Citat:
Ursprungligen postat av
typiskt1
Det viktiga, och även skillnaden jämfört med mordet på Linda Chen, är att här har polisen en brottsplats.
AJs DNA och fingeravryck i, eller blandat med brottsoffrets blod har ett mycket högt bevisvärde.
Jag drar mig till minnes att GW Persson har berättat att det finns de som har dömts för mord utan att man har hittat kroppen, och det kan ske just i sådana här fall - där man hittar stora mängder av offrets blod.
Jag hoppas att någon av de som är häktade för medhjälp sjunger ut om vad som hände. Hellre golare än AJs polare!
Ja, spår i blodet eller på vissa få prylar skulle kunna vara bindande bevis. Men många av de spår av AJ som säkerligen fanns i lägenheten är oanvändbara. Jag menar att det är en händelse som liknar en tanke.
Och, om jag låg hemma och sov och någon ringde och sa att en polare till honom behövde hjälp att snabbt att frakta bort något, så skulle jag tacka nej till det erbjudandet. Vem hoppar upp ur sängen och blandar sig in i något ytterst suspekt? Möjligen någon som ingår i ett kriminellt nätverk av det fastare slaget.