2013-07-30, 14:01
Medlem
RubinKazans avatar
Tjenare! Hade tänkt börja med dota istället för LoL då jag verkligen har tröttnat på communityn i det spelet.

Har spelat väldigt mycket Ranged Carry i LoL och skulle gärna fortsätta med det i dota. Vilka gubbar bör jag börja med?

Vad för creepscore ska man ha på t ex. 15 min?

Vilka items är bäst overall på ranged?
Citera
2013-07-30, 14:01
Medlem
Widilinskis avatar
Dota 2 har fått en twitter nu där dom enbart postar problem med servers, maintenance, serverstatus osv!

https://twitter.com/Dota2Servers

Lägg till den i era bokmärken så är det bara att kolla där
Citera
2013-07-30, 14:05
Medlem
Jannebigplays avatar
Jag fick någon "mythical lure" används för att locka mammutar men man kan inte aktivera den eller något. Någon som vet vad den kommer användas till?`Misstänker att den är till någon ny kurir eller något.
Citera
2013-07-30, 14:07
Medlem
Widilinskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannebigplay
Jag fick någon "mythical lure" används för att locka mammutar men man kan inte aktivera den eller något. Någon som vet vad den kommer användas till?`Misstänker att den är till någon ny kurir eller något.

Den är till den röda smeevil som då rider på en mammut. Har du inte låst upp den röda smeevil så gör du det genom att köra en "Compendium match"
Citera
2013-07-30, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RubinKazan
Tjenare! Hade tänkt börja med dota istället för LoL då jag verkligen har tröttnat på communityn i det spelet.

Har spelat väldigt mycket Ranged Carry i LoL och skulle gärna fortsätta med det i dota. Vilka gubbar bör jag börja med?

50 creepkills på 10 min

200 vid 20

gyrocopter, clinkz, dwarf, huskar. Är väl de lätta bra ranged semicarry / carry hjältar jag kan tänka mig
Citera
2013-07-30, 14:54
Medlem
Sittmöbels avatar
Citat:

Ska du spela carry så tycker jag du ska lära dig att spela melee också, då de flesta starka carries är just närstridshjältar. Annars får jag väl rekommendera OD som ranged carry. Skaffa Force Staff och random int-grejer så är det bara att köra.

Står du på en lane och farmar i tio minuter bör du ha någonstans mellan 40-80 cs, där 80 cs är helt perfekt, dvs motståndarna har inte denyat alls och du har inte missat något. Ska du skaffa Hand of Midas så rekommenderar jag att du skaffar det innan 6 min, annars hamnar du för långt efter med dina "vanliga" items
Citera
2013-07-30, 15:12
Medlem
riikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xanan
50 creepkills på 10 min

200 vid 20

gyrocopter, clinkz, dwarf, huskar. Är väl de lätta bra ranged semicarry / carry hjältar jag kan tänka mig

50 creep kills på 10 min är ganska dåligt nuförtiden såvida du inte off-lanear eller i en trilane vs trilane situation. Man bör ha minst 60 i alla fall och under bra förutsättningar 70+.
Citera
2013-07-30, 15:14
Medlem
riikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sittmöbel
Ska du spela carry så tycker jag du ska lära dig att spela melee också, då de flesta starka carries är just närstridshjältar. Annars får jag väl rekommendera OD som ranged carry. Skaffa Force Staff och random int-grejer så är det bara att köra.

Står du på en lane och farmar i tio minuter bör du ha någonstans mellan 40-80 cs, där 80 cs är helt perfekt, dvs motståndarna har inte denyat alls och du har inte missat något. Ska du skaffa Hand of Midas så rekommenderar jag att du skaffar det innan 6 min, annars hamnar du för långt efter med dina "vanliga" items

Om du har 84 creep kills på 10 minuter så har du perfekt cs (om du bara varit på lane).
Citera
2013-07-30, 15:24
Medlem
Fast du kan ju inte säga vad som är bra om du inte vet vad för setup man möter.
Citera
2013-07-30, 15:27
Medlem
riikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DFBESE
Fast du kan ju inte säga vad som är bra om du inte vet vad för setup man möter.

Visst, du har helt rätt. Självklart beror det på vad man möter. Om man tänker i snitt dock så är man inte en speciellt bra carryspelare om man oftast brukar ligga på 50 creep kills på 10 minuter. Det håller inte.
Citera
2013-07-30, 15:27
Medlem
Tycker man märker av en försämring av communityn iom full release. Problem som att spelare bara lämnar eller ställer sig afk i ett hörn skedde knappt förut men tycker det händer någon gång per dag nu.

Otrevligare har det också blivit
Citera
2013-07-30, 15:39
Medlem
Citat:

Jag brukar tänka att ca 75 lh efter 15min är ok, men då brukar jag också roama runt och inte bara farma på lane, jag spelar sällan hardcarry. 50+ efter 10 minuter är bra.
Du kommer inte kunna ha 100% freefarm på lane innan du kommer upp i hög nivå.

Det finns inte så många bra ranged carries jämfört med bra melee carries i Dota 2, om man menar proffsnivå. Shadow Fiend, Gyrocopter och Luna är tre stycken bra, sen finns det ett par till.
Men i public games så är nästan alla agi-ranged bra som carries, bara du själv kan spela bra nog dvs.

En sak som de flesta sämre spelare glömmer bort, eller helt enkelt struntar i är att köpa defensiva items. Oftast ser jag folk som t.ex. lirar sniper och köper Stealth -> Deso -> Crit. De får såklart fin skada men dör på en halv sekund.
Stealh (Shadow Blade) är ett bra item. Dels för att flera publirare knappt vet hur man använder dust eller sentries eller gem för den delen. Sen är det även bra för att fienderna blir tvingade till att köpa just dust, sentries eller gem.

Andra bra defensiva items är t.ex. Black King Bar (magic immunity i 10-4 sekunder + lite str och skada), Manta Style (Stats och så kan du göra två illusions av dig själv och även dispella vissa saker. Även disjointa vissa spells om du timar rätt), Linken's Sphere (stats, skada, hp+mana reg och blockar en target spell var 17e sekund)
Item-valen beror helt enkelt på vilken hero du spelar, t.ex. så köper man nästan alltid Orchid till Clinkz. Det beror även på vilka man möter. BKB är trevligt mot ett lag som har riktigt många stuns eller bra med magic damage.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in