Själv har man bara spelat LoL och HoN och om vi ska gå igenom spel för spel så tycker jag att LoL är helt klart det enklaste, mest nybörjar vänligt och rent allmänt tråkigast för jag tycker att detta spel saknar somliga roller, som support(rollen finns, jag vet, men jag tycker den väger för lite och wardsen är värdelösa i detta spel. Finns inte så mycket att warda + hur kort tid de finns). Detta spel handlar mest om vilket lag som har mest carry's och vilket lagg som kan få ut mest skada på så få spells som möjligt. I spelet LoL behövs inte wards och supports lika mycket för att vinna en match som i t.ex. HoN.
HoN är mer ett lagspel där man mer eller mindre måste ha en spelare som spelar varje roll för att vinna. Här väger supports och wards mycket mer och carry's är mer lategame (varav i LoL kan runorna se till att carrys mördar redan i lvl 1), om de inte feedar något enormt i början. Detta spel är mycket roligare, snabbare, sen finns det EM(casual) och NM(Normal) varav NM är bra mycket roligare för du tar större risker ifall du skulle dö. Sen som sagt det finns fler roller. (Sen som ett + så älskar jag couriern och hatar LoL's gratis B-spell)
Jag kommer börja spela Dota 2 för det ser riktigt kul ut + att jag spelade 1:an lite men var aldrig bra på det och tycker deras grafik är kite åldrad nu så har inte spelat på senare dar. Men jag kommer, förhoppningsvis, fortsätta med HoN och låter alla p12

r fortsätta med LoL
(Beklagar om det blev rörigt)
Over and out!