Citera
2015-02-12, 13:08
Medlem
Har funderat lite över det här med den nya generationens målare, känns att klotterkulturen håller på att dö ut bland kidsen. Visst, om man följer flödet på Instagram(känns att de flesta har det nu) så är det hur mycket som helst men jag tycker inte att man ser så mycket överlag som är bra om man ser på de yngre. Det mesta är ungar på 12-13 bast som raggar följare på deras konton som består utav typ en laglig målning, ett par skisser och en massa fula tags ner kladdat i en gångtunnel. Finns dock ett par duktiga, om vi tar t.ex Dotse så är han sjukt duktig för sin ålder men han kommer aldrig bli något stort inom den olagliga scenen.
Det här inlägget handlar inte att ge massa kids internet cred utan undrar ifall ni har sett några yngre talanger som sticker ut från mängden?Några som inte bryr sig om internet utan som kör sitt eget race som kanske blir nästa generations tågmålare.

Och ja, det här är mitt första inlägg. Och nej, jag är inte Dotse som försöker ragga åt mig följare till mitt Instagram konto.
Senast redigerad av alfahannen2 2015-02-12 kl. 13:11.
Citera
2015-02-12, 18:38
Medlem
PyramidTes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alfahannen2
Det här inlägget handlar inte att ge massa kids internet cred utan undrar ifall ni har sett några yngre talanger som sticker ut från mängden?Några som inte bryr sig om internet utan som kör sitt eget race som kanske blir nästa generations tågmålare.
Finns många målare som inte har instagram konton, eller tumblr för den delen.
Läste någonstans, kanske flashback, att det handlar inte om likes. Utan det handlar om att synas.

Finns de writers som levererar väldigt mycket. Och då är det utomstående som fotar och lägger upp på instagram, så dom syns även där.
Citera
2015-02-12, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alfahannen2

Öh öppna ögonen.
ARF å BAG t.ex. målar redan tåg frekvent och finns knappt på internet, alla är unga. Alltså jag känner så väldigt många unga målare, s.k. kids, som är både duktiga och massproducerande, som sprutar ned tåg som E4'an mer eller mindre varje dag, att jag inte ens orkar skriva ned dem.

Men som sagt, öppna ögonen så kommer du också finna dem. Tänk också på 24-48h regeln... Kan va därför du inte ser nåt.

Jag är stockholmsbaserad förresten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in