2012-01-13, 22:43
Medlem
Dimmigts avatar
Eftersom det skapades en swtor vs wow tråd tänkte jag det skulle vara kul att ha en likadan för våra tre moba-giganter. Självklart inget "dota 2 äger, alla andra är NOOBS", utan förklara varför du tycker som du tycker

Dessutom är det extremt svårt att kröna en vinnare i denna kamp, eftersom spelen har olika svagheter och styrkor som berör olika grupper som spelar spelet (competetive och vanlig public/match making).

Min tråd, så jag kan väl lika gärna börja. Har spelat alla tre, och enligt mig är HoN det bästa spelet. DotA 2 är enligt mig bara inte tillräckligt bra. När man är van med snabba animationer och extremt bra spelrespons så känns det som man springer runt i sirap med 200 ping. Hoppades att känslan efter 60 games, vilket den gjorde lite, men direkt när jag körde ett HoN game igen fick jag ett litet glädjerus över hur mycket skönare det känndes att röra och använda sin hero.

LoL saknar enligt mig för mycket skicklighets inslag som jag inte klarar mig utan. Jag tror dock LoL kommer vinna ekonomiskt sätt genom f2p och ett mer förlåtande och nybörjarvänligt spel.
Citera
2012-01-13, 22:47
Medlem
Skywalker88s avatar
Jag har inte prövat DotA 2. Men jag måste säga att LoL är väldigt segt och kanske mer nybörjarvänligt.
HoN är lite mer fast-phased och behöver endel.
Citera
2012-01-13, 23:11
Medlem
weedfields avatar
Inte prövat Dota 2 men har sett kompisar som lirat de och jag tyckte att de var väldigt likt LoL.

Lol har jag spelat lite men jag tycker de känns lite mer som ett play for fun spel än vad HoN gör. Samt känns de som att de inte krävs lika mycket skicklighet och folk sitter bara och spammar spellsen utan att tänka på vad dom gör

Hon spelar jag nu och har spelat i 2 år. Helt enkelt bästa av dom spelen enligt mej. Skön animation och de känns som att skills och teamplay är de viktigaste i hon och de spelar inte så stor roll vilka heroes man kör.
Citera
2012-01-14, 00:59
Medlem
Dimmigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weedfield
Inte prövat Dota 2 men har sett kompisar som lirat de och jag tyckte att de var väldigt likt LoL.

Förutom utseende och att "delay" känslan tycker jag nog inte att spelen är så lika Skulle nog säga att Dota 2 är ännu ovänligare mot nya spelare pga av de gamla wc3 mekanikerna som medvetet finns kvar. Typ att man måste trycka på motståndaren för att se hjältens mana och att skills som bubbels/pucks blink har två binds jämfört med bara ett i Hon.
Citera
2012-01-14, 01:01
Medlem
kublaikhans avatar
Pasta vs Ris vs Potatis

Smaken är som baken.
Citera
2012-02-29, 23:24
Medlem
Själv har man bara spelat LoL och HoN och om vi ska gå igenom spel för spel så tycker jag att LoL är helt klart det enklaste, mest nybörjar vänligt och rent allmänt tråkigast för jag tycker att detta spel saknar somliga roller, som support(rollen finns, jag vet, men jag tycker den väger för lite och wardsen är värdelösa i detta spel. Finns inte så mycket att warda + hur kort tid de finns). Detta spel handlar mest om vilket lag som har mest carry's och vilket lagg som kan få ut mest skada på så få spells som möjligt. I spelet LoL behövs inte wards och supports lika mycket för att vinna en match som i t.ex. HoN.

HoN är mer ett lagspel där man mer eller mindre måste ha en spelare som spelar varje roll för att vinna. Här väger supports och wards mycket mer och carry's är mer lategame (varav i LoL kan runorna se till att carrys mördar redan i lvl 1), om de inte feedar något enormt i början. Detta spel är mycket roligare, snabbare, sen finns det EM(casual) och NM(Normal) varav NM är bra mycket roligare för du tar större risker ifall du skulle dö. Sen som sagt det finns fler roller. (Sen som ett + så älskar jag couriern och hatar LoL's gratis B-spell)

Jag kommer börja spela Dota 2 för det ser riktigt kul ut + att jag spelade 1:an lite men var aldrig bra på det och tycker deras grafik är kite åldrad nu så har inte spelat på senare dar. Men jag kommer, förhoppningsvis, fortsätta med HoN och låter alla p12r fortsätta med LoL

(Beklagar om det blev rörigt)
Over and out!
Citera
2012-03-27, 22:30
Medlem
Efter att ha spelat alla tre en heldel så säger jag Dota 2 utan att blinka.

Gillar inte LoL pga att dom skiter ut nya gubbar, har knappt någon balans i spelet. dom kör på Fotm buffar för att få spelarna att spendera sina pengar för att spela dessa temporära OP gubbar, och desutom har dom dessa talents och runor som jag aldrig varit ett fan av.

S2 har fuckat upp HoN efter det blev F2P.

Så jag röstar på Dota
Citera
2012-03-28, 10:02
Medlem
säger Dota 2 också, har gått över till det helt från att förut kört HoN. Kör bara D2 nu trots att det inte är klart. Det enda jag kan sakna från HoN är några S2 specifika heroes som var sköna samt att gameplayet är snabbare och mer exakt känns det som i HoN. kan ibland kännas som lite delay i dota trots att det inte är det, kan märkas om man ska göra 2 spells snabbt efter varandra (om man inte köar spellsen) jag hoppas de ändrar lite på det innan de är klara.
Citera
2012-03-28, 12:03
Medlem
N3ss3s avatar
Det är intressant att se att alla säger lol är segt, och jag förstår vad folk menar. Men att det skulle vara mindre skillbaserat är intressant. Det är inte lika lätt att carrya ett lag i lol etc. Men det finns ett antal honproffs som gått över och inte alls är lika dominanta i lol. Trots att skillcappen är så låg.

Sen att det handlar om att ha flest carries är ett intressant argument men väldigt felaktigt. Det spelar mindre roll.

Jag föredrar LoL i dagsläget och vill jag spela en dotaklon så spelar jag HoN. Jag gillar att det är fastpaced. Även om dota 2 har sina fördelar, men jag tycker det är överhypat i dagsläget.

Aneldningen till att LoL är min favorit är att det finns ganska klara roller, men det kan vara väldigt olika champs på dessa roller. Tyvärr är scenen lite för influerad av vad proffsen spelar.

Men ge LoL en chans och spela ranked, det är svårare än vad det ser ut vid första anblicken.
Citera
2012-03-30, 12:21
Medlem
cosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moffe37
Efter att ha spelat alla tre en heldel så säger jag Dota 2 utan att blinka.

Gillar inte LoL pga att dom skiter ut nya gubbar, har knappt någon balans i spelet. dom kör på Fotm buffar för att få spelarna att spendera sina pengar för att spela dessa temporära OP gubbar, och desutom har dom dessa talents och runor som jag aldrig varit ett fan av.

S2 har fuckat upp HoN efter det blev F2P.

Så jag röstar på Dota
Sant så sant. Har spelat mycket HoN men har också samtidigt hatat det. Deras serverproblem och instabila klient har varit faktum sen spelet var i beta. Kanske fått ordning på det nu, men det har tagit ett jävla tag. Sen att dom försöker efterlikna LoL nu med F2P och att fjärta ut nya heroes dagligen. Kvalité för kvantitet. HoN kommer dö först, LoL har ju blivit så förbannat stort så det kommer säkert finnas kvar. Dota 2 är det spelet som förtjänar att bli det stora esport-MOBAt
Citera
2012-03-30, 12:25
Medlem
TheBITs avatar
Dota vilken dag som helst.
Citera
2012-03-30, 13:00
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosv
Sant så sant. Har spelat mycket HoN men har också samtidigt hatat det. Deras serverproblem och instabila klient har varit faktum sen spelet var i beta. Kanske fått ordning på det nu, men det har tagit ett jävla tag. Sen att dom försöker efterlikna LoL nu med F2P och att fjärta ut nya heroes dagligen. Kvalité för kvantitet. HoN kommer dö först, LoL har ju blivit så förbannat stort så det kommer säkert finnas kvar. Dota 2 är det spelet som förtjänar att bli det stora esport-MOBAt

De hade ju serverproblem någon månad förra sommaren eller hur det var, men det har verkligen inte varit sedan betan och sannerligen inte nu på väldigt länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in