2013-08-02, 01:15
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Jamen då så, ut med språket! Du droppar en detalj här och en annan detalj där i flera inlägg och du förstår väl att det blir onödigt många inlägg med följdfrågor på det du skriver?
Många vill att detta löses och att hon hittas och av alla just nu här inne så vet du faktiskt mest.
Bubba vet vad som har hänt och nu vet han inte allt...?

Jag skall börja min spaning nu eftersom min semester börjar. Så ta de lugnt. Bubba brukar vara med AJ i Polen, därav..
Citera
2013-08-02, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StilaM
En sak (bland annat) som förbryllar mig är när och hur det bestämdes att DBs Volvo skulle brännas. Betänk: misstag med dödlig utgång, GM ringer kumpanerna.

Kroppen ska transporteras bort i bilen. Behovet av att bränna bilen borde väl konstateras under pågående frakt eller vid ankomst dumpningplats: "shit! Det är blod i hela bilen. Vad fan ska vi göra?"

Om nu GM m vänner är iskalla nog att fatta att en kropp lämnar spår och förflyttningsbilen måste brännas, när tas den diskussionen om en ska möta upp vid brandplatsen? Per telefon? I IFs lght? På gården? Eller väser GM detta i förbifarten till övriga berörda som blint accepterar?

Jag tänker att det rimligaste är att de som åkt i bilen från BP avhandlat planen, eller att GM i bilens avskildhet beskrivit planen alternativt själv kört från BP med kroppen och på annan plats instruerat sina medhjälpare.

Hur resonerar ni andra som tänker er en fördig plan för transport och bilbrand från start?

Äntligen en spekulation som jag kan relatera till. Misstänker att det är så enkelt som att det bestämdes från början att bilen skulle brännas, m.a.a. att något vittne skulle kunna komma att notera den under dumpningsturen. Det vore ju dumt att utgå ifrån att alla eventuella vittnen skulle kunna upptäckas, vilket därmed ger en känsla av osäkerhet och tvivel, i efterhand. Bättre att förekomma än att förekommas...
Citera
2013-08-02, 01:16
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peacean
Hmm... du verkar veta mycket du. Är det inte lika bra att du berättar var I*a finns? Och vem som är GM? Snälla?

GM e Morot, DB och FH har dock gömt henne, FH kör. DB går efter den gamla fantasin de har, av att dumpa ett lik
Citera
2013-08-02, 01:17
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ab12
Det vore intressant att veta om alla tre telefonerna stämplade ut samtidigt, dvs stängdes av. Svårförklarligt i så fall. Kanske redan har diskuterats iofs...

De gjorde dom inte
Citera
2013-08-02, 01:18
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
GM e Morot, DB och FH har dock gömt henne, FH kör. DB går efter den gamla fantasin de har, av att dumpa ett lik

Och den fantasin innehöll lämpliga dumpningsplatser? Förslagsvis lite så där, att börja leta på för de som är ute och söker.
Citera
2013-08-02, 01:20
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m036
Har du slickat på svampar i skogen eller?
du skriver ju om dina planer,vikingar och andra märkliga svar.
Du hänger här på tråden för att????

Jag vill ha rättvisa, om jag slickar på en svamp kan jag inte avgöra idag. Men jag kan säga att jag är tråkigaste gubben i detta område, har inga vänner, och vill inte ha. Däremor kommer jag ihåg allt jag sett engång. det verkar räcka långt i denna tråd
Citera
2013-08-02, 01:21
Medlem
Peaceans avatar
Citat:

Gamla fantasin? Förklara. Var?
Citera
2013-08-02, 01:22
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Och den fantasin innehöll lämpliga dumpningsplatser? Förslagsvis lite så där, att börja leta på för de som är ute och söker.

Japp det gör dom. Bland annat i uddevalla, Men Bubba pajja väl det med sitt bottennapp
Citera
2013-08-02, 01:22
Medlem
ab12s avatar
Citat:
De gjorde dom inte
Skulle då två telefoner kunna ha stämplat ut samtidigt och den tredje åkt åt ett annat håll?
Citera
2013-08-02, 01:23
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peacean
Gamla fantasin? Förklara. Var?

Säg såhär, orkar inte farklara, men har jobbar med sådanahär gossar i 14 år nu
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SAR-skrift
Äntligen en spekulation som jag kan relatera till. Misstänker att det är så enkelt som att det bestämdes från början att bilen skulle brännas, m.a.a. att något vittne skulle kunna komma att notera den under dumpningsturen. Det vore ju dumt att utgå ifrån att alla eventuella vittnen skulle kunna upptäckas, vilket därmed ger en känsla av osäkerhet och tvivel, i efterhand. Bättre att förekomma än att förekommas...

Men för att problematisera: hur kommuniceras detta? Riskerar man den fördröjning det innebär att tala om detta på plats? På parkeringen? Risken för vittnen ökar också då. På telefon från IFs lägenhet? Och riskera att bli ertappad där?

Flera av de teorier som diskuterats bygger på att GM endera på förhand, per telefon gjort upp om branden, bil nr 2 etc alternativt att detta bestämts på plats. Jag finner problem med bägge dessa varianter och tänker att de rimligaste alternativen är att GM (med eller utan BO) lämnat platsen och under bortavaron planerat med kompisarna eller att han kallat på förstärkning och diskuterat planen i bilen. Eller?
Citera
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ab12
Skulle då två telefoner kunna ha stämplat ut samtidigt och den tredje åkt åt ett annat håll?

AJ gjorde det ja
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in