Citat:
Ursprungligen postat av
mypenisatrap
Förklara för mig vad man vinner på att elda upp en bil som inte varit inblandad i brottet, när ägaren varit på platsen för brottet vid aktuell tidpunkt ? Vad är det listiga i det ? Det blir inte en avledningsmanöver, det blir en tilldragningsmanöver, eller hur ?
Och ärligt "bara" att sanera en bil. För det 1:a skall du ha en 4e person att tillgå som inte har anknytning till herrarna, för det andra så måste den förstöras också. Och tro mig, det finns ingen "Mr Wolf" i verkligheten (Pulp Fiction)
Det enda sättet att backa från mord till vållande är att någon erkänner och kroppen kommer fram, du kan fråga Lalajlaj.
Så nej, scenariot går inte ihop, eller hur ?
Är inte vinsten uppenbar. Om det hypotetiska scenariot stämmer, har de genom att elda upp en bil, som omöjligt kan bindas till Id@s försvinnande eftersom den inte har med försvinnandet att görs, bundit upp så gott som alla tillgängliga resurser till att söka kring Hunneberg och Trollhättan. Ingick detta i deras plan har de lyckats med denna till 100℅, och Id@s kropp saknas fortfarande.
För att avledningsmanövern ska lyckas måste det vara lagom tilldragande för att polisen ska svälja betet.
Kan du se logiken?
Gillar inte citationstecknen kring "bara" när det gäller bilsanering. Det är ditt uttryck. inte mitt. Det är långtifrån orealistiskt, och är man lat gör man en längre nöjesresa, ställer bilen på en rastplats, tänder eld på någon plastdetalj i motorrummet, väntar tills det tagit sig ordentligt och ringer brandkåren. När de är framme har ev. spår gått upp i rök. Det brinner faktiskt ett antal bilar per dag i vårt avlånga land utan att de varit inblandade i något brott.
Får inte du ihop det så kanske någon får det, men observera att det var en hypotes och inte ett påstående från min sida.
Vaddå backa från mord till vållande? Fattar inte vad du menar.