Citat:
Ursprungligen postat av
Osakazuki
Jag menade faktiskt att de kanske inte är så klent begåvad.
AJ måste ju inse (även om han nu skulle vara klent begåvad, vilket jag inte är så säker på), att han kommer att vara den förste i tur bland potentiella gärningsmän att eftersökas.
Vitsen med en avledningsmanöver är ju att den ska dra uppmärksamhet till sig. Vad skulle den annars fylla för funktion?
En slumpmässig bil som blir stulen, körs och eldas upp, hade väl inte fått polisen och MP att inventera Hunneberg i flera dygn.
Ja DB vet var kroppen finns, men han kommer (enligt planen) att knipa käft.
Om planen inte fungerar till 100% och de fälls för brott, är det tänkta scenariot en tämligen säker garanti för relativt (jämfört med mord) åga straff; vållande till används död, brott mot griftefrid etc.
Alla de insyltade verkar se det som normalt att emellanåt stå inför skranket.
Förklara för mig vad man vinner på att elda upp en bil som
inte varit inblandad i brottet, när ägaren varit på platsen för brottet vid aktuell tidpunkt ? Vad är det listiga i det ? Det blir inte en avledningsmanöver, det blir en tilldragningsmanöver, eller hur ?
Och ärligt "bara" att sanera en bil. För det 1:a skall du ha en 4e person att tillgå som inte har anknytning till herrarna, för det andra så måste den förstöras också. Och tro mig, det finns ingen "Mr Wolf" i verkligheten (Pulp Fiction)
Det enda sättet att backa från mord till vållande är att någon erkänner och kroppen kommer fram, du kan fråga
Lalajlaj.
Så nej, scenariot går inte ihop, eller hur ?