2013-07-30, 18:48
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Nja.
Som huvudmisstänkt var det nog ett bra beslut att inte vara med på sökningarna.
Tror faktiskt att det stört söken om AJ varit med.
För övrigt håller jag med dej.

Fast han var ju inte huvudmisstänkt då, när söken började så åkte han på "semester".
Citera
2013-07-30, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Tala ur skägget RDY, menar du att du har hittat en bilblioteksbok i skogen, ev. blodig, KBs Kallocain ?
Det är nog inga problem att spåra, tror att böckerna har serienummer eller individnummer nu för tiden ?

Nu är min åsikt att det här delvis börjar spåra ur!
Alla människor har släkt, vänner, arbetskamrater, grannar och liknande.
Om någon blir misstänkt för något olagligt så ger inte det andra människor rätten att rota i allt och alla runt den misstänkte personen.
Både grannar runt FHs ödehus och DBs bostad har blivit nämnda och delvis synade i den här tråden.
Man väljer inte sina grannar, arbetskamrater och liknande.
Dina vänner väljer du delvis,men inte alltid i alla lägen för du träffar folk på bjudningar och liknande ofta som du inte vill umgås hemma på en "parmiddag" med, men för den skull ställer man inte till med ett otrevligt uppträdande på tillställningen.

Jag var själv en av de som ifrågasattes för ca 1 år sedan då jag var med på en tillställning som hamnade som en tråd här på Flashback. Tyvärr fick vi vid det tillfället ett mycket tråkigt besked ganska snart. Men de få dagar innan beskedet kom ifrågasattes vår sammankomst av folk som inte hade en aning om vad det rörde sej om. Många av mina vänner blev ledsna och besvikna och det orsakade onödigt mycket lidande. Det räckte med de grubblerier och frågor vi redan brottades med.
Något eller några av de namn som jag då såg i den tråden, förekommer även här.

Låt oskyldiga grannar och f.d flick/pojkvänner till de nu inblandade vara i fred. Dom mår säkert inte bra av det som ändå pågår.
Citera
2013-07-30, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Fast han var ju inte huvudmisstänkt då, när söken började så åkte han på "semester".

Okey.
Han var i vilket fall som helst inte avfärdad.
Och misstänkt var han,även om det inte räckte till häktning då.
Citera
2013-07-30, 18:57
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Det kan ta veckor innan den mordmisstänkte 36-åringen är i Sverige. Men åklagaren är lugn:
– Jag har ingen anledning att tro att det inte ska fungera, säger Per-Erik Rinsell till TTELA.
Samtidigt har polisens hundar sökt efter 23-åringen på Stallbackaområdet.

Enligt media.
Citera
2013-07-30, 19:00
Medlem
drdracula141s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaosihuset
Nu är min åsikt att det här delvis börjar spåra ur!
Alla människor har släkt, vänner, arbetskamrater, grannar och liknande.
Om någon blir misstänkt för något olagligt så ger inte det andra människor rätten att rota i allt och alla runt den misstänkte personen.
Både grannar runt FHs ödehus och DBs bostad har blivit nämnda och delvis synade i den här tråden.
Man väljer inte sina grannar, arbetskamrater och liknande.
Dina vänner väljer du delvis,men inte alltid i alla lägen för du träffar folk på bjudningar och liknande ofta som du inte vill umgås hemma på en "parmiddag" med, men för den skull ställer man inte till med ett otrevligt uppträdande på tillställningen.

Jag var själv en av de som ifrågasattes för ca 1 år sedan då jag var med på en tillställning som hamnade som en tråd här på Flashback. Tyvärr fick vi vid det tillfället ett mycket tråkigt besked ganska snart. Men de få dagar innan beskedet kom ifrågasattes vår sammankomst av folk som inte hade en aning om vad det rörde sej om. Många av mina vänner blev ledsna och besvikna och det orsakade onödigt mycket lidande. Det räckte med de grubblerier och frågor vi redan brottades med.
Något eller några av de namn som jag då såg i den tråden, förekommer även här.

Låt oskyldiga grannar och f.d flick/pojkvänner till de nu inblandade vara i fred. Dom mår säkert inte bra av det som ändå pågår.
Bra skrivet. Jag har valt att inte blanda in pojk,flickvänner familj osv i detta då dom mår nog dåligt och dom behöver inte lida mer än vad dom misstänkta gärningsmännen gör. Sedan anser jag själv att man inte skall blanda in släkt eller vänner då dom inte kan rå för vad deras anhöriga gör.

Jakten skall inte gå utöver familj grannar osv utan nu gäller det att vi alla fokuserar på att hitta Id@*i stället för att lägga fokus på dom misstänktas anhöriga så att vi finner Id@*och att GM får sitta bakom lås och bom.
Senast redigerad av drdracula141 2013-07-30 kl. 19:03.
Citera
2013-07-30, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrume
Tanken var att det kanske går spåra en okänd tel till ett visst område och i samma område finns en tel som är reg på en viss ägare ,,

För de mobiltelefoner som har tagits i beslag har den bevissäkringen givetvis utförts av polisen. Eftersom det råder förundersökningssekretess lämnas inte sådan information ut.

Din tanke var alltså motiverad av personlig nyfikenhet och har inte tillfört någonting mer än meningslöst brus i tråden. Därför är detta min sista replik.
Citera
2013-07-30, 19:11
Medlem
Citat:
Hade hon något val efter att AJ anhölls ? Knappast, misstanken har ju inte ändrats utan stärkts.

Jag tror inte AJ varit speciellt kapabel till att röja bevis under tiden, han har inte varit utan SPAN, polisen har ju också varit hemma hos honom under tiden vid ett par tillfällen.

Däremot har han haft tid att planera sin flykt, halva steget var nog taget iom. Polenresan, men det blev som tur var aldrig av.
Hon skulle plocka in DB och FH medan AJ var ånhållen. Hon hade fem dagar på sig att göra det. Det kunde bli stor skillnad.
Citera
2013-07-30, 19:17
Medlem
Citat:
Det är jobbigt att läsa också.
Varför göra en avledningsmanöver och riskera att dra till sig uppmärksamhet ?
Hade jag planerat ett mord, hade det gått ut på att inte bli upptäckt eller dra till sig misstankar.

Fast som du sa, de är klent begåvade, så vi kan inte utesluta ditt scenario.

EDIT, och dessutom vet DB var kroppen är, han har dumpat den.
Skall den hederliga byta-brott-Hitchcock-principen funka, så bygger den på att lämnar alibi för varandra. Det har de inte gjort av allt att döma.

Jag menade faktiskt att de kanske inte är så klent begåvad.

AJ måste ju inse (även om han nu skulle vara klent begåvad, vilket jag inte är så säker på), att han kommer att vara den förste i tur bland potentiella gärningsmän att eftersökas.

Vitsen med en avledningsmanöver är ju att den ska dra uppmärksamhet till sig. Vad skulle den annars fylla för funktion?

En slumpmässig bil som blir stulen, körs och eldas upp, hade väl inte fått polisen och MP att inventera Hunneberg i flera dygn.

Ja DB vet var kroppen finns, men han kommer (enligt planen) att knipa käft.

Om planen inte fungerar till 100% och de fälls för brott, är det tänkta scenariot en tämligen säker garanti för relativt (jämfört med mord) åga straff; vållande till används död, brott mot griftefrid etc.

Alla de insyltade verkar se det som normalt att emellanåt stå inför skranket.
Citera
2013-07-30, 19:20
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SAR-skrift
För de mobiltelefoner som har tagits i beslag har den bevissäkringen givetvis utförts av polisen. Eftersom det råder förundersökningssekretess lämnas inte sådan information ut.

Din tanke var alltså motiverad av personlig nyfikenhet och har inte tillfört någonting mer än meningslöst brus i tråden. Därför är detta min sista replik.
Det är ett väldans översitteri här inne. Ganska ofta, dessutom. Jag kan iofs också se att vissa kommentarer är onödiga eftersom det som ibland skrivs redan har utretts i tråden, men min personliga åsikt är att antingen svarar man hövligt även på dessa inlägg, eller så svarar man inte alls om man har svårt att hålla en trevlig ton.
Citera
2013-07-30, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrume
Går det pejla var DB ,FH tel befunnit sig under natten det skedde ,
Inga problem om man vill ,,går även att spåra avstängda telefoner ( tyst Ping ) polisens trumfkort !
Senast redigerad av zenit99 2013-07-30 kl. 19:26.
Citera
2013-07-30, 19:27
Medlem
Citat:
Det tror jag också, men låt oss säga att det fanns en färdig grop, så hade man kunnat stupa henne däri och täcka temporärt med jord på natten, utan att någon reagerat, det var mörkt.
DB, kunde sedan jobbat på söndag med att fylla utan att väcka uppmärksamhet. Långsökt, men inte uteslutet.

Dessutom är plasten inte synlig för di som kommer NO från på 44an, så ena riktningen är säker.

Därför är det viktigt att fastställa om DB var inblandad i skyltjobbet tycker jag.
Och absolut kolla upp vad DB har gjort för grävjobb senaste tiden.

Så ett enkelt tips är aldrig fel, eller ?

Jag kanske fattade fel, men jag förstod det som att det gamla betongfundamentet ännu inte grävts upp, utan att det ska göras. I så fall finns ju inte gruppen ännu, och då kan man ju inte heller dumpat Id@ i den.
Utsäkta om jag slarvläst och har fel.

Autokorr igen; ska vara gropen, inte gruppen.
Senast redigerad av Osakazuki 2013-07-30 kl. 19:54. Anledning: autokorren igen; gropen, inte gruppen.
Citera
2013-07-30, 19:30
Medlem
ab12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zenit99
går även att spåra avstängda telefoner ( tyst Ping ) polisens trumfkort !
Funkar det även i efterhand?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in