2013-07-30, 08:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
Men? och alla ekvationsfraktioner då.. var det liksom att visa att du iaf hyllar dem? eller vad ? ... mensa alltså..

Är du mensa-wannabe?
???
Citera
2013-07-30, 08:20
Moderator
Sun Rulers avatar
Rensat en del OT, var god och håller er till topic. /Mod
Citera
2013-07-30, 11:16
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kunskap1
Det finns ju alltid utrymme för tvivel, man kan ju nästan tvivla på allt här i livet. Men OM man fick se att havet delas eller att sjuka blev friska, bör man inte då reflektera över hur något sådant kunde ske? Man bör ju inse att en sådan händelse inte bara sker av sig själv, något måste ju ha orsakat händelsen, eller hur? Att hav delas i mitten är väl inget som ofta händer, vindar och tsunami kan i för sig tränga undan vatten och bilda torr mark, men den kan ju inte göra det i större omfattning och under längre tid. Moses kan ju inte själv dela ett hav eftersom han är ju bara en vanlig människa. Något annat måste det vara som delade havet. Naturen kan det ju inte vara då det inte har denna kapacitet, därför måste det vara något övernaturligt. Men man behöver inte kalla det för Gud om man inte vill.

Dumheter. Bibeln själv nämner att faraons trollkarlar kunde utföra mirakel. Förmågan att utföra mirakel säger med andra ord BEVISLIGEN ingenting om att övrig agenda är sann.

Nu har ju givetivs aldrig havet delats i verkligeheten, precis som hela ökenvandringen är rent påhitt. Men även OM hela historien var sann så säger det oss ingenting.
Citera
2013-07-30, 11:56
Medlem
Jag återkommer med min utmaning eftersom inlägget har kommit långt bak nu.

Jag presenterar ju här på forumet ett enstaka exempel(min avatar) av en oändlig uppsättning olika enheter som var och en är 1. Exemplet är vad det är och jag har beskrivit det tidigare, MEN. Jag avstår nu definitivt från alla analogier eller slutsatser angående exemplet som man inte empiriskt kan dra genom att (enkelt)räkna själv eller själv se med ögonen genom att titta på avataren. Jag avstår alltså i och med detta från att säga att exemplet är vare sig det eller det som man inte kan läsa sig till själv. Men jag säger att detta är Gud för mig, vilket är min ensak.

Så med min nya extremt hårda begränsning i min egen argumentation vill jag utmana er att framställa vilken Gud eller icke-Gud som helst här påhittad eller ej och jämföra honom med min Gud.

Om min Gud är den sanne Guden så borde han stå sig i alla jämförelser, eller hur?

Varsågoda.

Obs, om min Gud står sig mot er Gud betyder det inte att min Gud är Gud. Men om han står sig mot er icke-Gud har min tro mer grund än er tro.
Senast redigerad av skrumpelnubb 2013-07-30 kl. 12:01.
Citera
2013-07-30, 12:02
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrumpelnubb

Jag presenterar ju här på forumet ett enstaka exempel(min avatar) av en oändlig uppsättning olika enheter som var och en är 1. Exemplet är vad det är och jag har beskrivit det tidigare, MEN. Jag avstår nu definitivt från alla analogier eller slutsatser angående exemplet som man inte empiriskt kan dra genom att (enkelt)räkna själv eller själv se med ögonen genom att titta på avataren. Jag avstår alltså i och med detta från att säga att exemplet är vare sig det eller det som man inte kan läsa sig till själv. Men jag säger att detta är Gud för mig, vilket är min ensak.

Så med min nya extremt hårda begränsning i min egen argumentation vill jag utmana er att framställa vilken Gud eller icke-Gud som helst här påhittad eller ej och jämföra honom med min Gud.

Om min Gud är den sanne Guden så borde han stå sig i alla jämförelser, eller hur?

Varsågoda.

Obs, om min Gud står sig mot er Gud betyder det inte att min Gud är Gud. Men om han står sig mot er icke-Gud har min tro mer grund än er tro.

Jag trodde jag redan visat att min stortå har lika mycket gudomlig status som dina siffror. I ett sånt läge hade jag lagt ner om jag var du...
Citera
2013-07-30, 12:16
Medlem
baylifes avatar
Citat:

Varsågoda.

Ingen bryr sig längre. Du är old news. Det var kul i ett tag, men sen blev det bara tråkigt.
Citera
2013-07-30, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Jag trodde jag redan visat att min stortå har lika mycket gudomlig status som dina siffror. I ett sånt läge hade jag lagt ner om jag var du...

Jag säger inte att mina siffror har gudomlig status, försök igen. Hur kan din tå vara Gud om du kan styra över den och den sitter på din kropp? Förklara?
Citera
2013-07-30, 12:18
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Jag säger inte att mina siffror har gudomlig status, försök igen. Hur kan din tå vara Gud om du kan styra över den och den sitter på din kropp? Förklara?

Jag har redan förklarat det TVÅ gånger. Återkom när du har något nytt.
Citera
2013-07-30, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baylife
Ingen bryr sig längre. Du är old news. Det var kul i ett tag, men sen blev det bara tråkigt.

Ni klarar inte min rimliga och enkla utmaning som lägger alla restriktioner på mig men inte på er. Hur kan det komma sig?
Citera
2013-07-30, 12:21
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Ni klarar inte min rimliga och enkla utmaning som lägger alla restriktioner på mig men inte på er. Hur kan det komma sig?
Därför att jag inte finner dig intressant längre. Ditt ursprungliga argument har jag bemött och det tycker jag räcker.
Citera
2013-07-30, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Jag har redan förklarat det TVÅ gånger. Återkom när du har något nytt.

Du har inte förklarat det NÅGON gång. Din stortå är inte Gud för den sitter på en kropp som är dess HERRE. Försök med något nytt eller lägg ned!
Citera
2013-07-30, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baylife
Därför att jag inte finner dig intressant längre. Ditt ursprungliga argument har jag bemött och det tycker jag räcker.

Lögn. Du klarar inte att anta min utmaning!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in