Citat:
Ursprungligen postat av
mypenisatrap
Tala ur skägget RDY, menar du att du har hittat en bilblioteksbok i skogen, ev. blodig, KBs Kallocain ?
Det är nog inga problem att spåra, tror att böckerna har serienummer eller individnummer nu för tiden ?
Nu är min åsikt att det här delvis börjar spåra ur!
Alla människor har släkt, vänner, arbetskamrater, grannar och liknande.
Om någon blir misstänkt för något olagligt så ger inte det andra människor rätten att rota i allt och alla runt den misstänkte personen.
Både grannar runt FHs ödehus och DBs bostad har blivit nämnda och delvis synade i den här tråden.
Man väljer inte sina grannar, arbetskamrater och liknande.
Dina vänner väljer du delvis,men inte alltid i alla lägen för du träffar folk på bjudningar och liknande ofta som du inte vill umgås hemma på en "parmiddag" med, men för den skull ställer man inte till med ett otrevligt uppträdande på tillställningen.
Jag var själv en av de som ifrågasattes för ca 1 år sedan då jag var med på en tillställning som hamnade som en tråd här på Flashback. Tyvärr fick vi vid det tillfället ett mycket tråkigt besked ganska snart. Men de få dagar innan beskedet kom ifrågasattes vår sammankomst av folk som inte hade en aning om vad det rörde sej om. Många av mina vänner blev ledsna och besvikna och det orsakade onödigt mycket lidande. Det räckte med de grubblerier och frågor vi redan brottades med.
Något eller några av de namn som jag då såg i den tråden, förekommer även här.
Låt oskyldiga grannar och f.d flick/pojkvänner till de nu inblandade vara i fred. Dom mår säkert inte bra av det som ändå pågår.