2013-07-30, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrume
Går det att spåra ett samtal från en kontantkorts tel. Om man hittar ett tel nummer i hennes tel som inte är reg ,kan man då pejla det till ett visst område

Såvida den uppringande telefonens nummer inte är hemligt, eller inte har lämnats ut p.g.a. den uppringande telefonens inställning, så registreras den uppringande telefonens nummer i den uppringda telefonens minne. I så fall kan den uppringande telefonens cell bestämmas.

Vad motiverar din fråga? Mer- eller mindre pervers nyfikenhet, i största allmänhet, eller att du har någon information att tillföra som skulle kunna leda till att Id@s kropp återfinnes?

http://sv.wikiquote.org/wiki/Esaias_Tegn%C3%A9r
Citat:
I Febi värld, i vetande som dikt,
är allting klart: klar strålar Febi sol,
klar var hans källa, den kastaliska.
Vad du ej klart kan säga, vet du ej:
med tanken ordet föds på mannens läppar:
det dunkelt sagda är det dunkelt tänkta.
Citera
2013-07-30, 18:26
Medlem
panzertaxs avatar
D*B och/eller F*H har telefontrafik bunden till BO's lägenhet enligt media och polis/advokata. Mastpejling eller samtal, vet ej.
Citera
2013-07-30, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det finns uppgifter i tråden om ett psykopatiskt beteende. Det kan vara förklaringen. Han struntar i att Ida är försvunnen.

Jo, att han är psykiskt störd är jag med på men snarare tror jag då tvärtom. Om någon rört "hans" egendom eller försatt honom i en sådan situation att han blir misstänkt borde han väl bli rasande istället. Inte nödvändigtvis för I*as skull då utan för sin egen. Sen tror jag fortfarande, om någon annan gjort detta, att han talat ut i tidningen i tid och otid om hur synd det är om honom som mist sin vän, sitt strul eller sin flickvän och han hade gått först i ledet med MP för chansen till en bild extra på löpet.

Nåja, jag är inte så bevandrad i hur kriminella och/eller psykopater tänker så jag får väl bara vänta och se vad de som kan det här kommer fram till. Hoppas hon hittas oavsett vad utgången av det här blir.
Citera
2013-07-30, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SAR-skrift
Såvida den uppringande telefonens nummer inte är hemligt, eller inte har lämnats ut p.g.a. den uppringande telefonens inställning, så registreras den uppringande telefonens nummer i den uppringda telefonens minne. I så fall kan den uppringande telefonens cell bestämmas.

Vad motiverar din fråga? Mer- eller mindre pervers nyfikenhet, i största allmänhet, eller att du har någon information att tillföra som skulle kunna leda till att Id@s kropp återfinnes?

http://sv.wikiquote.org/wiki/Esaias_Tegn%C3%A9r
Tanken var att det kanske går spåra en okänd tel till ett visst område och i samma område finns en tel som är reg på en viss ägare ,,
Citera
2013-07-30, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninaxl
Vem är styvmamman? Ngn som kan länka till facebook

Hur menar du att hennes identitet ska kunna föra diskussionen framåt?
Citera
2013-07-30, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
För min del råder det inga tvivel, en misstänkt oskyldig hade agerat på helt annat sätt. Även en ytlig bekant för min del hade jag ställt upp i sök för och även på fb beklagat mig över sorgen att hon varit borta osv. Bett om hjälp, tips, gjort något för att finna henne. AJ har inte gjort ett dugg i huvudtaget för att finna sin tjejkompis. Man beter sig inte så som han gör om man inte är extremt känslokall och/eller har gjort dådet i sig.

Nja.
Som huvudmisstänkt var det nog ett bra beslut att inte vara med på sökningarna.
Tror faktiskt att det stört söken om AJ varit med.
För övrigt håller jag med dej.
Citera
2013-07-30, 18:35
Medlem
silbersky007s avatar
hur mycket kan grannens ord vägga i rätten, grannen kommer säga eller har redan sagt jag har sett AJ utanför porten i telefon, AJ säger kommer inte ihåg men kanske jag var utanför porten för att prata med min kärlek i warsava, I*as barn sov i rummet och jag ville inte störa . eller något annat påhit

Det hela kommer bli ord mot ord, då grannen har inte sett honom bära kroppen även om grannen hade sett så krävs det bild foto som bevis annars så blir det ändo ord mot ord .

tror ni att grannen har sett räcker som bevis ? och hur har det gått med analysen verkar som dem har inte hittat där något speciellt där .
Citera
2013-07-30, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Hur menar du att hennes identitet ska kunna föra diskussionen framåt?
Tror att det rörde uttalandet om att AJ var Id@s pojkvän
Senast redigerad av Skorpionkvinna 2013-07-30 kl. 18:39. Anledning: fel namn. saknar autocorrect :-(
Citera
2013-07-30, 18:39
Medlem
Går det pejla var DB ,FH tel befunnit sig under natten det skedde ,
Citera
2013-07-30, 18:41
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrume
Går det pejla var DB ,FH tel befunnit sig under natten det skedde ,
Det går i efterhand att se i vilka mobilceller telefonerna användes.
Citera
2013-07-30, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Om jag åker till den stad där min mamma bor så besöker jag henne först och sedan åker jag till en tjej och har sex, Resväskan hamnar då hos mamma.

.........
Det är bara en hypotes...

Jag har hela tiden förstått det som att AJ ganska säkert åkt MC till Trollhättan från Jönköping, men mindre säkert hur han sedan lämnade staden.
Med MC som transportmedel har man knappast med sig en resväska. Även med sidoväskor och top-box är man tvungen att minimera garderoben.
Och ja... Jag kör MC men har kanske större krav på min utstyrsel än AJ.
Citera
2013-07-30, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det går i efterhand att se i vilka mobilceller telefonerna användes.
Då borde man veta var dom befunnit sig under natten.,borde synas när och vart den stängs av och ev slås på igen under natten kanske slogs på i närheten av dumpplats
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in