Citat:
Ursprungligen postat av
xanan
Lol och Hon gjordes ju som standalone rippoffs från wc3:s dota.
Nu när dota 2 är här, standalone och bättre än 1:an och med vavle som hela tiden lyssnar på communityt så ser jag ingen anledning till Hon eller Lol att finnas kvar.
Många som blev väldigt butthurt av min kommentar på det där "skämtet" som för övrigt var astråkigt. Nu sitter ni och försvarar erat Dota 2, och på något vis får jag känslan om att ni försöker övertala mig om att dota skulle vara bättre. Jag lirade dota i WC3 och tyckte det var kul DÅ. LoL har en bra community, topplag som lirar i eliten och en jävligt bra esport att kolla på (enligt mig). NA LCS som sänds nu under sommaren är förmodligen det jag kollar helst på, strax efter hockey VM om Sverige är på finalplats. Jag finner det underhållande att kolla på, och att spela.
Att ni sedan tycker om Dota 2 får stå för er. Jag tyckte det kändes väldigt noobifierat jämfört med hur dota var i WC3. Dvs, mycket noobvänligare. Ungefär som att jämföra vanilla WoW med hur det ser ut nu när det kommer till att fixa epic gear, ungefär så enkelt känns Dota 2 för mig. Men ni kanske tycker Dota 2 är svårt, kul för er isåfall. Ett spel utan utmaning är inget att spela, och jag finner ingen större utmaning i Dota 2. Inge kul att gå 15-0-10 (ca) varje jävla runda, när man aldrig stöter på något motstånd. Visserligen spelade jag inte speciellt länge, någon timme varje kväll i ca 1-2 veckor, men jag har svårt att se det bli mycket svårare i "endgame". Motståndet blir bättre, precis som du själv blir när du spelar, så det ser nog likadant ut om man inte lirar i något elitlag (om det ens finns i Dota 2).
alla gillar olika