2013-07-30, 20:46
Medlem
Hodurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShizzleNizzle
Lättare? "ok". Antar att du inte ens nådde summonerlvl 30 i lol? Spela i plat division och säg att det är lättare än dota2. Du får nog inte ens en vinst om du nöter i en månad.

Nu går vi dock offtopic, men ja okej jag förstod inte skämtet. Shame on me.

Spela själv Captain's mode i Very High i Dota 2, när du går off-lane och märker att du måste sitta vid tornet och inte få någon exp kommer du tänka om.

Bara för att du möter svårare spelare betyder det inte att spelet är svårt. LoL är en casual cashgrab av kinesiska riskkapitalister.

edit: 1001 sidor
Senast redigerad av Hodur 2013-07-30 kl. 20:48.
Citera
2013-07-30, 20:51
Medlem
bobbyfribergs avatar
Citat:
Lättare? "ok". Antar att du inte ens nådde summonerlvl 30 i lol? Spela i plat division och säg att det är lättare än dota2. Du får nog inte ens en vinst om du nöter i en månad.

Anledningen att lol har mer spelare är just för att det är lättare.. Det är enormt stor skillnad på att spela sitt första lol game och spela sitt första dota game..
Citera
2013-07-30, 20:59
Medlem
Citat:

Behöver inte nå nivå 30 eller plat division för att se hur spelet är. Mechanics är samma även om man spelar mot bottar.

Men som sagt, offtopic. Om du vill tjaffsa om att lol är svårare eller vad du nu menar så hänvisar jag dig till den här tråden.
Citera
2013-07-30, 21:36
Medlem
Citat:
Därför LoL är världens största esport, för att det suger. Dota 2 har sin fina grafik men lol har gameplayet imo.

Lol och Hon gjordes ju som standalone rippoffs från wc3:s dota.

Nu när dota 2 är här, standalone och bättre än 1:an och med vavle som hela tiden lyssnar på communityt så ser jag ingen anledning till Hon eller Lol att finnas kvar.
Citera
2013-07-30, 21:47
Medlem
VonFanderblads avatar
Citat:

Självklart att lol är lättare, har chu sagt det så är det så!
Citera
2013-07-30, 21:50
Medlem
ShizzleNizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xanan
Lol och Hon gjordes ju som standalone rippoffs från wc3:s dota.

Nu när dota 2 är här, standalone och bättre än 1:an och med vavle som hela tiden lyssnar på communityt så ser jag ingen anledning till Hon eller Lol att finnas kvar.

Många som blev väldigt butthurt av min kommentar på det där "skämtet" som för övrigt var astråkigt. Nu sitter ni och försvarar erat Dota 2, och på något vis får jag känslan om att ni försöker övertala mig om att dota skulle vara bättre. Jag lirade dota i WC3 och tyckte det var kul DÅ. LoL har en bra community, topplag som lirar i eliten och en jävligt bra esport att kolla på (enligt mig). NA LCS som sänds nu under sommaren är förmodligen det jag kollar helst på, strax efter hockey VM om Sverige är på finalplats. Jag finner det underhållande att kolla på, och att spela.

Att ni sedan tycker om Dota 2 får stå för er. Jag tyckte det kändes väldigt noobifierat jämfört med hur dota var i WC3. Dvs, mycket noobvänligare. Ungefär som att jämföra vanilla WoW med hur det ser ut nu när det kommer till att fixa epic gear, ungefär så enkelt känns Dota 2 för mig. Men ni kanske tycker Dota 2 är svårt, kul för er isåfall. Ett spel utan utmaning är inget att spela, och jag finner ingen större utmaning i Dota 2. Inge kul att gå 15-0-10 (ca) varje jävla runda, när man aldrig stöter på något motstånd. Visserligen spelade jag inte speciellt länge, någon timme varje kväll i ca 1-2 veckor, men jag har svårt att se det bli mycket svårare i "endgame". Motståndet blir bättre, precis som du själv blir när du spelar, så det ser nog likadant ut om man inte lirar i något elitlag (om det ens finns i Dota 2).

alla gillar olika
Citera
2013-07-30, 22:03
Medlem
Citat:
Många som blev väldigt butthurt av min kommentar på det där "skämtet" som för övrigt var astråkigt. Nu sitter ni och försvarar erat Dota 2, och på något vis får jag känslan om att ni försöker övertala mig om att dota skulle vara bättre. Jag lirade dota i WC3 och tyckte det var kul DÅ. LoL har en bra community, topplag som lirar i eliten och en jävligt bra esport att kolla på (enligt mig). NA LCS som sänds nu under sommaren är förmodligen det jag kollar helst på, strax efter hockey VM om Sverige är på finalplats. Jag finner det underhållande att kolla på, och att spela.

Att ni sedan tycker om Dota 2 får stå för er. Jag tyckte det kändes väldigt noobifierat jämfört med hur dota var i WC3. Dvs, mycket noobvänligare. Ungefär som att jämföra vanilla WoW med hur det ser ut nu när det kommer till att fixa epic gear, ungefär så enkelt känns Dota 2 för mig. Men ni kanske tycker Dota 2 är svårt, kul för er isåfall. Ett spel utan utmaning är inget att spela, och jag finner ingen större utmaning i Dota 2. Inge kul att gå 15-0-10 (ca) varje jävla runda, när man aldrig stöter på något motstånd. Visserligen spelade jag inte speciellt länge, någon timme varje kväll i ca 1-2 veckor, men jag har svårt att se det bli mycket svårare i "endgame". Motståndet blir bättre, precis som du själv blir när du spelar, så det ser nog likadant ut om man inte lirar i något elitlag (om det ens finns i Dota 2).

alla gillar olika

Om du är en bra Lol spelare så är ju nybörjar nivån lätt för dig, prova lira I very high så kanske du märker en skillnad.

Smaken är som baken, helt klart ovärt att tjaffsa om man redan från början tycker olika, ungefär like roligt som att höra en argumentation mellan en höger politiker mot en vänster
Senast redigerad av xanan 2013-07-30 kl. 22:09.
Citera
2013-07-31, 02:45
Medlem
Wheatstacks avatar
Citat:

alla gillar olika

Förstår inte riktigt jämförelsen med WoW. På vilket sätt är Dota 2 mer noob- och casualvänligt än Wc3 Dota? Vad har gjorts enklare?
Citera
2013-07-31, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wheatstack
Förstår inte riktigt jämförelsen med WoW. På vilket sätt är Dota 2 mer noob- och casualvänligt än Wc3 Dota? Vad har gjorts enklare?

Shoppen.
Citera
2013-07-31, 07:47
Medlem
Haha vad finns det ens att argumentera om ? Dota ÄR 2-3 gånger svårare än LoL i den högsta nivån. För varje sak du måste tänka på på LoL finns det 3 mer på dota 2. Hur kan man seriöst argumentera att LoL ens är nära ? Flera LOL proffs har flertal gånger sagt att dota 2 har en mycket högre skillcap.
Citera
2013-07-31, 07:49
Medlem
Crills avatar
Tjo! Har inte läst igenom varje sida men undrar om det finns nån flashback kanal ingame eller eventuellt en steamgrupp för pubstacks? Har tröttnat på ryssar som trollar runt och inte vill vinna!

Min dotabuff: http://dotabuff.com/players/34666350

Eller släng iväg ett pm ifall du/ni är sugen på att lira, ser helst att du har ungefär samma winrate/antal games spelade dock
Citera
2013-07-31, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morango2
Shoppen.

Dock är det ju skillnad på att göra en "enkel" shop än de 8-10 shoppar som fanns förut.

Hade de haft möjlighet att göra en enda shop på Dota 1 så hade de gjort det.

Att handla grejjer ska inte direkt hålla en tillbaka genom att bläddra mellan flera olika shoppar, så tycker man inte kan säga att det blivit enklare på ett negativt sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in